Avatar
Yazar: Staff, Editör Yazım tarihi: 26.07.2021

Sürekli kendine has hikaye ağırlıklı oyunlar ile bilinen Hideo Kojima, Konami'den ayrıldıktan sonra kendi şirketini kurmuş ve bu şirket olan Kojima Productions tarafından yapılan ilk oyun Death Stranding ciddi bir başarı yakalamıştı. Şimdi de bu başarı 5 milyon kopya satışı ile kanıtlanmış oldu.

Bir kargocu olan Sam'i kontrol ettiğimiz oyun genel olarak sevilmiş, oynanış olarak farklı olmasının yanında derin bir hikayesi ve içinde barındırdığı Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lea Seydoux gibi isimler ile oyuncuların dikkatini çekmiş, çıkışı ile birlikte büyük bir ilgi odağı olmuştu.

GamesIndustry.biz ile konuşan stüdyonun baş yönetmeni Jay Boor, Death Stranding’in “oldukça başarılı” bir performans sağladığını düşündüğünü ve PS5 yayınlanacak olan Director’s Cut sürümü için iyimser olduğunu söyledi. Bunlara ek olarak Death Stranding’in, Kojima Productions tarafından geliştirilen ilk oyun olmasına rağmen satış başarısı olarak “gayet iyi” bir performans gösterdiklerini söyledi. Mart 2021 tarihi ile oyun, dünya çapında PC ve PS4 platformları üzerinde 5 milyondan fazla sattı. Death Stranding PS4 için Kasım 2019, PC için de Temmuz 2020 tarihinde yayınlanmıştı.

Geliştiriciler, Kojima Productions’un yayınlandığı Death Stranding’in PC ve PS4 üzerinden global alanda 5 milyon sattığını iddia etti.

Satış başarısı olarak Death Stranding, Kojima’nin bir önceki oyunu olan ve 2015 sonunda 6 milyon adet satan Metar Gear Solid V’e oldukça yaklaştı. Sony’nin diğer yakın tarihli oyunlarına bakarsak, Ghost Of Tsushima bu yılın Mart ayı ile 6.5 milyon kopya, Spider-man Miles Morales ise çıkışından bir aydan biraz fazla süre ile 4 milyon kopya satış başarısı gösterdi.

Death Stranding: Director’s Cut, geçen ay Summer Games Fest Kickoff Live sunumunda duyurulmuştu. Oyun, PS4’e oranla daha iyi grafikler ile gelmesinin yanı sıra bir dizi yeni özellikler ile karşımıza çıkacak. Bu yeniliklerden bazıları ise yeni dövüş mekanikleri düşmanlarla savaşmayı daha eğlenceli hale getirmek için oyuna eklenmesi. Bunun yanında oyunun sahip olduğu yakın dövüş mekanikleri düzenlenmesi ve ek olarak da yeni bir “maser gun” ve yere monte edilmiş makineli tüfeklerin oyuna eklenmesi olarak açıklandı. Bunların oyuna ne kadar değişiklik getireceğini çıktığında anlayacağız.

Yayın başı Jay Boor, GI’ye, "Oyunun yayınlamasından bu yana Kojima Productions ekibinin çok değişmediğini fakat pandemi süreci ile çalışma tekniklerini değiştirmek zorunda kaldıklarını" söyledi. Boor, "Kojima Productions olarak birkaç alanda kendimizi büyütmüş olsak da genel olarak ekibimizin büyüklüğü neredeyse aynı kaldı" dedi. Son olarak da şu açıklamaları yaptı, “Pandemi ve öngörülemeyen birçok zorluk sebebi ile çalışma şeklimiz büyük ölçüde değişti. Diğer herkesin yaptığı gibi biz de bu şartlara uyum sağlamalı ve nasıl çalışmamız gerektiğine, en önemlisi işleri nasıl güvenli bir şekilde geliştirmemiz gerektiğine bakmalıyız."

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.