Avatar
Yazar: Alper Dalan, Editör Yazım tarihi: 19.05.2023

Günümüzde sık sık duyduğumuz kavramlardan biri de influencer. Sürekli olarak bir yerlerde kesinlikle karşımıza çıkıp duruyor. Peki, bu influencer ne demek? Sosyal medyada influencer olmak nedir? Ne işe yarar? Bir influencer ne yapar? Şimdi, sizlere bu soruların yanıtlarını vereceğiz. Zira, her ne kadar kavram olarak bilsek de, bir yerlerden duymuş olsak da, anlamını da detaylı bir şekilde bilmekte fayda var.

Influencer ne demek?

Kelime anlamı olarak etkileyen kişi demektir. Yani, etkileyen, etkileyici gibi şeyler de uyar. Ayrıca, influencer, şu özelliklere sahip bir kişidir:

  • Uzmanlıkları, konumları veya hedef pazarlarıyla olan bağlantıları sayesinde diğer insanların satın alma tercihlerini etkileyebilme.
  • Belirli bir uzmanlık alanında sık sık etkileşimde bulundukları özel bir kitle. Takipçi kitlesinin büyüklüğü, nişin konusunun büyüklüğüne göre belli olur.

Bu kişilerin yalnızca pazarlama araçları değil, kuruluşların pazarlama hedeflerine ulaşmak için birlikte çalışabilecekleri sosyal bağlantı varlıkları olduğunu akılda tutmak çok önemlidir.

Sosyal medyada influencer olmak

Son on yılda sosyal medyanın öneminin hızla arttığına tanık olduk. 3,4 milyardan fazla kişi, yani dünya nüfusunun %45'i sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Bu insanlar karar vermelerine yardımcı olması için sosyal medya fenomenlerine bakıyorlar.

Sosyal medya fenomenleri, konularındaki uzmanlıklarıyla ünlü kişilerdir. Tercih ettikleri sosyal medya platformlarında sık sık bu konu hakkında paylaşımlarda bulunurlar ve burada görüşlerine dikkatle kulak veren heyecanlı, aktif bireylerden oluşan büyük bir hayran kitlesi oluştururlar. Trendleri başlatabildikleri ve takipçilerini savundukları şeyleri satın almaya ikna edebildikleri için sosyal medya fenomenlerini markalar çok sever.

Influencer türleri

Çeşitli influencer türlerini birbirinden ayırmak için çok sayıda teknik vardır. En popüler teknikler arasında takipçileri saymak, içerik türlerine bakmak ve etkiyi ölçmek yer alır. Influencer'lar çalıştıkları sektöre göre de kategorize eder. Bu, bir metriğe göre düşük sıralarda yer alan influencer'ların başka bir metriğe göre daha etkili görüneceği anlamına gelir.

Örneğin, birçok mega influencer aynı zamanda ünlü kişilerdir. Ancak, belirli ve sınırlı bir sektördeki bilgi eksiklikleri nedeniyle, bu iki grubun da hedef kitleleri üzerinde genellikle daha az anlamlı bir etkisi vardır. Uzmanlaştıkları alanda, bazı mikro ve hatta nano-etkileyiciler takipçileri üzerinde derin bir etkiye sahiptir. Bu kesime ürün satan bir işletme, bu kişilerin çok değerli olduğunu düşünür.

Abone sayılarına göre influencer türleri

Şimdi, sizler için abone sayılarına göre influencer kategorilerinden bahsedeceğiz. Zira, eğer siz de bir reklam yaptıracaksanız, seçiminizi buna göre yapmanızda fayda var.

Mega Influencer ne demek?

Mega influencerlar, sosyal medyada büyük bir takipçi kitlesine sahip olan kişilerdir. Ayrıca, genellikle en az bir sosyal medya platformunda 1 milyondan fazla takipçiye sahip olduğu düşünülmekle birlikte, çeşitli takipçi türleri arasındaki çizgilerin nereye çekilmesi gerektiği konusunda kesin ve hızlı bir kılavuz yoktur.

Film yıldızları, sporcular, müzisyenler ve hatta reality televizyon yıldızları mega-influencer haline gelen kişilikler arasındadır. Bununla birlikte, bazı mega-etkileyiciler muazzam hayran kitlelerini çevrimiçi ve sosyal medya çabaları sayesinde elde etmişlerdir.

