Avatar
Yazar: Alper Dalan, Editör Yazım tarihi: 26.02.2024

Skull and Bones, Ubisoft’un 2013 yılında duyurduğu ve en sonunda çıkan korsan temalı bir aksiyon-RPG oyunu. Oyunda Hint Okyanusu’nda gemimizi yöneterek ticaret yapmak, görevler almak, diğer gemilerle savaşmak ve kendi korsan imparatorluğumuzu kurmak gibi pek çok aktiviteye katılabiliyoruz. Oyunun grafikleri, atmosferi ve gemi savaşı mekanikleri oldukça başarılı. Ancak, oyundaki bazı sorunlar, zaman zaman tat kaçırıyor. Skull and Bones inceleme yazım boyunca, bütün bu detaylara elimden geldiğince değinmeye çalışacağım. Hazırsanız, şimdi inceleme detaylarına geçebiliriz.

Skull and Bones inceleme

Skull and Bones ne anlatıyor?

Skull and Bones, Ubisoft tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir aksiyon RPG oyunudur. Korsanlığın altın çağı olarak bilinen 18. yüzyılda, Hint Okyanusu'nda geçiyor. Kendi korsan karakterlerimizi yaratarak, gemilerimizi ve mürettebatımızı özelleştirebilir, farklı bölgelerdeki ticaret yollarını, yerel fraksiyonları, mega-korporasyonları ve doğaüstü tehditleri keşfedebilir, ganimet toplayabilir, müttefik edinebilir ve rakiplerle savaşabiliriz. Biraz uzun oldu anlatması ancak evet, oyunda gerçekten de bunları yapmak mümkün.

Oyunun amacı, korsan kralı olmak. Bunun için, ün, ganimet, müttefik ve rakiplerle savaşmamız gerekiyor. Hem tek hem de diğer oyuncularla işbirliği yaparak veya rekabet ederek oyunu oynamak mümkün. Oyun, görevler, karakterler ve yaptığımız seçimlerle şekillenmekte. Kendi korsan kimliklerimizi oluşturarak, Hint Okyanusu'nun en korkulan korsanlarından biri olmaya çalışıyoruz.

Skull and Bones, korsanlık temalı bir oyun olmasının yanı sıra, tarihi ve kültürel unsurları da içeriyor. 18. yüzyılın siyasi, ekonomik ve sosyal durumunu da yansıtıyor. Hint Okyanusu'ndaki farklı ülkelerin, şirketlerin ve grupların çıkar çatışmalarına tanık oluyoruz. Hatta, bazı tarihi kişiliklerle karşılaşıyor ve bazı gerçek olaylara dahil oluyoruz. Oyun, aynı zamanda, Hint Okyanusu'nun zengin ve çeşitli kültürünü de göstermektedir. Farklı dilleri, dinleri, gelenekleri ve sanatları görmek mümkün. Ayrıca, farklı müzikleri, dansları ve festivalleri deneyimleyebiliyoruz.

Skull and Bones oynanış olarak nasıl?

Skull and Bones inceleme yazımda değinmem gereken konulardan biri de, kesinlikle oynanış kısmı. Oyunda ilerleme kaydedebilmek için Infamy seviyemizi yükseltmemiz gerekiyor. Infamy sistemi, oyunda korsanlık seviyenizi gösteren bir ilerleme sistemi. Infamy seviyenizi yükselttikçe, yeni silahlar, gemiler ve eşyalar açabilirsiniz. Ayrıca, oyundaki çeşitli aktiviteleri yaparak da artırabilirsiniz. Bu aktiviteler arasında ana ve yan görevler, dünya olayları, hazine avı, yeni yerler keşfetme ve diğer gemilerle savaşma var. Infamy seviyeniz, Infamy puanlarınızla belirleniyor. Infamy puanlarınızı kazandığınız aktivitelerin zorluğuna göre değişiyor. Seviyeniz yükseldikçe, daha güçlü rakiplerle karşılaşabilirsiniz ve daha değerli ödüller elde edebilirsiniz.

