Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 19.03.2018

Önümüzdeki aylarda PlayStation 4 ve PlayStation 4 Pro için çıkacak olan God of War oyununun ilk 2 saati hakkında yeni bilgilere sahip olduk. İsmini vermek istemediğimiz kaynaklarımız, bizlere oyunun ilk 2 saatini az çok anlattı. Bizler de bu anları sizlere aktarmak istedik. Ayrıca yazımızda sadece oyunun ilk 2 saatini anlatmadık, yeni görselleri sizlere sunduk ve oyunun yeni mekanikleri hakkında da konuştuk. Eğer dilerseniz yazımızın devamından, yeni God of War oyunu hakkında öğrendiğimiz bilgilere göz atabilirsiniz.

Aldığımız bilgilere göre yeni God of War oyunu oldukça sakin bir şekilde başlıyor. Kratos karakterimiz, o sürekli videolarda gördüğümüz baltası ile ağaç kesiyor. Bu ağaçlar, karımızın ölüm töreni için lazım. Ağaç kesimi sonlandıktan sonra, oğlumuz da bizlere katılıyor ve sinematik bir sahne izliyoruz. Söylenene göre oyunun ilk 10 dakikasında herhangi bir düşman görmüyoruz. Gördüğümüz ilk düşmanlar ise en basit tipteki düşmanlar ve Kratos kolaylıkla onları öldürebiliyor. Yani oyun, derin senaryo parçaları ile başlayıp, minik bir öğretici bölüm ile yoluna devam ediyor.

God of War

God of War içerisinde her şey çok sakin gibi. 

Bahsettiğimiz bu 10 dakika içerisinde Kratos ve oğlu, annenin ölüm töreni için bir dağa tırmanıyor. Oyun boyunca bu ikiliyi de bolca göreceğiz zaten, bunu eminim ki biliyorsunuzdur. Çünkü bu oyun, Kratos ve oğluna odaklanacak. Kratos, iyi bir baba olup, oğluna asla karanlık tarafını göstermeye çalışmayacak. Karakterimiz, oyun boyunca sürekli eski zamanlardaki o katil profili ile yaşayacak ve oyuncular olarak, bunu hissedeceğiz. Yani Kratos, bildiğiniz Kratos değil. Peki, bunun sebebi ne?

Oyunun geliştirici ekibine göre serinin eski oyunları tek yönlü, basit video oyunları idi. Serinin severleri de sıkılmaya başlamıştı. Çünkü tüm oyunlarda aynı karakteri, aynı yönü ile görüyorduk. Amaç sürekli intikam idi. Bu yeni oyunda ise Kratos'un çok farklı bir yönünü, koskoca God of War serisnin çok farklı bir yönünü görmeye hazırlanıyoruz.

God of War

Yeni savaş/dövüş sistemi nasıl peki?

Yeni God of War oyununda bildiğiniz üzere daha farklı bir savaş sistemi ile karşılaşıyoruz. Artık her önümüze geleni tek bir tuş ile öldürme yok. Daha yavaş, daha yetenek temelli bir savaş sistemi karşımıza çıkıyor. Hatta bu sisteme örnek olarak Hellblade: Senua’s Sacrifice oyununu da verebiliriz. Serinin yeni oyununda, tam zamanında yapılan koruma hareketli ve karşı ataklar, düşmanlarınızı öldürmenizde çok etkili olacak. Tabii oyun ilerledikçe, sizler yeni yetenekleri açtıkça, daha farklı oynanış tiplerini görebileceksiniz. Kaynağımıza sunulan 2 saatlik demoda ne yazık ki en temel seviye savaş mekanikleri bulunmakta idi.

Savaş ve Kratos deyince aklımıza hemen eski oyunlardaki o çiftli bıçaklar geliyor. Ne yazık ki yeni oyunda o bıçaklar yok. Onun yerine büyü gücüne sahip, çok efsanevi görünen bir baltamız var. Bu baltamız ile düşmanlara vurabiliyoruz veya direkt düşmanlara fırlatabiliyoruz. Bu fırlatma işlemi ya düşmanı öldürüyor, ya basitçe hasar veriyor, ya da direkt olarak donduruyor. Donan düşmanlarınıza yumruklarla girişebiliyorsunuz çünkü oyunda sadece bu iki silahınız bulunuyor olacak. Ayrıca üçgen tuşuna basarak, baltanızı geri elinize çağırabiliyorsunuz. Demiştik ya, büyü güçlü bir balta bu.

God of War

Kombo hareketleri de unutulmamış tabii. 

Yeni God of War oyununda 4 temel hareket bulunuyor: Hafif saldırı, ağır saldırı, korunma ve kaçma. Eğer bu 4 farklı hareketi de belli başlı şekilde karıştırırsanız, belli tuşlara belli sayılarda basarsanız, etkileyici kombolar ile karşılaşabiliyorsunuz. Buna karşılık, savaş mekaniğinin en temel seviyesinde, çok da farklı hareketler göremiyorsunuz. Ayrıca oyundaki hafif ve ağır saldırıların farklı tipleri de bulunuyor. Mesela Assassin's Creed Origins oyunundaki gibi, ağır saldırı tuşuna basılı tutarak, daha da ağır bir saldırı yapabiliyorsunuz. Ayrıca bazı kombolar sayesinde düşmanınızı sersemletip, çok ekstrem bir bitirici hareket de uygulayabiliyorsunuz.

