Geçtiğimiz günlerde İngiltere'ye giderek Ubisoft Birleşik Krallık tarafından düzenlenen The Crew 2 etkinliğine katıldık. Etkinlik sırasında deneyimleme imkanı bulduğumuz oyuna dair ön incelememizi sizler ile paylaşmıştık. Şimdi ise bizleri misafir ettikleri sırada konuşma imkanı bulduğumuz Oyuncu Deneyimi Direktörü Julien Hummer ile yaptığımız röportajı sizlere sunuyoruz. The Crew 2'nin içerik güncellemelerine dair ilk bilgiler, oyunun gelişim süreci ve çok daha fazlası röportajın içerisinde yer alıyor. Dilerseniz, hemen aşağıdan röportajımızı okumaya başlayabilirsiniz.
Oyuncu Deneyimi Direktörü Julien Hummer ile The Crew 2 Röportajı
İlk oyundan yıllar sonra karşımıza çıkan The Crew 2 ile ilgili aklımızdaki soruları Oyuncu Deneyimi Direktörü'ne ileterek cevap aldık. Oyunun gelişim sürecinin nasıl ilerlediğinden kontrollerin ayarlanmasına kadar pek çok konuyu açıklığa kavuşturmamızı sağlayan röportajda, The Crew 2 ile sunulacak içeriklerin sistemine dair yeni bilgileri de ortaya çıkarmış olduk. Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan sizleri yazımız ile baş başa bırakalım.
Leadergamer: The Crew 2'yi oluştururken, ilk oyunun sunduğu oynanış hakkında yapılan yorumları ve oyuncuların isteklerini gözden geçirip bunları değerlendirdiniz mi?
Julien Hummer: Kesinlikle. Oyuncu Deneyimi Direktörü olarak benim işim topluluktan gerekli geri bildirimin alınmasını ve incelenmesini sağlamak. Bunun için stüdyomuzda her iki haftada bir oyun testleri düzenliyoruz. Oyuncular stüdyomuza yalnızca oyunu oynamak için geliyor ve bu sayede tepkilerini ölçmek ve geri bildirim almak bizim için mümkün oluyor. Onlarla iletişime geçerek geçmişte yaptıklarımızın üstüne bir şeyler koyduğumuzdan emin olmaya çalışıyoruz. Her şeyin erişilebilir ve anlaşılabilir olmasının yanı sıra aynı zamanda eğlenceli olduğundan emin olmak istiyoruz. Soruyu kısa ve öz bir şekilde yanıtlamam gerekirse, anında evet diyebilirim. Az önce de belirttiğim gibi özel sunucularda oynayan test oyuncularımız var ve bu oyuncular için özel forumlarımız bulunuyor. Oyuncular bu forumlar üzerinden "bu çalışmıyor", "bu şöyle" gibi geri bildirimleri rahatlıkla verebiliyorlar. Yani süreci bir düzen içerisinde yürüterek her şeyin çalıştığından ve ilk oyunun üstüne bir şeyler koyduğumuzdan emin olmaya çalışıyoruz.
Leadergamer: Oyunun çıkış yapacağı her üç platform için de beta testi süreçleri yaklaşıyor. Beta testlerinde pek çok oyuncudan alacağınız geri bildirimleri oyunun final sürümünde uygulayabilecek misiniz yoksa değerlendirme süreci güncellemelere mi kalacak?
Julien Hummer: Çok iyi bir soru. Öncelikle geri bildirimlerin bir kısmından bahsettiğimi belirteyim, hepsinden değil. Sonuçta tonlarca geri bildirim alıyoruz ve bunların bazıları değerlendirme sürecini geçerek uygulanabilir oluyor. Oyuncuların şimdiye kadar istedikleri her şeyi The Crew 2'ye koymaya çalıştık. Buna rağmen, aynı ilk The Crew'da 3 yıl içerisinde 20'den fazla güncelleme sunduğumuz gibi oyunu her zaman desteklemeye devam edeceğiz. Bu süreç boyunca oyuncuları her zaman dinleyerek bir geliştirme yapmamız gerekip gerekmeyeceğine karar vereceğiz.
Leadergamer: Özellikle The Crew 2 gibi oyunlarda, geliştiricilerin hangi tuşun hangi işlevi kontrol edeceğine karar verme süreci konsol oyuncuları için merak konusu haline geliyor. Örneğin The Crew 2 anlık araç değiştirme gibi ilginç bir özelliğe sahip. Bu özelliğin hangi buton tarafından kontrol edileceğine nasıl karar verdiniz? Buton düzenini ayarlamadan önce herhangi bir test yapıyor musunuz?
Julien Hummer: Tekrardan çok çok iyi bir soru olduğunu söylemeliyim. Bahsettiğimiz oyun testlerini gerçekleştirirken, oyuncular tarafından kontrolcülere iletilen her bir girdiyi kayıt altına alıyoruz. Bu sayede ne yaptıkları ve nasıl yaptıkları üzerinde detaylı bir şekilde çalışabiliyoruz. Tuşların kullanışlı olup olmadığını görmek veya bir tuşa başka bir görev atayıp atamamak bu çalışmalara bağlı oluyor. Her bir kontrolün en iyi tuşa atandığından emin olmak istiyoruz. Hem PlayStation 4 hem de Xbox One kontrolcüleri için neredeyse aynı düzene sahip olduğunuzu söyleyebilirim. Neredeyse aynı deneyimi oluşturuyorlar. Yapmaya çalıştığımız şey, tüm platformlarda oyuncular için aynı ve en iyi deneyimi sağlamak. PC platformu için ise neredeyse aynı olsa da oyuncuların tuşları yeniden atayabilmesini sağlıyoruz.
Dahası, oldukça somut bir örnek verebilirim. Kapalı beta sırasında vites yükseltip düşürebildiğiniz manuel sürüş için bir konfigürasyonumuz vardı ve bunun en iyi konfigürasyon olduğunu düşünüyorduk. Ancak bu oyuncuların beklediği gibi olmadı ve bu yüzden atamaları yeniden yapmamız gerekti. Bir sonraki canlı test sırasında oyuncuların istedikleri kontrolleri koyduk. Hangi kontrolleri istiyorsunuz, ön ayarlarda hangi kontroller gelmeli gibi sorular yönelttik ve bunları uygulamaya geçirdik. Her ne kadar en iyisini yapmaya çalışsak da, bir durum ortaya çıkıyor ve topluluktan gelen geri bildirime göre her şeyi yeniden şekillendiriyoruz.
Leadergamer: The Crew 2 ile sunduğunuz tüm özellikler sizi mutlu etmeye yetti mi yoksa eklemek istediğiniz bir şeyler bulunuyor mu? Xbox ve PlayStation konsollarının sınırlı performans sunduğu aşikar. Bunun gibi Ubisoft'un elinde olmayan donanım sınırlamaları, oyunda bazı kesintilere gitmenize sebep oldu mu?
Julien Hummer: Bir oyun geliştirirken her zaman en iyisini yapmaya çalışırsınız ancak ortada işin gerçeklik kısmı bulunur. Zamanla yarışırsınız, sınırlı kaynakları kullanırsınız ve bunlar ile mücadele edersiniz. Ortaya çıkan iş muhtemelen rüyalarımızdaki oyun olmayacaktır fakat elimizden gelenin en iyisi olacaktır. Her oyunla yapmaya çalıştığımız şey, bir adım ileriye giderek gelişim sağlamak. Tüm bu sınırlamalar ile savaşmaya çalışıyoruz. Dürüst olmak gerekirse, The Crew 2 ilk oyundan oldukça farklı ve bu farklı deneyimi sunmak için oldukça uzun bir yol kat ettiğimizi söyleyebilirim. Mesleiğim Oyuncu Deneyimi Direktörlüğü, ben bir oyuncuyum. Bir oyuncu olarak, şunu biliyorum ki biz her zaman daha fazlasını ve daha iyisini isteriz. Her zaman yapacak daha fazla şey ve oynayacak daha fazla şey isterim. Bu oldukça normal bir durum ancak geliştirici olarak sınırlamaları düşünmemiz gerekiyor. Evet The Crew 2 hakkında oldukça mutluyum, çok seviyorum ve ofiste her gün oynuyorum. Ancak tabii ki her zaman daha fazlasını yapmak istiyorum.
Leadergamer: Ubisoft, Rainbow Six Siege ile birlikte oyunlarını sürekli içerik güncellemeleri ile desteklemeye başladı. Aynı durumu The Crew 2 için de görecek miyiz?
Julien Hummer: Bu konuda resmi duyurular oyunun çıkışı ile birlikte tabii ki gelecek. Şimdilik konuşmam gerekirse, tabii ki destekleyeceğiz diye rahatlıkla diyebilirim. İlk The Crew oyununda yaptığımız gibi sürekli güncellemeler sunacak ve yeni içerikleri oyuncular ile buluşturacağız. Oyunu ve oyun deneyimini süreklilik içerisinde devam ettireceğiz. Oyuncular oyuna zaman harcadıklarında ve zamanlarını yatırdıklarında güncellemeleri görmek isterler. Oyunda yeni bir içeriğe ihtiyaç olmasa bile, geliştiricilerin oyun üstünde çalıştığını bilmek bir mutluluk verir. Biz de her zaman oyunu geliştirmeye ve iyileştirmeye devam edeceğiz.
Leadergamer: Sizce The Crew 2'nin en iyi özelliği ne? Oyuncuların odaklanacağı ana özelliğin ne olacağını düşünüyorsunuz?
Julien Hummer: Bir araç türünden bambaşka bir araç türüne geçiş yapmanızı sağlayan özelliği ilk defa The Crew 2 ile sunuyoruz. Bunun yanı sıra açık dünyanın da ilgi çekeceğini düşünüyorum. Özgürlük içerisinde istediğiniz her yeri her şekilde keşfedebiliyorsunuz. Bir uçak pilotu olarak takla atarken bulutların üstüne çıkıp bir anda arabaya dönüşerek yere doğru dalışa geçmek oldukça heyecanlı anlar yaşatıyor. Sokak yarışlarına girebiliyor, çatıların üstünden zıplayabiliyor veya çalıların arasında ilerleyerek doğayı keşfedebiliyorsunuz. Dalgaları delerek hız tekneniz ile yarışlara devam edebiliyorsunuz. Açık dünyayı araç değiştirerek özgür bir şekilde keşfedebilmek mükemmel bir imkan.
Leadergamer: Teşekkür ederiz.
Julien Hummer: Rica ederim.