Mega influencer'lara yalnızca büyük markalar influencer pazarlaması için başvurmalıdır. Hizmetleri için her paylaşım başına 1 milyon dolara kadar ücret talep edeceklerdir. Dahası, muhtemelen kiminle çalışacakları konusunda seçici davranacaklardır. Mega influencer'ların neredeyse her zaman kendileri adına pazarlama anlaşmaları yapan temsilcileri vardır.

Makro Influencer ne demek?

Mega influencer'larla karşılaştırıldığında, makro influencer'larla çalışmak daha kolay olacaktır. Bir sosyal medya platformunda, 40.000-1 milyon takipçisi olan kişiler makro influencer olarak kabul olur. Bu kategoride genellikle iki grup insan vardır. Bunlar ya büyük oyuncu olmaya hevesli ya da B sınıfı ünlülerdir. Ya da normal mikro influencer'lardan daha geniş bir hayran kitlesine sahip olan ünlü çevrimiçi otoritelerdir. Influencer pazarlamasını kullanan işletmeler için, ikinci tür makro-influencer'ların daha faydalı olması muhtemeldir.

Makro influencer'lar genellikle geniş bir takipçi kitlesine sahiptir ve farkındalık yaratma konusunda harikadır. Bir markanın kendileriyle işbirliği yapmaya istekli bir makro influencer keşfetmesi daha kolay olacaktır. Çünkü mega influencer'lardan daha fazla makro influencer vardır. Ayrıca, mikro-influencer'lara kıyasla markalarla çalışma deneyimine sahip olma olasılıkları daha yüksektir. Bu da diyaloğu kolaylaştırır. Yine de bu nitelikteki influencer'larla çalışırken dikkatli olmalısınız. Bu grup, influencer dolandırıcılığı yapma olasılığı en yüksek gruptur. Çünkü bazı üyeler statülerini yalnızca satın aldıkları takipçiler sayesinde elde etmiştir.

Mikro Influencer ne demek?

Mikro-influencerlar, belirli bir alandaki uzmanlıklarıyla ünlü olan sıradan insanlardır. Sonuç olarak, bu türdeki hayranlar arasında genellikle önemli bir sosyal medya takipçisine sahiptirler. Elbette, mikro düzeydeki bir influencer'ın etkisi takipçi sayısından daha fazlasına bağlıdır. Aynı zamanda bu takipçilerle nasıl bağlantı kurduklarına da bağlıdır.

Görüşler farklılık gösterse de, mikro düzeydeki influencer'lar tek bir sosyal medya ağında 1.000 ila 40.000 arasında takipçisi olan kişilerdir. Bir işletme bir mikro-etkileyiciye ulaşmadan önce, mikro-etkileyici işletmenin varlığından haberdar olmaması mümkün. Bu durumda, işletmenin öncelikle influencer'ı kendi değeri konusunda ikna etmesi gerekir. Mikro influencer'lar özel hayran kitleleri geliştirmişlerdir ve başarısız bir ürünü destekledikleri algısına kapılırlarsa, onlarla olan ilişkilerine zarar vermek istemeyeceklerdir.

Mikro etkileyiciler ve markalar arasındaki ilişkinin hedef kitlelerle uyumlu olması gerektiğinden, etkileyiciler genellikle birlikte çalıştıkları işletmeler konusunda seçici davranırlar. Bazı mikro etkileyiciler bir markayı özgürce tanıtmaya isteklidir. Diğerleri ise bir şekilde ödeme almayı bekler. Herhangi bir influencer'ın, ödeme ne olursa olsun, kendi kitlesi için "yanlış" olan bir markayla bağlantı kurmak istemesi pek olası değildir.

Etkilemenin türü değişiyor. Mikro influencer'lar çoğalıyor ve ün kazanıyor. Bazı kişiler sanal bir bilinmezlikten çıkıp neredeyse geleneksel ünlüler kadar tanınır hale geldi. Bu durum özellikle televizyon izlemekten, spor etkinliklerine katılmaktan ya da sinemaya gitmekten çok internette vakit geçiren Z kuşağı için geçerli.

Influencer'ların %35'inden fazlası dört yıldan uzun süredir kitlelerini büyütüyor. Dahası, %21'i yılda 50.000 dolardan fazla kazanıyor. Ancak, kendini online olarak tanımlayan içerik oluşturucuların büyük çoğunluğu artık nano veya mikro katmana ait. Devasa kitlelere sahip mega influencer'lardan ziyade, daha küçük takipçilere, daha yüksek etkileşim oranlarına ve kitleleriyle daha köklü bir ilişkiye sahip influencer'lar kampanya gücünün çoğunluğuna sahip.

