Avatar
Yazar: Staff, Editör Yazım tarihi: 20.09.2022

Yeni bir ekran kartı yenileme zamanı geldi. Son büyük nesil atılımından iki yıl sonra, grafik devi Nvidia bugün RTX 4090 ve 4080 ekran kartlarını tanıttı.

Nvidia CEO'su Jensen Huang, oyun grafiklerinden sürücüsüz arabaları geliştirmek için Nvidia yapay zekasının kullanımına kadar her şeye değindiği uzun bir açılış videosunda, şirketin yeni Ada Lovelace mimarisiyle desteklenen gelecek vizyonunu detaylandırdı.

Yeni Lovelace mimarisi önemli bir güç sıçraması sunuyor ve bu da başlangıçta üç adet olacak olan yeni 40 serisi GPU'lar için büyük kazançlar anlamına geliyor.

RTX 4090 yeni amiral gemisi ve doğrudan selefinin dört katına kadar performans sunarken 24 gb bellek içerdiği söyleniyor. Huang, RTX 4090'ın 12 Ekim'de piyasaya sürüleceğini ve bu noktada piyasadaki en güçlü tüketici GPU'su olacağını söylüyor. Ancak tüm bu güç ucuza gelmiyor - size 1599 $'a mal olacak.

Bir ay sonra RTX 4080'in iki varyasyonu da ona katılacak. Bellek, 16 gb'lık bir versiyon ve 12 gb'lık bir versiyonun aynı anda piyasaya sürülmesiyle iki yineleme arasındaki temel farktır. Bu modelin güç bakımından RTX 3080 Ti ile eşdeğer olduğu, ancak 40 serisine özel bazı yeni özelliklere de erişim sağladığı düşünülüyor. 16 gb'lık model 1199 dolara mal olurken, 12 gb'lık versiyon oyuncuları 899 dolara geri getirecek.

Genel olarak 40 serisi GPU'lar, yeni nesil RT Çekirdekleri ve Tensör Çekirdekleri, akış çoklu işlemcilerinde iki kat daha fazla verim ve daha fazlası dahil olmak üzere son nesil sürümlere göre çeşitli iyileştirmelere sahiptir.

Oyuncular için yeni donanımın yanı sıra en büyük yeni haber, oyuncuların görsel doğrulukta algılanabilir bir kayıp olmadan oyunlarda daha yüksek kare hızları elde etmelerini sağlayan etkileyici teknolojinin geliştirilmiş bir versiyonu olan DLSS 3.0'ın ortaya çıkmasıdır. DLSS, diğer adıyla Deep Learning Super Sampling, bir süredir kullanılıyor ancak bu yeni sürüm 40 serisine özel - bu da birkaç yıllık veya daha yeni 20 serisi kartlara sahip olanları hayal kırıklığına uğratacak bir hamle.

Önceki sürümlerde olduğu gibi, DLSS 3 de geliştiricilerin oyunlarını destekleyecek şekilde güncellemelerini gerektirecek - ancak şimdiden, lansmandan itibaren bunu destekleyecek 35'in üzerinde oyun ve uygulama var. Yayında Nvidia, bu özelliğin birkaç oyunda sağladığı iyileştirme ve performans kazanımlarını vurgulayarak oyuncuların neler bekleyebileceğine dair bir örnek verdi.

Örneklerden biri Cyberpunk'ın Ray Tracing en üst düzeye çıkarılmış şekilde çalışmasını gösteriyor. DLSS kapalıyken 22 fps elde ediliyor - DLSS 2'yi açtığınızda 62 fps elde ediyorsunuz. DLSS 3 ise 100 fps sınırına ulaşıyor. Microsoft Flight Simulator'da DLSS 3, DLSS kapalıyken 60 fps civarında olan kare hızını DLSS açıkken 120 fps'nin üzerine çıkarıyor.

Her ne kadar bu tür bir donanımın maliyeti hem ilk harcama hem de enerji fiyatları arttıkça çalıştırma maliyeti açısından yüksek olsa da çok etkileyici görünüyor. Ancak yeni nesil bir grafik donanımı görmek heyecan verici ve test etmek için sabırsızlanıyoruz. Burada kalmaya devam edin - elimize geçer geçmez haberlerle geri döneceğiz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.