Skull and Bones’ta oyuncuların denler, limanlar veya NPC’ler aracılığıyla alabilecekleri görevler var. Bu görevler, ganimet, gümüş, infamy, mavi baskı, mobilya ve kozmetik gibi çeşitli ödüller sunar. Görevler üç ana kategoriye ayrılır:

  • Side Contracts: Oyuncuların hikaye ilerledikçe ve açık dünyada bölgeleri açtıkça karşılaştıkları standart bir seferlik yan görevlerdir.
  • Repeatable Contracts: Ek ödüller için tekrarlanabilen yan görevlerdir.
  • Bounty Contracts: Hedef ödülü olan savaş odaklı yan görevlerdir.

Skull and Bones’ta oyuncuların Elite Captains adı verilen güçlü korsan kaptanlarını avlamak için aldıkları özel görevler var. Bu ödüller, Bounty Board üzerinde yer alıyor. Her ödül, belirli bir silah ve taktikte uzmanlaşmıştır ve diğer oyuncularla bir grup halinde yapılması daha iyidir. Bu Elite Captains’i yenmek, batırdıkları gemilerden aldıkları ganimetin yanı sıra bol miktarda gümüş, infamy ve özel kozmetikler ödülü verir. Ödüller, Bounty Board’da listelenir ve oyuncular istedikleri zaman kabul edebilirler.

Tabii, Job Board'dan bahsetmeden geçmek olmaz. Job Board, oyunculara farklı zorluk seviyelerinde çeşitli sözleşmeler sunan bir sistemdir. Sözleşmeler, oyunculara Infamy, gümüş ve çeşitli ödüller kazandırır. Ödüller arasında Gemi Planları, Mobilya ve Süs Eşyaları bulunur. Sözleşmeler, Denlerdeki ve Karakollardaki satıcılardan alınabilir. Sözleşme veren NPC’ler, onlarla etkileşime girildiğinde ekranda gösterilir.

Sözleşmeler, düzenli olarak yenilenir. Yenileme süresi, sözleşmenin sağ alt köşesinde yer alıyor. Sözleşmelerin bazıları, oyuncuları güçlü fraksiyon patronlarını indirmeye ve büyük ödüller toplamaya yönlendirir. Bu tür sözleşmelere “Bounty” denir. Sözleşmeleri tamamlamak için, oyuncuların gemilerini, silahlarını, mürettebatlarını ve diğer ekipmanlarını iyileştirmeleri ve özelleştirmeleri gerekebilir.

Skull and Bones inceleme

Denler nedir?

Denler, oyunda önemli bir yere sahip. Zira, korsan faaliyetlerinin merkezi ve sosyal merkezlerdir. Oyuncular burada yeniden tedarik edebilir, üretim yapabilir, yeni görevler alabilir ve diğer oyuncularla etkileşime girebilir. Başlangıçta iki den vardır: Kızıl Ada’da bulunan Sainte-Anne ve Doğu Hint Adaları’nda bulunan Telok Penjarah. Denlerde çeşitli hizmetler sunan ve oyuncularla kontratlar paylaşan NPC'ler var. Bunlar:

  • Gemi Yapımcısı: Gemi yapmak, gemi planları ve gemi kozmetikleri satın almak için var.
  • Demirci: Silah, eklenti ve mühimmat üretmek ve planlarını satın almak için var.
  • Marangoz: Mobilya, kaptan araçları, tamir kitleri üretmek ve planlarını satın almak için var.
  • Araştırmacı: Ham malzemeleri rafine malzemelere işlemek için var.
  • Hawker: Yiyecek, malzeme, tarif, mühimmat, tamir kitleri satın almak için var.
  • Depo: Değerli ganimetleri saklamak için güvenli bir yerdir.
  • Mal Ticareti: Mal ticareti için var.
  • Atölye: Gemi kozmetikleri üretmek ve satın almak için var.

Skull and Bones gemi mekanikleri nasıl?

Gemiler, oyunda önemli bir rol oynar. Oyunda başlangıçta 10 farklı gemi vardır ve her biri DPS, Tank veya Destek gibi bir arketipe sahiptir. Ayrıca her geminin kendine özgü bir yeteneği vardır. Gemiler, gemi rütbesi adı verilen bir ölçüte göre sınıflandırılır. Gemi rütbesi, gemiye takılan ekipmanın gücüne bağlıdır. Daha güçlü ekipman, daha yüksek gemi rütbesi demektir.

