Gezegenimizde her üç kişiden biri, ücretsiz video oyunu oynuyor

Gezegenimizde her üç kişiden biri, ücretsiz video oyunu oynuyor

Çok ilginç sayısal veriler var haberimizde.

SuperData Research tarafından sunulan video oyunlarıyla ilgili 2017 yılı medya raporu, oldukça ilginç veriler içeriyor. Haberini ayrıca yaptığımız PlayerUnknown’s Battlegrounds rekorlarıyla dikkat çekerken, mobil oyunculuğa dair ilginç rakamları da haberimizde bulabileceksiniz. Açıklanan ilginç verilerden bir tanesine örnek verelim öyleyse. Mesela gezegenimizdeki her üç kişiden bir tanesi, bu sene mobil veya PC platformlarında ücretsiz video oyunu oynamaya başlamış durumda.

oyunu

Açıklanan veriler doğrultusunda, yaklaşık olarak 2.5 milyar kişi, ücretsiz oyun oynamaya başlarken, 2016 senesine göre, ücretsiz oyuncuların sayısı yüzde 89 oranında arttı. Bu artış, rakamsal olarak 82 milyar dolara tekabül ediyor. Ayrıca video oyun severler, 2016 senesine göre, 2017 yılında oyunlara 14 milyar dolar daha fazla para harcadılar.

Tencent ve NetEase gibi Asya merkezli mobil video oyunu geliştiricilerinin bu büyümede etkili olduğu görüldü. Arena of Valor ve Fantasy Westward Journey gibi oyunlarla, bu firmalar dünya mobil video oyun pazarının yüzde 31 daha fazla büyümesini sağladılar. E-spor cephesine gelirsek, orada da yükselen rakamları görebiliyoruz. 2017 senesinde 756 milyon dolarlık gelir getiren e-spor oyunlarının, 2018 senesinde milyar dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor. Buradaki en büyük iki marka ise Legends of Legacy ve Overwatch oyunları, 258 milyon oyunculu pazarın en büyük iki oyunu konumundalar.

Video oyunları için yeni kulvarlardan olan VR teknolojisinin pazarında da gelişmeler kaydedildi. Özellikle VR cihazlarının fiyatlarındaki düşüşler sonrasında, sanal gerçeklik pazarında yüzde 37’lik bir artış kaydedildi. Video oyunları alanında iki oyun bu artışa etki gösterdi. Özellikle PlayStation VR cihazının kullanımında yaşanan artış göze çarparken, Resident Evil 7 ve The Elder Scrolls V: Skyrim VR versiyonları, sanal gerçeklik pazarındaki yükselişe katkı sağladılar.

Görsel sosyal medya platformlarıyla ilgili ilginç veriler de verildi. YouTube ve Twitch yayıncılığı gelirlerinde değişimler mevcut. Video oyun içeriği izleyenler, Twitch platformu üzerinden daha fazla para akışını sağladılar. Twitch kullanıcılarının iki katı sayıda olmalarına rağmen YouTube platformu gelirleri, 2017 senesi baz alındığında, yarı yarıya düşüş gösterdi. YouTube platformundaki düşüşün, bazı reklam politikaları ve sansürler yüzünden yaşanan kopukluk olduğu düşünülüyor.

Raporda ayrıca 2018 yılındaki değişimlerin ne şekilde yaşanacağını ön gören tahminler de bulunmakta. Bu tahminlere göre mobil oyun pazarı, ücretsiz oyunlar, e-spor oyunları ve sanal gerçeklik pazarlarında büyümenin sürmesi bekleniyor. PC oyunculuğu ise fazla olmasa da büyüme eğilimi göstereceği verilen tahminler arasında. Özetlemek gerekirse, dünya çapında video oyunlarına gösterilen ilginin, her alanda artış grafiği çizdiği söylenebilir. O zaman bizler de oyun oynamaya devam edelim isterseniz, farkımız olmasın.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın