Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 06.02.2018

Neredeyse 1 sene önce çıkışını gerçekleştiren, aylar önce de ilk ve tek genişletme paketi ile karşımıza çıkan Horizon: Zero Dawn, orijinal olarak eşli oyuncu destekli bir video oyunu idi. Bahsettiğimiz oyunun geliştirici ekibinden, Guerrilla Games, Mathijs De Jonge isminin verdiği yeni açıklamalar ile öğrendik bu bilgiyi. Oyunun yönetmeni olan Mathijs De Jonge, Horizon Zero Dawn için oluşturdukları ilk prototipte, oyunun iki oyuncu ile oynanabildiğini belirten yönetmen, oyunun kalitesini yüksek tutabilmek için eşli oyuncu desteğinden vazgeçtiklerini, tekli oyuncu temelli bir video oyunu geliştirdiklerini belirtti.

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

Mathijs De Jonge, "Horizon: Zero Dawn için bazı konsept çalışmalar vardı. Projenin başında, bu oyunu eşli oyuncu desteği ile tasarlamıştık. Hatta ilk prototiplerde, iki oyuncu ile oyun oynanabiliyordu. Fakat bu desteği final sürüme taşıyamadık. Çünkü programcılarımız, eğer bu desteği istiyorsak, oyunun yarısından vazgeçmemiz gerektiğini söyledi. Bu oyun, serinin ilk oyunu olduğu için içerikten veya kaliteden hiçbir şey kısmak istemedik. Eşli oyuncu modundan vazgeçtik. " dedi bu konu hakkında.

Horizon Zero Dawn oyununun yönetmeni, bazı farklı ögeler hakkında da bilgiler verdi. Mesela açıklamalara göre projenin başında, oyunun haritası, şimdiki haritadan 50 kat daha büyüktü. Fakat tasarımcılar haritayı bilinçli olarak küçülttü çünkü o kadar dev gibi haritayı, benzersiz içerikler ile doldurabileceklerini düşünmediler. Bu oyunun büyük bir kısmının 2 senede yapıldığını da belirten yönetmen, özellikle dövüş sisteminin çok küçük bir ekip tarafından, neredeyse tamamen bitirildiğini belirtti. Dövüş sisteminin son adımlarında tüm Guerrilla Games bu küçük takıma destek olarak sistemi sonlandırdı.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.