Gemiler, silah, zırh ve mobilya gibi çeşitli ekipmanlarla donatılabilir. Silahlar, geminin saldırı gücünü belirler. Oyunda 9 farklı silah tipi vardır ve her biri farklı hasar türleri, menziller, atış hızları ve ikincil etkilere sahiptir. Zırhlar, geminin savunma gücünü belirler. Oyunda 24 farklı zırh tipi vardır ve her biri farklı dirençlere sahiptir. Mobilyalar, geminin pasif işlevlerini ve bonuslarını belirler. Oyunda 62 farklı mobilya vardır ve her biri mürettebatın saldırılarını, dayanıklılığını veya diğer özelliklerini artırabilir.

Gemiler, ayrıca mürettebat saldırısı ve mürettebat ele geçirme gibi yakın menzilli saldırılar da yapabilir. Mürettebat saldırısı, geminin sağlığının bir yüzdesini yok eder ve mermi gerektirmez. Mürettebat ele geçirme, düşmanın sağlığı kritik seviyeye düştüğünde yapılabilen bir bitirme saldırısıdır. Bu saldırı, düşmana öldürücü bir darbe indirir ve ekstra ganimet elde etmeyi sağlayabilir.

Gemiler, ayrıca haritada bulunan çeşitli yerlere hızlı seyahat edebilir, düşman ateşinden korunmak için kıvraklık manevrası yapabilir, hasarlı gövdeyi tamir etmek için tamir takımı kullanabilir, dürbünle hedeflerin gücünü ve ganimetini görebilir, yiyecek tüketerek mürettebatın dayanıklılığını yenileyebilir ve emote tekerleğiyle diğer oyuncularla iletişim kurabilir.

Oyundaki silahlar nedir?

Oyunda 9 farklı silah tipi var. Silahlar, hasar türüne göre değişiklik gösteriyor. Hasar türleri patlayıcı, delici, ateş, sel ve yırtıcı olarak sınıflandırılıyor. Ayrıca, ek hasar, zayıf nokta hasarı, AOE hasarı gibi çeşitli ikincil hasar özelliklerine sahip olabiliyor. Gemi sınıfına, zırh direncine ve mesafeye göre farklı etkilere sahip olabiliyorlar. Dahası, silah yeri, mühimmat tipi ve yeniden doldurma süresi gibi faktörlere bağlı olarak farklı nişan alma göstergeleri kullanıyor. Bir de silahlar, gemiye takılan ekipmanların puanına göre gemi rütbesini belirliyor. Özellikle belirtmem gereken bir şey daha var. Bu da, güçlü ekipmanlar, daha yüksek gemi rütbesi demek. Aklınızda tutmanız kesinlikle önemlidir.

Oyundaki silahları detaylandırmak da gerek. Zira, Skull and Bones inceleme yazımın en önemli konularından biri de bu. Oyundaki silahlar:

  1. Culverin: Bu silahlar, düşman gemilerine hızlı ve çok sayıda mermi atabilen çok yönlü silahlardır. Bazıları zayıf noktalara ekstra hasar verir.
  2. Demi-Cannon: Bu silahlar, düşman gemilerine yayılmış mermiler atan silahlardır. Bazıları, gemilere su basmasına neden olur.
  3. Long Gun: Bu silahlar, uzak mesafeden hızlı ve delici mermiler atan silahlardır. Bazıları direkleri kırmak veya yangın çıkarmak için iyidir.
  4. Bombard: Bu silahlar, yakın mesafede ölümcül olan geniş bir alana saçma atan silahlardır. Ancak menzilleri sınırlıdır. Bazıları patlayıcı veya yangın etkisi de verir.
  5. Torpedo: Bu silahlar, su altından fırlatılan ve düşman gemilerini su basmasına neden olan silahlardır. Bazıları patlayıcı veya yangın etkisi de verir.
  6. Ballista: Bu silahlar, yüksek menzilden büyük ve ağır mermiler atan silahlardır. Bazıları düşman gemilerini yavaşlatır veya çekip yakınlaştırır.
  7. Sea Fire: Bu silahlar, düşman gemilerine ateşli oklar atan silahlardır. Bazıları düşman gemilerini yakar veya patlatır
  8. Mortar: Bu silahlar, yüksekten düşman gemilerine bomba atan silahlardır. Yüksek hasar ve alan etkisi verirler. Ancak mermileri yavaştır ve yelkenlere veya zayıf noktalara hedef alamazlar.
  9. Rocket: Bu silahlar, düşman gemilerine roket atan silahlardır. Bazıları düşman gemilerini yavaşlatır veya parçalar.