Gerçekte, geleceğin influencer'ları mikro-influencer'lardır. Medya, internetin bir sonucu olarak çok sayıda uzmanlaşmış niş temaya bölünmüştür. Niş bir tutkunuz olsa bile, muhtemelen buna uygun bir Facebook grubu veya Pinterest sayfası bulmanız mümkün. Dahası, mikro-etkileyiciler kendilerini bu özel topluluklarda ve forumlarda meşru etkileyiciler olarak kabul ettiriyor.

Nano Influencer ne demek?

Nano-etkileyici, popülerlik kazanan en yeni etkileyici türüdür. Sınırlı bir takipçi kitlesine sahip olsalar da, bu kişiler genellikle son derece uzmanlaşmış veya ezoterik alanlarda otorite konumundadır. Nano-etkileyiciler, küçük bir göldeki klasik büyük balığa benzer. Genellikle 1.000'den az takipçileri vardır, ancak bu takipçiler nano-influencer ile etkileşime girmeye hevesli ve onun söylediklerine dikkat eden, ilgili takipçilerdir.

Birçok marka nano-influencer'ları önemsiz görse de, bu kişiler son derece uzmanlaşmış ve niş ürünler sunan işletmeler için çok önemli olması muhtemel. Bununla birlikte, nano etkileyiciler muhtemelen işletmelerin çoğu için gerçekten yararlı olacak kadar güce sahip değildir. Çoğu niş alanda geniş bir kitleye ulaşmak için, ucuz olmalarına ve az sayıda kişi üzerinde önemli bir etkiye sahip olmalarına rağmen, yüzlerce nano-etkileyici ile işbirliği yapmanız gerekir.

İçerik türlerine göre influencer türleri

Günümüzde sosyal medya, özellikle de mikro influencer'lar ve bloglar influencer pazarlamasının büyük bölümünün gerçekleştiği yerlerdir. Videoya olan ilgi arttıkça YouTuber'ların önemi de hızla artıyor.

Blogger influencer ne demek?

Takipçileriyle en samimi ve ilgili ilişkiler, blog yazarları ve sosyal medya fenomenlerinin sahip olduğu ilişkilerdir. Artık markalar da bunu kabul ediyor ve teşvik ediyor. Influencer marketing ve blog yazarlığı bir süredir birlikte anılıyor. İnternette, muazzam etkiye sahip çok sayıda blog var. Ünlü bir blog yazarı ürününüzü bir gönderide tavsiye ederse, blog yazarının takipçileri ürünü denemeye ikna olacaktır.

Çok sayıda blog yazarı, belirli sektörlerde oldukça büyük takipçi kitlelerine sahiptir. Örneğin, blog yazarlığı, kişisel gelişim, finans, sağlık, ebeveynlik ve müzik dahil olmak üzere çeşitli konuları tartışan çok sayıda nüfuzlu blog vardır. Konuk gönderileri, ürünleriniz hakkında yazması için bir blog yazarına ödeme yapmanın alternatifidir. Popüler bir blogda konuk yazarlık alanı sağlayabilirseniz, materyali yönetebilirsiniz ve genellikle yazar profilinde kendi web sitenize bir bağlantıya sahip olabilirsiniz.

Eğer yeterince popüler ve büyükse, bir blogun web sitesinde sponsorlu bir yazı satın alabilirsiniz. Sonuç olarak, ya kendiniz bir yazı oluşturabilirsiniz. Dahası, blog yazarına bunu yapması için güçlü bir baskı uygulayabilirsiniz. Başka bir blog yazarının makalesinde veya yazdığınız bir konuk yazısında geçerken bahsetmek yerine, sponsorlu bir yazı için ödeme yapmanız gerekecektir. Blog gönderilerine sponsor olan birçok işletme için bu durum sonuçları olumsuz etkilememiştir. Sponsorlu Gönderi etiketi özellikle Z kuşağını rahatsız etmiyor gibi. Dahası, ürün blogun birincil okuyucu kitlesine hitap ettiği sürece herhangi bir sorun yaşanmaması gerekiyor.

YouTuber influencer ne demek?

Elbette bloglar çevrimiçi yayıncılığın tek popüler biçimi değil. Video da bir diğer popüler içerik biçimidir. Bu durumda, video içerik oluşturucularının çoğu, her birinin kendi web sitesi yerine bir YouTube kanalı oluşturur. Markalar sıklıkla ünlü YouTube video üreticileriyle ortaklık kurar.

