Menü
https://leadergamer.com.tr/call-of-duty-ww2-londra-haritasi/
Popüler , WWE 2K18 7 Ekim 2017 17:30

WWE 2K18 Ön İnceleme

Yine bir senenin sonuna doğru geliyoruz, yine yeni bir WWE 2K oyunu çıkıyor.


Yine yılın o belli zamanına geldik. En azından ben tek başıma geldim. Bu zaman, bir WWE oyunu için heyecan yapmaya başladığım, daha doğrusu heyecanımın tavan yaptığı bir zaman. WWE 2K18 öncelikle 13 Ekim 2017 tarihinde oyunun özel sürümünü satın alanlara sunulacak, ardından da resmi çıkış 17 Ekim 2017 tarihinde gerçekleştirilecek. Yani 1 hafta gibi bir süreç ardından oyuna kavuşacağız. Bu yüzden güzel bir ön inceleme için uygun bir zaman olabileceğini düşündük. Oturduk bilgisayar başına, bu WWE 2K18 ön incelemesini yazmaya başladık. Eğer bu oyuna ait daha fazla içerik arıyorsanız, WWE 2K18 hakkında bilmeniz gereken her şey başlıklı yazımıza mutlaka göz atmanızı öneriyoruz.

WWE 2K18 Ön İnceleme

Öncelikle şunu söylemeliyim ki 2K Games bu seri ile berbat bir iş yapıyor. Ekibin diğer oyunlarına bakıyoruz, bir de WWE 2K serisine bakıyoruz, arada deli gibi bir fark bulunuyor. 2K Games bence bu serinin temelini kötü bir şekilde attı ve şimdi de değiştirmek için zaman bulamıyorlar. Tek çare WWE markasının başka bir geliştirici ekibe dönmesi olabilir bizce. Bundan bahsediyorum çünkü WWE 2K18 oyunu da bana sorarsanız kaliteli bir oyun değil. Adım gibi eminim ki oyunun içi yine hatalardan geçilmeyecek. Oynanış hataları, grafik hataları ve diğer hatalar sürüsüyle olacak. Çünkü daha önceki WWE 2K oyunlarında durum aynen buydu. Peki, bu durum oyuncuları bu oyundan soğutmaya yetecek mi? Tabii hayır. Çünkü şu an piyasada satın alabileceğiniz tek WWE oyunu bu. Başka bir şansınız yok.

YouTube üzerinden paylaşılan WWE 2K18 oynanış görüntülerinin yorumlarına bakıyorum ve herkes oyunun grafikleri için çıldırıyor. Yahu arkadaşlar, ben mi körüm, yoksa siz hiç kaliteli bir grafik tasarımı mı görmediniz? Öncelikle, oyunun ışıklandırma ve gölgelendirme sistemi berbat. Hele bir önceki oyunda daha da berbattı. Yahu, ring kenarında bekleyen güreşçilere ışıklandırma işlemiyordu. Karanlığın içinde aydınlık bir şekilde bekliyordu adamlar. WWE 2K18 ile bu tip saçma sapan hatalar düzeltilmiş olsa da, bana yeterli gelmedi. Mesela bu konudaki en büyük saçmalık da gündüz maçlarında.

WWE 2K17 ile tanıştığımız gündüz ışıklandırması tahmin edebileceğiniz gibi ışıklandırmayı tamamen değiştiriyor ve bana soracak olursanız bu gündüz ışıklandırması oyunu ciddi anlamda çöp seviyesine taşıyor. En azından WWE 2K17 içerisinde öyleydi. Yahu, gündüz diye oyunda gölge yoktu ve oyunun fanlarına, “Oyunda gölge yok, nesi doğru?” dendiği zaman, gündüz vakti gölge mi olur diyordu adamlar. Pardon? Ayrıca oyunun gündüz ışıklandırmasında, oyunun çözünürlüğünün zayıf noktaları da çok rahat bir şekilde görünebiliyordu. Ben bu yüzden sadece birkaç kez gündüz vaktinde güreş yaptım WWE 2K17 oynarken. Fakat WWE 2K18‘de durum böyle değil.

Gördüğüm kadarıyla ışıklandırma sistemi iyileştirilmiş. Evet, yine kusursuz değil ama gerçekçi bir ışıklandırmaya daha yakın. Özellikle gündüz vaktinde daha göz yormayan, daha gerçekçi, daha mantığıma sığan bir ışıklandırma görebildim. Gece olduğunda ise veya üstü kapalı bölgelerde güreşildiğinde ise ışıklandırmada çok özel bir şey göremiyoruz. Yani, WWE 2K17’den tabii ki iyi ama bahsetmeye değecek kadar değil. Oyunun sunumunda bir de ufak tefek olaylar benim ilgimi çekti. Mesela, güreşilen mekanın duvarlarında etkinliğin uzun ince LED tabelaları oluyor ya hani. Bu tabelalar gerçek hayatta gayet güzel, kaliteli, yüksek çözünürlüklü iken WWE 2K18 içerisinde resmen pikseller sayılıyor. Bu belki oyunun resmi çıkışında düzelecektir ama WWE sunum temelli bir program ve bu yüzden oyunda da sunum güzel olmalı.