Tüm bu kombolara karşılık, oyunda ne yazık ki tek bir silahımız olacak. Yumruklarımızı saymazsak tabii. Yani, serinin eski oyunlarındaki gibi sürekli silah değiştiremeyeceğiz. Tek arkadaşımız, yumruklarımız ve baltamız olacak. Buna karşılık, baltamızın bir yetenek ağacı olacak. Bu ağaçtan her yetenek açtığımızda, sanki yeni bir silaha kavuşmuşuz gibi hissedeceğiz. Tabii his olarak. Silahın görünüşü, sanırım temel oyunda değişmiyor. Yine de ön sipariş bonusu olarak kozmetik bir görünüş değiştirici elde edebiliyordunuz sanırım. Ya da o sadece kalkanımız için geçerli idi, bilemiyorum.

God of War

Düşmanlar ne alemde peki?

Kaynaklarımızdan aldığımız bilgilere göre oyunun ilk iki saatinde oldukça çeşitli düşman tipleri görüyoruz. Bu düşman tiplerine insan olmayan ve insan olan düşman tipleri ile bölüm sonu canavarı savaşları da dahil. Hatta ilk 2 saat içerisinde 1'den fazla kez bölüm sonu canavarı çıkacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Yalnız bu canavarların hepsi dev gibi şeyler değil. Karşılaştığımız ilk bölüm sonu canavarlarından bir tanesi, Kratos'un boylarında ve büyüsel güçlere sahip. Her iki karakter küçük olsa da, çevreye verdikleri hasar tabii ki çok büyük. Ayrıca kaynaklarımız, bu dövüşün oldukça etkileyici anlara da ev sahipliğini yaptığını söylüyor.

Tüm bu savaşlar sırasında ise oğlumuz yanımızda değil. Çünkü oğlumuz, Kratos karakterinin bir God of War olduğunu bilmiyor. Kratos bu yüzden oğlu yanındayken kendisini geri tutuyor. Tüm dehşeti, siniri dışarı vurmuyor. Fakat kimse yokken, Kratos yine bildiğimiz Kratos. Her ne kadar oğlumuz, bizim kanımızdan da olsa, bizlere hiç benzemiyor. Bu oyunda Kratos'un amacı, oğlunu kendi gibi yetiştirmek ama oğlumuz kesinlikle bizim gibi birine benzemeyecek. Bunu ilk sahnelerden anlayabiliyorsunuz. Çünkü oğlumuz, bizler gibi vahşet sever bir tip değil. Ayrıca kendisi zeka olarak daha üstün ve gücü yerine zekasını kullanmayı tercih ediyor.

God of War

Yok yok, Kratos da oğlunu iyi yetiştirmeye çalışıyor.

God of War içerisinde bir de oyundaki düşmanları, dostları veya diğer ögeleri gösteren not defteri tarzı bir şey bulunuyor. Bu deftere yeni bir şey eklendiği zaman, oğlumuzun sesinden okunduğunu duyuyoruz. Sadece oğlumuzun sesinden okunmuyor, ayrıca oğlumuz tarafından da yazılmış gibi duruyor bu notlar. Bu şekilde, o vahşi dünyanın bir çocuğun gözünden nasıl göründüğünü anlayabiliyoruz. Açıkçası bu çok hoş bir dokunuş olmuş oyuna. Gerçekten çok farklı bir seviyeye çekiyor oyunu bu küçük şey. Tabii oğlumuz masum, savaşmayı pek bilmiyor. Bu yüzden Kratos, arada sırada oğlu ile taktikler hakkında konuşuyor.

Bu taktik konuşmaları aslında çok önemli çünkü Kratos, bu konuşmalarında aslında oyunu oynayan oyuncuya taktik veriyor. Sizin bir karşılaşma sırasında yaptığınız bazı hatalar, Kratos tarafından oğula söyleniyor. Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla yani. Son olarak oyunun dünyasında da keşif çok büyük bir önem taşıyor. Oyunun ilk 2 saatinde keşif, öyle zor bulmacalara veya ağzınızı açık bırakacak sırlara götürmüyor sizi. Sadece toplanabilir ögeler buluyorsunuz. Fakat oyunun ilerleyen noktalarında daha değerli şeyler bulabiliyorsunuz. Oyun zaten 20-25 saatlik bir deneyim sunuyor, ilk 2 saat bu yönden zayıf olsa da pek önemli olmaz sanırım. Ayrıca, yapılan açıklamalara göre, oyun bittikten sonra, geçtiğimiz bölgelere geri dönüp, kaçırdığımız toplanabilir ögeleri de bulmaya çalışabiliyoruz. Güzel düşünülmüş.

God of War

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.