Avatar
Yazar: Oğuz Kabasakal, Editör Yazım tarihi: 13.07.2016

Blizzard, Overwatch'u oldukça ciddiye alıyor. Bu ciddiyeti rekabetçi mod üzerinde hüküm süren ağır cezalardan ve yapılan denge yamalarından anlıyoruz. Oyuna rekabetçi modun eklenmesinin üzerinden kısa bir süre geçmesine rağmen, Overwatch ekibi sürekli oyunu daha dengeli, daha ciddi ve daha eğlenceli yapmak için çalışıyor.

overwatch1

Overwatch ekibi; oyuncu topluluğundan alınan geri dönüşler ve oyundan topladığı veriler ile oyunun e-spor dünyasında saygın bir yer kapması için gece gündüz çalışıyor. Geçen günlerde rekabetçi mod üzerinde yapılan "Sudden Death" (uzatma) değişiklikleri buna bir örnek. Daha önce bahsettiğimiz ve büyük ihtimalle oyuna eklenecek yeni "Ana" karakteriyle beraber bazı denge değişiklikleri daha göreceğiz. Bunlar; aynı takımda bulunan karakter sınırlaması ve D.Va ve Zenyatta üzerinde yapılacak değişiklikler.

Karakter sınırlaması sayesinde rekabetçi maçlarda bir takım içinde aynı karakterden birden fazla bulunamayacak. Bu durum rekabetçi maçların gidişatını oldukça etkileyecek ama parlayacağı yer maçların uzatma bölümleri olacak. Çünkü şu an; bir rekabetçi maç uzatmaya gittiğinde, neredeyse her maç savunma takımı 2 Reinhardt, 2 Bastion ve 2 Torbjörnn'den oluşuyor. Tabii bu savunma hattını yarmak mümkün fakat Blizzard, Overwatch'un belli bir kahraman kompozisyonu dahilinde ilerlemesini istemiyor. Aksine sürekli değişen, dinamik takım kompozisyonları istiyorlar. Overwatch'un amacı zaten başından beri bunu elde etmek.

D.Va ve Zenyatta'ya yapılacak değişiklikler ise aslında uzun süredir bekleniyordu fakat bu değişikliklerin tam olacak ne olacağı belli değildi. Yeni "Ana" karakterinin de oyuna eklenmesiyle bozulacak dengeleri bu iki karaktere yapılacak değişiklikler düzeltebilir. D.Va için, yansıtıcı kalkanlarını istediği zaman kullanabileceği şekilde ayarlamalar düşünülüyor. Bu, D.Va'nın kalkanlarını kısa bir süre için açıp kapatabilmesini sağlayacak. Dolayısıyla bir kez kullandıktan sonra bekleme zamanı olmadan tekrar kullanılabilecek. Zenyatta'nın diğer karakterlere göre bir miktar güçsüz olduğundan bahsetmiştik. Bu durumu düzeltmek için ise, Zenyatta'nın kalkanlarının arttırılması ve "ultimate" özelliğini kullandığı zaman daha hızlı ilerlemesini sağlamak düşünülüyor.

Overwatch, zevkle oynadığımız bir oyun ve Blizzard çalışanları da öyle kalması için uğraşıyorlar. Blizzard'ın tüm oyunlarında olduğu gibi bu eforların boşa çıkmayacağından neredeyse eminiz. İyi oyunlar.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.