Skull and Bones gemi zırhları

Skull and Bones oyununda 24 farklı zırh tipi var. Bunlar, temel, ileri ve egzotik olmak üzere üç kategoriye ayrılır. Temel zırhlar, oyuna başlarken kullanabileceğiniz zırhlardır. İleri zırhlar, belirli bir ün seviyesine ulaştığınızda açılan zırhlardır. Egzotik zırhlar, özel malzemeler gerektiren ve özel yeteneklere sahip olan zırhlardır.

Zırhların her biri, farklı hasar türlerine karşı direnç sağlar. Hasar türleri, patlayıcı, sel, ateş, yırtıcı ve delici olarak sınıflandırılır. Ayrıca, bazı zırhlar, geminize farklı faydalar veren eklentilere sahiptir. Zırhların listesi şu şekildedir:

  • Kil Zırh: Sel veya ezici hasara karşı güçlü, patlayıcı veya delici hasara karşı zayıf bir zırhtır. Eklentisi yoktur.
  • Taş Zırh: Delici veya ateş hasarına karşı güçlü, patlayıcı veya ezici hasara karşı zayıf bir zırhtır. Eklentisi yoktur.
  • Deri Zırh: Patlayıcı veya ateş hasarına karşı güçlü, delici veya sel hasarına karşı zayıf bir zırhtır. Eklentisi yoktur.
  • Ouroboros Zırh: Kuharibu adlı bir deniz canavarının derisinden, güçlü bir iyileştirme yeteneğine sahip egzotik bir zırhtır. Amalgamate eklentisi, geminize hasar aldığınızda rastgele bir direnç verir.
  • Kawaca Zırh: Tüm hasar türlerine karşı eşit derecede güçlü bir zırhtır. Rampart eklentisi, geminize hasar aldığınızda kısa süreliğine tüm dirençlerinizi artırır.
  • Gamba Kobe Zırh: Sel hasarına karşı güçlü, ateş hasarına karşı zayıf bir zırhtır. Sealing eklentisi, geminize sel hasarı aldığınızda su basmasını önler.
  • Black Prince Zırh: Patlayıcı hasarına karşı güçlü, sel hasarına karşı zayıf bir zırhtır. Resolute eklentisi, geminize patlayıcı hasar aldığınızda kısa süreliğine tüm dirençlerinizi artırır.
  • Demir Kabuk Zırh: Patlayıcı hasarına karşı güçlü, diğer tüm hasar türlerine karşı zayıf bir zırhtır. Eklentisi yoktur.
  • Katmanlı Pullar Zırh: Yırtıcı ve delici hasarına karşı güçlü, diğer tüm hasar türlerine karşı zayıf bir zırhtır. Eklentisi yoktur.
  • Bastiyon Zırh: Ateş, yırtıcı ve delici hasarına karşı güçlü, patlayıcı ve sel hasarına karşı zayıf bir zırhtır. Eklentisi yoktur.
  • La Forteresse Zırh: Sel ve delici hasarına karşı güçlü, ateş ve yırtıcı hasarına karşı zayıf bir zırhtır. Eklentisi yoktur.

Bu zırhların farklı farklı seviyeleri de mevcut. Fakat, bunu daha sonra paylaşacağım bir yazıda detaylandırabilirim.

Skull and Bones inceleme

Deniz savaşları nasıl oluyor?

Skull and Bones inceleme yazıma başlamadan önce, oyunu oynarken en keyif aldığım noktalardan birine değinme zamanı geldi. Zaten, bir korsan olarak deniz savaşları kesinlikle heyecanlandıran bir özellik. Bu konuda, önce Spyglass'tan bahsetmek isterim. Spyglass, uzak mesafelerdeki gemileri, yerleşimleri, kaynakları ve diğer ilgi noktalarını görmelerimizi sağlıyor. Ayrıca, haritada istediğimiz noktaları işaretlemeyi ve yardım çağırmayı da mümkün kılar. Spyglass, oyunda üç seviyeye sahiptir. Dahası, her seviye daha fazla yakınlaştırma ve özellik sunar. Bu da, deniz savaşlarına başlamadan önce önemli bir araç haline getiriyor.

