Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 25.11.2017

Video oyunları aslında eskiden çok güzel şeylerdi. Her yaştan insan, her türlü oyunu oynayıp, eğlenebiliyordu. Sürekli video oyunu oynamaya fırsat bulamayan insanlar, belki günde 20 dakika oynayabildikleri o oyunda gözle görülür bir ilerleme kaydediyordu. Bu yüzden insanlar eğleniyordu, mutlu oluyordu. Çünkü video oyunları, aynı filmler ve diziler gibi eğlence temelli şeyler. Hatırladınız mı? Bu soruyu soruyorum çünkü kan emici dağıtıcı ekipler, ne yazık ki o eski ve güzel günleri oyunculardan aldı. 2017 senesinin sonlarına yaklaştığımız şu günlerde, bir video oyunu sitesi olarak en çok konuştuğumuz konu kumar oldu. Bugün de kumar konumuzun yeni bir misafiri var. Bu misafir ise muhtemelen başlıktan anlayacağınız gibi Fransa.

Ganimet kutularının kumar ögesi olduğu tartışmasına Fransa da katıldı

Star Wars Battlefront II, Overwatch, FIFA 18 ve Call of Duty: WWII bu kumar konusu hakkında en çok konuştuğumuz video oyunları idi. Çünkü bu video oyunlarında, oyuncuları kumara itebilecek ganimet kutusu yöntemleri bulunuyordu. EA ve Star Wars Battlefront II ile uyanmıştı oyuncular ve devletler.Devletler diyoruz çünkü bu ganimet kutuları ile sadece oyuncular savaş açmadı, devletler de bu savaşa katıldı. Mesela sizlere şu ana kadar Belçika, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Avustralya cephelerinden gelen ganimet kutusu savaşlarını sunduk. Şimdi ise bu ülkelerin arasına Fransa eklendi.

Fransa senatörü öncelikle laflarına olumlu başladı. Video oyunları ile karşımıza çıkan elektronik spor dalının, ekonomiyi çok geliştirebileceğini belirtti bu senatör. Fakat aynı senatör, Star Wars Battlefront II oyununu örnek vererek, mikro ödemelerin ve ganimet kutularının oldukça olumsuz olduğundan da bahsetti. Fransa senatörü, "Ganimet kutuları ve mikro ödemeler artık kamu yetkilileri tarafından dikkat edilmesi gereken şeyler oldu. Bana soracak olursanız bu konuda legal bir adım atmaya gerek yok fakat yine de oyuncuların uyarılması lazım. Video oyunlarındaki ganimet kutuları aracılığı ile bu oyunların P2W bir hal alması ve özelikle bu ganimet kutuları ile oyuncuların kumara itilmesi, oldukça önemli şeyler." dedi tam olarak.

Bu senatör ardından Çin'i örnek olarak gösterdi. Bunun sebebi ise Çin'deki video oyunlarında bulunan ganimet kutularının içeriğinin ve bu içeriğin çıkma oranının transparan olarak görünür olması. Yani Çin'de bir video oyunu oynasaydınız, ganimet kutusundan hangi oranla, hangi ögelerin çıkacağını görebilirdiniz. Muhtemelen böyle bir durum, hem devletleri, hem de oyuncuları oldukça rahatlatacaktır. Tabii eğer dünya çapında uygulanırsa. Böyle bir duruma dağıtımcı ekiplerin nasıl cevap vereceği de bilinmiyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.