Podcast influencer ne demek?

Nispeten yeni bir web eğlencesi türü olan podcasting giderek popülerlik kazanıyor. Entrepreneurs on Fire'dan John Lee Dumas'ın belki de en iyi örneği olduğu bu tür sayesinde pek çok kişi tanınan isimler haline geldi. Henüz podcast dinleme şansınız olmadıysa, Digital Trends 2019'un En İyi Podcast'lerinin kapsamlı bir listesini hazırladı.

Sosyal medya gönderileri influencerları nedir?

Elbette podcast yayıncıları, YouTuber'lar ve blog yazarları nadiren sadece mevcut izleyicilerinin web sitelerini ziyaret etmelerine ve yeni içerik olmasını ummalarına güvenirler. Sıklıkla sosyal medyada yeni makalelerinin veya videolarının reklamını yaparlar. Bu da bu blog yazarlarının ve içerik üreticilerinin çoğunu mikro-etkileyiciler olarak nitelendirir.

Aslında sosyal medya, günümüzde influencer'ların büyük çoğunluğunun ün kazandığı yerdir. Influencer'lar tüm büyük sosyal medya platformlarında bulunabiliyor. Fakat, Instagram son yıllarda öne çıkan bir platform olarak ortaya çıktı. Çünkü pek çok influencer paylaşımlarını platformdaki güzel görüntüler etrafında oluşturuyor.

Etkileme seviyelerine göre influencer türleri

Şimdi paylaşacağımız influencer türleri, etkiledikleri seviyelere göredir. Influencer ne demek konulu yazımızdaki önemli bir kategori de bu. Zira, hitap edilen kitleyi etkileme oranı da fazlasıyla önemli.

Ünlüler

Ünlüler ilk influencer'lardı ve güçleri azalıyor olsa da hala çok önemli bir role sahipler. Ünlülerin desteği influencer pazarlamasının yükselişine yol açtı. İşletmeler uzun zamandır, bir ünlü ürünlerini tanıttığında veya desteklediğinde satışlarının tipik olarak arttığını gözlemlemiştir. Şirketler, özellikle de üst düzey markalar hala ünlüleri influencer olarak sıklıkla kullanıyor.

Bu tür bir influencer kampanyasında yer almaya hazır olan çok sayıda geleneksel ünlü vardır ve bu ünlülerin ucuza gelme olasılığı da düşüktür, bu da firmaların çoğu için bir sorundur. Bunun tek istisnası, bir şirketin ünlü bir kişinin zaten sevdiği ve kullandığı bir ürünü üretmesi olur. Bu durumda, ünlü kişi ürünün ne kadar harika olduğunu düşündüğünü ifade etmek için platformunu kullanmaya istekli olması muhtemeldir. Müzisyenlerin enstrümanlarını çalmayı tercih etmeleri şüphesiz birçok müzik ekipmanı üreticisine fayda sağlamıştır.

Ünlü kişileri influencer olarak işe almakla ilgili bir sorun, bu kişilerin bir ürünün hedef pazarı için güvenilir olmayabilecekleridir. Justin Bieber belirli bir akne kremi markasını önerirse, önemli bir etkisi olacaktır. Ancak emeklilik toplulukları için alışveriş yapan insanların satın alma alışkanlıklarını değiştirme şansı çok az olacaktır.

Ünlülerin sosyal medyada büyük bir takipçi kitlesi ve çok sayıda hayranı olması mümkün. Bununla birlikte, kendilerine itaat eden insanlar üzerinde gerçekte ne kadar gerçek bir etkiye sahip oldukları şüphelidir.

Kilit kanaat/fikir önderleri

Kendi alanlarında düşünce lideri olan gazeteciler, markaların başarısında önemli rol oynayan influencer'lara örnektir. Referansları, statüleri veya uzmanlık alanlarındaki bilgileri nedeniyle sektör ve düşünce liderleri saygı görür. Bu saygı, çoğu zaman işyerlerinin itibarının bir sonucu olarak gelir. Örneğin büyük bir gazetede çalışan bir gazetecinin, haberlerde ele aldığı konularda uzman olmaması muhtemeldir. Ancak böylesine önemli bir yayında çalışacak kadar yetenekli bir yazar olduğu için saygı görür.