Saldırı yaparken, göstergelerin sarı olması önemli bir nokta. Çünkü, bu menziliniz içerisinde olduğu anlamına geliyor. Beyazsa, ateş etmemekte fayda var çünkü menzil dışında demek oluyor. Bir de, gemilerin kırmızı yerlerine dikkat etmenizde büyük fayda var. Zira, bunlar zayıf noktalarıdır. Buralara saldırarak çok büyük hasarlar vermeniz muhtemel. Mürettebat saldırısı da yapabiliyorsunuz. Fakat, bunun için yakın olmanız gerekiyor düşman gemisine. Mürettebatınızı, düşman gemisine gönderme şansınız da var. Bu da, düşman gemilerinden daha fazla ganimet elde etmenizi sağlar.

Brace mekaniği de oyun içerisinde mevcut. Fakat, bir bara bağlı. Yani, sürekli olarak kullanamıyorsunuz. Brace mekaniğini kullandığınızda, daha az hasar alırsınız. Olur da başarısız bir savaş geçirirseniz, ne yazık ki batıyorsunuz. Dahası, battığınızda birtakım kargonuzu da kaybediyorsunuz. Ancak, çok da dert etmenize gerek yok. Çünkü, gidip o kargonuzu geri alabilirsiniz. Battığınız yer, harita üzerinde görebileceğiniz şekilde yer alıyor.

Dikkat etmeniz gereken önemli özellikler de var

Skull and Bones inceleme yazımda anlatmadan atlamamam gereken şeylerden biri de yemek mekaniği. Zira, kesinlikle dikkat etmeniz gerekiyor buna. Yemek yapmak için Cookery adlı bir yerde malzemeleri pişiriyorsunuz. Malzemeleri ızgara yapabilirsiniz ya da tariflere göre daha karışık yemekler hazırlayabilirsiniz. Yemek yemek denizdeki mürettebatınızın dayanıklılığını artırıyor. Dayanıklılık, geminizi kontrol etmek ve savaşmak için önemli bir faktör. Üç çeşit yemek var: Çiğ yemek, Izgara yemek ve Pişmiş yemek. Her birinin farklı avantajları var:

  • Çiğ yemek dünyada çokça var. Ayrıca, dayanıklılığı hızlıca doldurur.
  • Izgara yemek dünyada yok. Ayrıca, yapmak için daha az kaynak gerekiyor. Dayanıklılığı doğrudan doldurur.
  • Pişmiş yemek yapmak en zor olanıdır. Çünkü birçok kaynak ve satıcıdan veya sözleşme ödüllerinden elde edilen tarifler gerektirir. Ancak ekstra bonuslar sağlar. Dahası, genel dayanıklılık yenilenmesini iyileştirir.

Bonus buff türleri arasında mürettebat hasarını artırmak, dayanıklılık tüketimini azaltmak ve daha fazlası var.

Bunlar dışında, hızlı seyahat özelliği de oyun içerisinde yer alıyor. Hızlı seyahat mekaniği, oyuncuların daha önce ziyaret ettikleri karakol veya yuvalara atlamalarına izin veriyor. Atlamak için bir ücret ödemek ve ne kadar uzaksa o kadar pahalı oluyor. Hızlı seyahat yapabileceğiniz yerleri ">>" sembolü ile görebilirsiniz.

Oyun içerisinde World Events adında bir özellik de yer alıyor. Oyuncuların rekabetçi PvP veya işbirlikçi PvE olarak katılabilecekleri grup içerikleridir. Bu etkinlikler haritanın çeşitli yerlerinde rastgele ortaya çıkar. Dahası, PvP World Events’in 6 kişilik bir oyuncu sınırı vardır. World Events, çok zordur ancak efsane ödüller sunar. Merak edenler için birkaç World Events:

