Avatar
Yazar: Alper Dalan, Editör Yazım tarihi: 24.01.2017

Henüz hakkında pek bir bilgi sahibi olamasak da yürüttüğümüz tahminlere ve atılmış iddialara göre Project Scorpio'nun yıkıp geçebilecek bir konsol olduğunu söyleyebiliriz. Konsolun çıkış tarihi ise şimdilik 2017 sonu olarak görünüyor, fakat bilinen başka bir şey daha varsa bu, Microsoft'un 2017 ortasında çıkış tarihi, konsolun gücü gibi birçok konu hakkında büyük bir duyuru yapacağı. Ülkemizde başını alıp giden bir Sony hayranlığı olsa bile eminiz ki, bir o kadar da Microsoft'un Xbox konsol serisinin hayranı vardır.

Project Scorpio 2

Bunca hayranın ise son zamanlarda gözlerinin hep bir Project Scorpio haberi aradığının da farkındayız. Bu haberimizin konusu ise tam olarak bu hayranlara hitap ediyor. Digital Foundry tarafından yayımlanan bir YouTube videosunda bahsedildiğine göre, Microsoft şirketinin yolda olan konsolu Project Scorpio'da eSRAM artık bulunmuyor. Digital Foundry'den Richard Leadbetter, "eSRAM, Xbox One ve Xbox One S'in yüksek performansı için olan gerekliliğini koruyor. Ancak, Project Scorpio ve PC'de eSRAM bulunmuyor. Çünkü, geliştiricilerin Project Scorpio'ya özel stok tutma ünitesi ile gönderme izinleri yok, eSRAM, Microsoft platformlarının performansları için kritikliğini koruyor." dedi.

Ayrıca, ellerine geçen resmi bir raporda Project Scorpio'nun sistem özellikleri hakkında bilgiler de içeriyormuş. Bu bilgilere göre ise, 6 TFLOP'luk GPU'su hala içindeymiş. Diğer sistem özellikleri bilgilerinden yola çıkarak yeni konsolun mimarisinin AMD'nin Polaris mimarisi kadar modern olduğunu belirtmişler. Richard Leadbetter, "Raporda Project Scorpio'nun son donanım kurulumu hakkında ipuçları da var. 6 TFLOP'luk Xbox One'ın işlem gücünün yaklaşık 4.5 katı kadar güce sahip olan GPU'su tekrar onaylandı. Project Scorpio'nun GPU mimarisinin, AMD'nin Polaris'i kadar modern olduğunu göstermesi dışında pek bir anlatmayan 4 kat daha fazla L2 ön belleği onaylandı. Mark Cerny ile yaptığımız PlayStation 4 hakkındaki konuşmaya dayanarak, AMD'nin gelecek olan Vega mimarisi  kadar, belki de daha fazla, Radeon yol haritası erişimi sayesinde GPU çekirdeğini Sony kadar Microsoft da özelleştirebilir. PlayStation 4 Pro'da olduğu gibi, Project Scorpio'da da delta renk sıkıştırma (DCC) olduğunu kabul etmesi dışında, burada Microsoft kendini biraz ele verdi." şeklinde konuştu.

Videonun devamında Richard Leadbetter, "Geliştiricilerin Project Scorpio'nun sunduğu bunca ek gücü çözünürlük için kullanmak istemeyeceği ihtimalinin farkındayız ve bu zaten bir zorunluluk değil. Olabilecek en iyi oyunu yapmak için, kaçınılmayacak şekilde GPU gücünü gölgeler, yansımalar, doku filtresi ve düşük çizim mesafesi gibi doğala en yakın olmasını sağlayacak alanlarda kaliteyi arttıracaklardır. Geliştiriciler için bir başka seçenek ise kare sayısını grafikleri 60 Hz ile oynatıp, CPU'yu 30 Hz'de tutarak ve animasyonları aralara sokuşturarak yükseltmek." diye de ekledi. Anlaşılan yeni konsol 4K çözünürlük kaldırabilir durumda, fakat geliştiricilerin böyle bir devasa gücü çözünürlüğe kullanmaktan ziyade görselliğe kullanması ise yine kabul edilebilir bizler açısından. Yeni konsolun mimarisi, yapılan değişiklikler ve özellikleri gibi teknik bilgilere ulaşmak isteyen okurlarımız, bahsettiğimiz YouTube videosuna aşağıdan ulaşabilirler. Umarız ki en yakın zamanda Microsoft tarafından, konsol ile ilgili birçok yeni bilgi duyurusu gelir.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.