Bu uzmanlar şunları içerir:

  • Gazeteciler
  • Akademisyenler
  • Sektör uzmanları
  • Profesyonel danışmanlar

Bir gazeteciyi, dikkatlerini çekebilirseniz ve bir makalede işletmeniz hakkında olumlu yazarlarsa, bir blog yazarını veya bir sosyal medya etkileyicisini nasıl kullanacağınıza benzer bir şekilde bir influencer olarak kullanıyorsunuz. Gazetecinin raporu büyük olasılıkla ücretsiz yazacak olması bu senaryoda bir avantajdır.

Blog yazarları ve içerik oluşturucuların kendi alanlarında etkili kişilerle işbirliği yapmaları ve onların sözlerini blog makalelerine ve hatta sosyal medya pazarlama kampanyalarına dahil etmeleri alışıldık bir durumdur. Sosyal medya ve geleneksel medya giderek daha fazla iç içe geçmektedir. Önemli kanaat önderleriyle etkileşim kurarken, bu kişilerin çoğunun itibarlarını çevrimdışı olarak geliştirdiklerini ve büyük veya aktif sosyal takipçileri olmayabileceğini akılda tutmak önemlidir.

Kitleleri üzerinde ortalamanın üzerinde etkisi olan kişiler

En etkili influencer'lar, birçok yönden, belirli bir alanda otorite olarak çevrimiçi bir itibar geliştirmişlerdir. Önemli kanaat önderleriyle karşılaştırılabilirler ancak çevrimiçi etkileşimleri sayesinde genellikle daha sıradan bir üne sahiptirler. Bu itibarı da yüksek kaliteli sosyal medya paylaşımları, blog yazıları, podcast bölümleri ve üretip YouTube kanallarına yükledikleri videolarla geliştirmişlerdir. İngiliz PMYB ajansı, henüz kimsenin bu kişiler için genel bir unvan bulamamış olmasına rağmen, ticari markalı Chromo-Influencer takma adını buldu. Tüketici davranışını etkileyen 46 önemli kritere dayanarak, ajansın en etkili olduğunu düşündüğü influencer'lar bunlardır.

Bu influencer'lar kitleleriyle en etkili şekilde iletişim kuran ve en iyi iletişim becerilerine sahip kişilerdir. Destekçilerini kendilerine çekmiş ve kendilerini alanlarında otorite olarak kabul ettirmişlerdir. Hayran kitlelerinin büyüklüğü çoğunlukla uzmanlık alanlarından etkilenmektedir. Ancak, alanlarındaki diğer uzmanlarla karşılaştırıldığında, bu kişilerin muazzam bir takipçi kitlesine sahip olduğunu göreceksiniz.

Bir influencer ne yapar?

Influencer ne demek, o kadar anlattık. Fakat, bunlar tam olarak ne yapar? Bazı insanların düşündüğünün aksine, bir influencer sadece tüm zamanını selfie paylaşarak ve sosyal medyada önemli görünmeye çalışarak geçiren biri değildir. Influencer'lar takipçilerinin davranışlarını gerçekten değiştirmelidir.

Belirli bir alanda bilgili ve yetenekli oldukları için itibar kazanmışlardır. Tercih ettikleri sosyal medya platformlarında sık sık bu konu hakkında paylaşımlarda bulunurlar. Burada görüşlerini dikkatle dinleyen heyecanlı, aktif bireylerden oluşan büyük bir hayran kitlesi oluştururlar.

Influencer olmak için ne kadar takipçi lazım?

Influencer ne demek, öğrendik fakat ne kadar takipçi gerekiyor? Bir influencer olarak kabul olmak için ihtiyacınız olan takipçi sayısı çalıştığınız pazar segmentine bağlıdır. Mega influencer'lar genellikle tek bir platformda bir milyondan fazla takipçiye ve sosyal medyada geniş bir takipçi kitlesine sahiptir.

Makro influencer'lar sosyal medyada 40.000 ile 1 milyon arasında takipçisi olan kullanıcılardır. Çoğu influencer'ın 1.000 ila 40.000 arasında takipçisi vardır ve bu da onları mikro-influencer yapar. Çok uzmanlaşmış alanlarda 1.000'den az takipçisi olan nano-etkileyiciler de vardır.

Sosyal medyadaki en iyi 10 influencer kim?

Birden fazla sosyal medya kanalı kullanan influencer'ları karşılaştırmak zor. En iyi YouTuber'ları, örneğin Instagram'ı yöneten kişilerle nasıl karşılaştırırsınız? Ancak HypeAuditor'a göre Ekim 2020 itibarıyla en iyi 10 Instagram fenomeni şunlardır:

  1. Kylie Jenner
  2. Cristiano Ronaldo
  3. Ariana Grande
  4. Leo Messi
  5. Selena Gomez
  6. Kendall Jenner
  7. Kim Kardashian West
  8. Zendaya
  9. Beyonce
  10. Taylor Swift

Bu kişilerin çoğu influencer ve ünlü pazarlaması arasında geçiş yapıyor.

