Şu an sadece Steam üzerinden PC oyuncularına sunulmuş olan PlayerUnknown’s Battlegrounds, Arma ve H1Z1 ile başlayan Battle Royale tipi oynanışı en iyi şekilde değerlendirmiş, başarılı ama kalitesiz bir video oyunu. 20 milyondan daha fazla satış rakamına ulaşmış olan ve zamanında 2 milyondan fazla oyuncuya aynı anda ev sahipliği yapmış olan, PUBG olarak da kısaltılan PlayerUnknown’s Battlegrounds, geçtiğimiz günlerde bir video oyunu ödül etkinliğinde yılın oyunu ödülüne aday gösterilmişti. Evet, neredeyse her hafta yüz binlerce hileci ile baş eden, doğru düzgün fiziklere sahip olmayan, içerisi hata dolu bir erken erişim oyunu; The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, Persona 5 ve Horizon Zero Dawn oyunları ile yılın oyunu olmaya adaydı.
Eğer henüz gözünüz PlayerUnknown’s Battlegrounds fanatikliği ile kör olmadıysa, The Legend of Zelda: Breath of the Wild ve Super Mario Odyssey oyunlarının 2017 içerisinde en yüksek inceleme puanına sahip olan video oyunları olduğunu biliyorsunuzdur ve bu işte bir garipliğin olduğunu düşünebilirsiniz. The Legend of Zelda: Breath of the Wild ve Super Mario Odyssey dediğimiz gibi en yüksek inceleme puanlarına sahip video oyunları idi. Persona 5 ve Horizon Zero Dawn ise oldukça başarılı, oyuncuları yüzlerce saat oyalayabilmiş rol yapma oyunları idi. Peki, PUBG bu oyunların arasında ne yapıyor? Buna biz bir anlam veremedik ve anlaşılan bu oyunun yapımcısı da pek bir anlam verememiş. Çünkü PUBG yapımcısı, oyununun yılın oyunu olmaması gerektiği yönünde bazı açıklamalar yaptı.
IGN ekibine bu konu hakkında röportaj veren PlayerUnknown’s Battlegrounds yapımcısı, oyununun yılın oyunu ödülünü almaması gerektiğini söyledi. Bunun nedenleri olarak ise oyunun henüz erken erişimde olduğunu, yani henüz bitmemiş bir oyun olduğunu söyledi. Ardından da piyasada, PlayerUnknown’s Battlegrounds oyunundan çok daha başarılı oyunlar olduğunu belirtti. Açıkçası bu iki cümle, hayatımızda duyduğumuz en mantıklı cümlelerden. Fakat bunu tartışmadan önce yapımcının tam olarak dediklerini aktaralım sizlere. Oyunun yapımcısı, "Bu ödülü kazanmak, takımımız için iyi olabilir ama bu sene çok daha güzel oyunlar piyasaya sürüldü. Mesela The Legend of Zelda: Breath of the Wild ve Horizon: Zero Dawn benim sevdiğim oyunlardan ve bana soracak olursanız, yılın oyunu ödülünü bu iki oyundan bir tanesi alacak." dedi.
PlayerUnknown’s Battlegrounds, The Game Awards 2017 dahilinde öncelikle yılın oyunu ödülüne aday gösterildi. Bizce PUBG bu ödüle kesinlikle aday gösterilmemeliydi çünkü oyuncuların şu an severek oynadığı bu oyun, 1.0 sürümünde bile değil. Yani henüz tamamlanmamış bir oyun. Bizce geliştirilme süreci bitmemiş bir Erken Erişim oyunu, yılın oyunu ödülüne aday gösterilmemeli. PlayerUnknown’s Battlegrounds tarafından işgal edilen o noktaya çok daha güzel oyunlar, bu ödülü hak eden oyunlar getirilebilirdi.
Oyunun aday olduğu başka bir ödül ise Best Ongoing Game idi. Bu ödülün hangi oyunlara verildiğini hemen açıklayalım: The Game Awards ekibine göre Best Ongoing Game ödülü, oyuncuların deneyimlerini sürekli güncellemeler veya ek paketler ile yenileyen en iyi video oyununa veriliyor. Bu noktada karşımıza, ücretsiz bir güncelleme ile oyunu çizgisel bir yapıdan, tamamen açık dünyaya taşıyan Warframe çıkıyor. Ücretli ve ücretsiz ek paketler/güncellemeler ile sürekli kendisini yenileyen Rainbow Six: Siege ve Destiny 2 çıkıyor. Yine aynı şekilde, ücretsiz güncellemeler ile sürekli yenilenen Overwatch ve Grand Theft Auto Online çıkıyor. Peki, PlayerUnknown’s Battlegrounds hata düzeltmelerinden başka ne yapıyor? Oyuna eklenen birkaç silahı ve arabayı, oyuncu deneyimini yenileyen içeriklerden sayacaksanız, eyvallah. Fakat diğer tüm oyunların yanında, "yeni PlayerUnknown’s Battlegrounds içerikleri" bir karınca gibi kalıyor.
Son olarak PUBG, en iyi çoklu oyuncu ödülüne de aday oldu. İşte bizim için sorun olmayan tek ödül kategorisi bu. Bizce PlayerUnknown’s Battlegrounds sadece bu ödüle aday gösterilmeli idi çünkü diğer tüm kategoriler, bu oyunun biraz üzerinde kalıyor. Fakat PlayerUnknown’s Battlegrounds, Battle Royale tipini en iyi şekilde fırsata dönüştürdüğü için ve milyonlarca oyuncuya ev sahipliği yaptığı için, bu ödülü alabilir. Bizim tercihimiz Destiny, Fortnite veya Call of Duty: WWII tarafından olurdu çünkü biz o oyunlarda daha çok eğlendik. Fakat bu kategoride PlayerUnknown’s Battlegrounds oyununun hakkı da yenmemeli.