Avatar
Yazar: Tolga KARACA, Editör Yazım tarihi: 04.08.2016

Meclis'e sunulan torba kanun tasarısıyla Twitter, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya mecralarında yapılan reklam ve tanıtımlardan vergi alınması planlanıyor. Artık Facebook, Twitter ve Instagram gibi platformlar üzerinden gerçekleştirilen ürün tanıtımı ve reklam hizmetleri için de vergi alınacak. Yani, özellikle ünlü insanlarda ve sosyal medya fenomenlerinde karşılaştığımız ürün tanıtımları için artık vergilendirme uygulanacak!

Sosyal Medya

Habertürk‘ün haberine göre söz konusu düzenleme TBMM’ye sunulan son torba kanun tasarısında yer alıyor. Buna göre, Gelir Vergisi ve Vergi Usul kanunlarındaki iki maddede değişiklik yapılarak bakanlar kuruluna yetki verilecek. Bakanlar kurulu, “ödeme yapılan kişilerin vergi mükellefi olup olmamasına, ödeme yapan ya da ödemeye aracılık edenlerin vergi kesintisi yapma zorunluluğu bulunup bulunmamasına, ödemenin konusunun mal veya hizmet alım satımı olup olmamasına, elektronik ortamda gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğine bakmadan” reklam veren ve reklamı yayanlara vergi yükümlülüğü getirecek.

Sosyal Medya

Vergilendirmenin stopaj kesintisi olarak yapılması öngörülürken, bakanlar kurulu yüzde 0-25 arasında vergi oranı belirleyecek. Habere göre oranın %15 civarlarında olması bekleniyor. Maliye Bakanı Naci Ağbal, 17 Mayıs 2016 tarihinde yaptığı açıklamada ünlülerin ve çok sayıda takipçisi bulunan blog sahiplerinin ürün tanıtım mesajlarından vergi alınması için Vergi Usul Kanunu’nda değişiklik yapacaklarını belirtmişti. Ağbal, “Yapacağımız değişiklikle internet alanını artık işyeri sayacağız. Bir şekilde, elektronik ortamda bu alan üzerinde bir hizmet sunuyorsa ve bundan gelir elde ediyorsa, artık mükellef olacaklar.” demişti.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.