Şu an video oyunları kategorisi altında en çok konuşulan konulardan birkaç tanesi ganimet kutuları ve mikro ödemeler. Hatta hatırlayacak olursanız Belçika Devleti üzerinde bu konu daha ciddi bir hal almıştı ve devlet, EA ve Activision şirketlerini araştırma altına almıştı. Çünkü bu iki ekibin de sunduğu mikro ödemeler ve ganimet kutuları, oyuncuları kumara yöneltiyordu. Bu iki önemli sorunun çözümünü şu an oyuncular arıyor fakat bazı analistlere göre artık çok geç kalındı. Ganimet kutuları ve mikro ödemeler şu an dağıtımcı ekiplere milyar dolarlar kazandırabiliyor ve bu yüzden bu iki sistemden pek kurtuluşumuz olamayacak.
IDC analisti olan Lewis Ward, "Ganimet kutusu sistemi çok büyük paralar kazandırıyor ve bu yüzden sistemi durdurmak imkansız. Yine de bu sistemin biraz daha düzene gireceğini düşünüyorum çünkü oyuncular artık bu konu hakkında tedirgin olmaya başladı. Video oyunları artık birer oyun değil, servis oldu. Bir oyunun çıkış günü, sadece ücretlendirmenin başlangıcı. Daha fazla oyuncu kitlesi, sürekli oynayan oyuncular gibi birçok öge, sürekli olarak servisin para kazanmasını sağlıyor." dedi konu hakkında.
Bu analist ayrıca ek paketler ve sezonluk geçiş ögelerinden de bahsetti ve bu sistemlerin başarısız olduğunu, dağıtımcı ekiplerin de bu durumun farkında olduğunu belirtti. Zaten dağıtımcı şirketler de yavaş yavaş ücretli ek paketlerden, ücretsiz güncellemelere yöneliyor. Çünkü oyunculara sunulan video oyunu, mikro ödemeler ile başlı başına bir para kaynağı. Dağıtımcı ekip, ücretsiz güncellemeler ile geniş bir kitleye sahip olup, o geniş kitlenin parasını ek paketler ile değil, mikro ödemeler ile almak istiyor. Analist de bu konuda aynı şekilde düşünüyor.
1 kişiye çekiliş ile Total War: WARHAMMER II veriyoruz