Influencer nasıl para kazanır?

Influencer ne demek anlattık fakat bunlar nasıl para kazanıyor? Bu, influencer'ın faaliyet gösterdiği sosyal platformlara bağlıdır. Influencer'lara ödeme yapmanın yaygın yollarından bazıları şunlardır:

  • Satış ortaklığı
  • Görüntülü reklamcılık
  • Sponsorlu gönderiler / görseller / videolar ve marka kampanyaları
  • Kurslar, abonelikler ve e-Kitaplar
  • Fotoğraf ve video satışı
  • Marka temsilcisi veya elçisi olarak hareket etmek
  • Özel içerikler için Patreon hesabına yapılan ödemeler
  • Birlikte yaratılan ürün hatları
  • Kendi ürünlerini tanıtmak

Influencer'lar kitleleri üzerinde hem erişime hem de etkiye sahiptir. Bu, eşleşen bir hedef kitleye ulaşmaya çalışan markalar için ideal bir durum oluşturur.

Influencer takipçi için para öder mi?

Bazı kişiler internet takipçileri için mutlaka ödeme yapsa da, gerçek influencer'lar bu gereklilikten muaftır. Birkaç taneden fazla sahte takipçi olduğuna dair herhangi bir gösterge derhal ciddiye alınmalıdır. Pek çok popüler ünlü hesabında, ünlülerin bilgisi olmadan botlar tarafından oluşturulan çok sayıda sahte takipçi bulunmaktadır.

Bu sahte takipçiler için para ödemiş olamazlar çünkü botlar kendilerini meşru göstermek için ünlü profillerini tarar. Ancak, takipçi sayıları kontrol etmeye açık olan gerçek influencer'lar takipçilerinin çoğunun gerçek olduğunu doğrulamaktadır.

Kısaca Influencerlar kimlerdir?

Bu makalenin de gösterdiği gibi, influencer şu özelliklere sahip bir kişidir:

  • Konumu, bilgisi veya hedef kitlesiyle olan ilişkisi nedeniyle başka bir kişinin satın alma kararını etkileme yeteneğine sahip kişidir,
  • Belirli bir uzmanlık alanında sık sık etkileşimde bulundukları bir hayran kitlesi. Bir nişin popülerliği, takipçilerinin boyutunu belirler.

Sosyal medya fenomenleri konularındaki uzmanlıklarıyla ün kazanmışlardır.

Influencerlar ne kadar para kazanıyor?

Influencerlar, kazançları açısından geniş bir yelpazede yer alabilir ve kazançları birçok faktöre bağlıdır. İçerik üretimleri, takipçi sayıları, etkileşim oranları, nişleri ve markalarla yapılan işbirlikleri gibi faktörler kazançlarını etkiler. Ünlü ve büyük takipçi sayısına sahip influencerlar genellikle daha yüksek gelir elde eder. Birçok influencer, markalarla ürün yerleştirme, sponsorlu içerik, reklam anlaşmaları ve ortaklık programları gibi yollarla para kazanır. Bunun yanı sıra, YouTube videoları, blog yazıları, podcastler ve diğer platformlardan elde edilen gelirler de influencerların kazanç kaynakları arasında yer alır. Influencerların kazançları oldukça değişken olabilir ve bazı influencerlar milyonlarca dolar kazanırken, diğerleri daha düşük miktarlarla yetinebilir. Ancak, genel olarak, etkileyici bir takipçi kitlesi olan ve kaliteli içerik üreten influencerlar, markalarla yapılan işbirlikleri ve diğer gelir kaynakları sayesinde önemli miktarda para kazanabilir.

Başka ne önerirsiniz?

Sitemiz üzerinde birçok konuda bilgi bulmanız mümkün. Zira, bir oyun sitesi olsak da, sosyal medya, oyunlar ve teknoloji hakkında birçok yazımız mevcut. Mesela, Clutch ne demek yazımız ile önemli bir bilgi öğrenebilirsiniz. Ayrıca, ST ne demek gibi bir yazımız da sitemizde var. Dahası, Bruh ne demek şeklinde kapsamlı ve birçok güncel kavramdan bahseden yazımız da sizleri bekliyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.