  • Cutthroat Cargo Hunt: Oyuncuların ağır zırhlı bir tüccar gemisini yağmalayarak Cutthroat Cargo’yu ele geçirmeye çalıştıkları efsanevi bir soygun PvP World Event’i. Kargoyu çaldıktan sonra, belirlenen limana diğer oyunculardan kaçarak ulaşmaya çalışırlar.
  • Hostile Takeover: Oyuncuların bir üretim zincirine sahip bir karakolu ele geçirmeye çalıştıkları efsanevi bir soygun hibrit PvP ve PvE World Event’i. Üretimi ele geçirmek için yeterince hasar verdikten sonra, karakolu geri almaya çalışan NPC gemilerine karşı savunma yapmak ve diğer oyuncuların üretimi ele geçirmesini engellemek gerekir.
  • Kuharibu Sea Monster Boss: Oyuncuların yerel toplayıcıları terörize eden derinliklerin canavarıyla yüzleştikleri PvE World Event’i. Kuharibu’yu indirin ve parçalarını hasat edin.
  • Maangodin Pirate Ship Boss: Oyuncuların hayalet bir hedefi indirmeye çalıştıkları PvE World Event’i. Maangodin sadece geceleri ortaya çıkar.

Oyunda ne yapabiliyoruz?

Skull and Bones inceleme yazımda bahsetmek için heyecanlandığım özelliklerden biri de yağmalamak. Evet, bildiğiniz yağma eylemi. Bu sistem, oyuncuların yerleşim yerlerini, kuleleri ve gemileri ele geçirerek kaynak, ün ve XP kazanmalarını sağlıyor. Yağmalamak için, yağmalanabilir bir yerleşime yaklaşmak ve Plunder seçeneğini seçmek yeterli. Yağmalama başladığında, altın bir ilerleme çubuğu ve dört hazine sandığı simgesi ekranda beliriyor. Her sandığa ulaştığında, bir miktar daha ganimet toplanabiliyor. Plunder'ı bitirmek için, dört aşamalı düşman dalgalarını devirmek gerekiyor. Yağmalama sırasında, diğer oyunculardan yardım istemek de mümkün.

Bir de, hazine avına çıktığımız Treasure Hunt var. Treasure Hunt, harita üzerindeki gizli hazineleri bulduğumuz bir sistem. Sözleşmeler, dünya olayları ve düşman gemilerini yok ederek veya ele geçirerek hazine haritaları elde ediyoruz. Haritalar, hazine sandığının bulunduğu karakolun çizimini veya kıyı şeridinin şeklini gösteriyor. Haritadaki ipuçlarını takip ederek ve karakollarda kırmızı ışık arayarak hazine sandığını buluyoruz. Tabii, bu da bizlere güzel ödüller veriyor.

Bunun dışında, Investigation adındaki araştırma sistemi var. Bu sistem, farklı yerleri keşfetmemizi, ipuçları bulmamızı ve gizemleri çözmemizi sağlıyor. Investigation’lar, normal görevler veya hazine haritalarından farklı olarak, harita işaretçisi yerine ipuçlarını kendi kendimize yorumlamamızı gerektiriyor. Ayrıca, korsanlara rüşvet vererek, denizde şişe bularak veya World Event'lere katılarak başlatılabiliyor. Bu araştırma görevleri, değerli ödüllerin yanı sıra oyunun hikayesini de ilerletiyor.

Peki, genel olarak nasıl?

Yani, Skull and Bones inceleme yazımın önceki başlıklarında oyunun özelliklerini anlat anlat bitiremedim, biliyorum. Ancak, elbette oyunu oynarken can sıkan birkaç nokta ile karşılaşmak mümkün. Fakat, bunların büyük kısmı, gelecek güncellemelerle düzelecek şeyler. Ancak, bazılarını bu saatten sonra düzeltmek çok da mümkün değil. Daha önce yayımlanan inceleme yazılarında muhtemelen görmüşsünüzdür zaten, şimdi bahsedeceğim sorunları. Tabii, yine de değineceğim.

Görevler her ne kadar çeşitli olsa da, bir yerden sonra sarmamaya başlıyor. Çünkü, sürekli olarak aynı şeyi yapmak, bir yerden sonra gerçekten insanın içini bayıyor. Bunun dışında, kocaman bir dünya var oyunda. Fakat, bu kocaman dünyada, gemi dışında yapacak pek bir şey yok. Çok daha keyifli korsanlık tecrübesini kesinlikle beklerdim. Asıl odak oynanış üzerinde olmuş anladığım kadarıyla. Çünkü, hikaye ve karakterler, oynanış kadar ilgi çekici gelmiyor. Düzeltilebilecek sorunlar arasında ufak tefek optimizasyon sorunları var sadece. Bunu da hızlı bir şekilde giderecektir Ubisoft ekibi.