Sunumdan devam etmek istiyorum, bu seneki havai fişekler güzel görünüyor. Geçen seneki oyunda da güzellerdi, ışıklandırma sağ olsun. Bu sene çok daha iyi gözüküyorlar. Neredeyse çok gerçekçiler diyebilirim. Fakat buna rağmen oyundaki sisler hala berbat, hala 5 FPS olarak hareket ediyorlar. Tabii bu noktada ne kadar geliştirici ekibin üstüne gitmeliyiz, bilemiyoruz. Çünkü oyunu oynadığımız platform PC olsa da, konsol olsa da, tüm arenanın bir anda sis ile dolması mutlaka performans olarak yoracaktır cihazı. 2K Games bu durumdan kaçmak için kalitesiz bir iş yapmış olabilir.

Bahsetmek istediğim bir diğer nokta ise kıyafetler ve fizikleri. Sanıyorum ki WWE 2K16’dan beri kıyafetlerin göğüs hizasından üstü karaktere tamamen yapışık. Alt kısmı ise az çok sallanıyor, gerçekçilik olabilmesi için ve bu durum beni inanılmaz rahatsız ediyor. İşin kötüsü, WWE 2K18 ile bu durum değişmiyor. Dediğim gibi, sunumun bu kadar önemli olduğu bir programın oyunu neden sunum olarak bu kadar kötü? 2K Games deneyimsiz bir ekip değil ki. Oyundaki kıyafetler zaten genelde giriş kısımlarında kullanılıyor. Bu yüzden kıyafete tam bir fizik eklemek çok sorun olmamalı. Tabii bazı insanlar ring içinde de ceketle dövüşmek isteyecektir sonuçları görebilmek için. Bırakın, görsünler. Hata mı çıkıyor? Çıksın. Çünkü normalde zaten bir oyuncunun bunu yapmaması gerekiyor.

Kıyafet fiziklerine karşılık olarak 2K Games bu sene güzel birkaç özellik ekledi ama oyuna. Bu özelliklerden ilki, dinamik kıyafetler. Mesela, The Undertaker eğer çok uzun süre güreşirse, otomatik olarak kıyafetinin üst kısmını çıkartıyor. Buna benzer olarak aynı şeyi Jason Jordan da yapıyor. Bu oyuna güzel ve küçük bir eklenti olmuş. Fakat gerçekçilik katıyor. Kesinlikle güzel bir şey. Ayrıca, yüzünde boya olan bazı güreşçilerin bu boyaları da zaman geçtikçe dökülüyor. Bu da çok olumlu bir yenilik. Buna bağlı olarak, karakter düzenleme ekranında istersek yine bazı güreşçilerin yüz boyalarını çıkartabiliyoruz. Bu da güzel olanaklar sunuyor bizlere. Fakat WWE yine gerçek yüzlerini korumak istediği güreşçlerde böyle şeyler yaptırmıyor. Mesela Sting. Bu karakterin yüz boyası dökülmüyor, düzeltme ekranında da bu boyayı çıkartamıyorsunuz.

Son olarak, genel oynanış mekaniklerini geçen yıla göre farklı bulmadım. Birkaç yenilik, iyileştirme filan var fakat gözle görülür büyük bir yenilik yok. Tabii bu çok problem de değil. Çünkü bu oyunun öncelikle sunum olarak kusursuz olması gerekiyor. Ardından ben oynanışa geçilmesi taraftarıyım. Çünkü oynanış o kadar da kötü değil. Peki, oynanış nasıl? Bu sorumun cevabını ve çok daha fazlasını asıl inceleme yazıma saklamak istiyorum. WWE 2K18 ön inceleme yazımda sadece gözüme çok çarpan hatalardan bahsetmek istedim. Oyunu her ne kadar yerin dibine gömmüş olsam da, yine de gidip satın alacağım bu oyunu. Çünkü dediğim gibi, piyasada daha yeni bir lisanslı WWE oyunu bulunmuyor. Eğer güzel bir WWE deneyimi yaşamak istiyorsanız, bu oyundan başka hiçbir çareniz yok. WWE 2K15 oyunda 100 saat, WWE 2K16 oyununda 450 saat ve son olarak WWE 2K17 oyununda 700 saat harcadım. Bakalım WWE 2K18 beni kendisine ne kadar bağlı tutabilecek?

Tüm bunların haricinde, 2017 yılında çıkacak olan oyunlar ve 2018 yılında çıkacak olan oyunlar yazılarımıza göz atabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde bizleri çok güzel oyunlar bekliyor. Fakat yeni oyunlardan ziyade, daha dar bir yelpazede güzel oyunlar arıyorsanız, en iyi PS4 oyunları yazımıza göz atabilirsiniz. En iyi PlayStation 4 oyunları listemiz uzun geldiyse, sizi en yeni ve PlayStation kullanıcıları tarafından muhtemelen çokça tercih edilen oyun ile tanıştıralım: FIFA 18 inceleme. Eğer futbol temelli bir oyun yerine, daha hızlı ve daha silahlı bir oyun arıyorsanız, Destiny 2 inceleme yazımıza da göz atabilirsiniz.

Son olarak, kardeş sitemizin GTA Online rehberi: taktik ve ipuçları, hileler, modlar ve oyun hakkında her şey yazısına bakmayı ve bizlerin sosyal medya kanallarını takip etmeyi unutmayınız. Facebook ve Twitter sayfalarımızdan aktif olarak haber paylaşımları yapmaktayız.

Kaan GEZER Editör