Playstation CEO'su Jim Ryan, yeni nesil oyunlarda çalışan geliştiricilerin yeni konsolun gelişmiş özelliklerinden en iyi şekilde yararlanmaları gerektiğini belirten PS5 oyunlarının PS4 donanımında çalışmasını istemiyor.
GamesIndustry ile konuşan Ryan, "Yeni nesil bir konsol oluşturma sorununa gittiğinizde, önceki neslin içermediği özellikler ve faydalar içermesi gerektiğine inanıyoruz. Ve bizim görüşümüze göre, insanlar bu özelliklerden en iyi şekilde yararlanabilecek oyunlar yapmalı."
PS5, yüzeyleri simüle etmek için dokunsal geri bildirim sağlayan bir kontrolör ve 100x daha yüksek veri aktarım hızı sunan bir SSD gibi oyun verilerine göre farklı şekillerde tahsis edilmesine izin veren çeşitli yeni teknolojilere sahiptir. Geleneksel mekanik sabit sürücüler. Basitçe söylemek gerekirse, bu şeyler PS4 donanımına çevrilemez, çünkü eski konsol bunu yapamaz. Görünüşe göre Ryan, geliştiricilerin çapraz nesil destek konusunda endişelenmek yerine yeni teknolojiden tam olarak yararlanmasını tercih ediyor.
"Nesillere ve DualSense kontrolcüsü olup olmadığına, 3D Ses olup olmadığına, SSD'nin kullanabileceği birden çok yol olup olmadığına inanıyoruz" dedi. "Playstation topluluğuna, yalnızca PS5'te gerçekten zevk alınabilecek yeni bir şey, farklı bir şey vermenin zamanının geldiğini düşünüyoruz."
Bu yaklaşım Microsoft tarafından kullanılan yaklaşımdan farklıdır. Xbox Series X oyunlarının, daha düşük kalitede de olsa eski Xbox One donanımında da çalışması planlıyor. Yaklaşım, geliştiricilerin teknik olarak iki yeni nesil konsoldan en güçlü olanı geliştirirken eski teknolojinin sınırlamalarını dikkate alması gerektiği anlamına geliyor.
Haziran ayında yapılacak bir sonraki Playstation 5 konferansında Sony'den daha fazlasını görmeye hazırız. Sony CEO'su Ryan, Playstation 5 fiyatlarının COVID-19 salgınından etkilenmeyeceğini açıkladı. İlgili habere buradan ulaşabilirsiniz.