Görsel olarak nasıl?

Skull and Bones, açıkçası görsel açıdan bana yeterli ve güzel geldi diyebilirim bu inceleme yazım için. Optimizasyon açısından da büyük problemlerle karşılaşmadım. Sistem gereksinimlerini karşılıyorsanız, siz de muhtemelen pek problem yaşamazsınız. Bu yüzden, oyuna girmeden önce oyunun sistem gereksinimlerine göz gezdirmeniz faydalı olacaktır.

Skull and Bones Sistem Gereksinimleri

Şimdi, PC'nizin oyunu kaldırıp kaldırmayacağını kontrol etmeniz için sistem gereksinimlerini paylaşacağım. Gerçi, daha önce paylaşmıştık. Tablo halinde olduğu için rahatça kontrol edebilirsiniz. İşte Skull and Bones sistem gereksinimleri:

Çözünürlük & Ayarlar CPU GPU RAM OS Depolama
1080p/Düşük/30 FPS Intel Core i7-4790 veya AMD Ryzen 5 1600 NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB) veya AMD Radeon RX 570 (4 GB) 8 GB Çift Kanal Windows 10 65 GB SSD
1080p/Yüksek/60 FPS Intel Core i7-8700K veya AMD Ryzen 5 3600X NVIDIA GeForce RTX 2070 (8 GB) veya AMD Radeon RX 570D XT (8 GB) 16 GB Çift Kanal Windows 10 / Windows 11 65 GB SSD
1440p/Yüksek/60 FPS Intel Core i7-9700K veya AMD Ryzen 5 5600X NVIDIA GeForce RTX 3070 (8 GB) veya AMD Radeon RX 680D (16 GB) 16 GB Çift Kanal Windows 10 / Windows 11 65 GB SSD
4K/Ultra/60 FPS Intel Core i5-10600K veya AMD Ryzen 5 5500X NVIDIA GeForce RTX 3080 (12 GB) veya AMD Radeon RX 690XT (16 GB) 16 GB Çift Kanal Windows 10 / Windows 11 65 GB SSD

Tabloda, çözünürlük ayarlarına göre sistem gereksinimlerini paylaştım. Bu bilgilere göz gezdirerek, rahat bir şekilde oyunu tecrübe edebilirsiniz.

Skull and Bones inceleme sonucu

Skull and Bones'u şimdiye kadar anlattım. Genel olarak cidden çok iyi mekaniklere sahip. Bir yerden sonra sıkıcılaşan görevler ve çok da cezbedici olmayan hikayesi dışında pek bir problemi yok. Zaten olan sorunları da Ubisoft ekibi halledecektir. Eğer korsan temalı RPG oyun seviyorsanız, göz gezdirmenizde fayda olacaktır. Zira, oynaması özellikle başlarda fazlasıyla zevkli. İlerleyen aşamalarda da, gemideki serüvenleriniz zevkini büyük oranda korumaya devam edecektir.

Fiyat açısından değerlendirme yapmayı açıkçası kesinlikle istemiyorum. Bu konudaki yaralarımızı deşmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum. Ancak, Ubisoft Connect üzerindeki fiyat etiketine bakabilirsiniz. Bu Skull and Bones inceleme yazısını paylaştığım esnalarda, oyunun standart paketi 999 TL fiyat etiketi ile mevcut. Daha sonraki günlerde ne olur, bilemiyorum. Eğer korsan temalı oyunları seviyorsanız ve RPG unsurlarına da bayılıyorsanız, şans vermeye değer. Zaten, şu anda oyunu 8 saat boyunca deneyimleyebileceğiniz bir fırsat da mevcut. Almadan önce kesinlikle rahatça göz gezdirebilirsiniz.

7
Skull and Bones İnceleme Güzel

Korsan teması ve bol mekanikleri ile cezbedici bir yapım. Ancak, bir yerden sonra kendini tekrar ediyor hissi veriyor.

Leadergamer EDİTÖRÜN
SEÇİMİ
Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.