Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 02.09.2015

Metal Gear serisinin en yeni ve en çok beklenen oyunu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain sonunda çıkışını gerçekleştirdi. PC, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One ve Xbox 360 için çıkışını gerçekleştiren Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Metal Gear serisinin kronolojisinde Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ile Metal Gear oyunları arasındaki bir zamanda kalıyor. 1984 senesinde geçen ve Punished "Venom" Snake, Ishmael, Benedict "Kazuhira" Miller, Quiet ve Dr. Strangelove gibi zengin bir karakter kadrosuna sahip olan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'i incelemeye hazır mısınız? Biz henüz heyecandan hazır değiliz sanki!

maxresdefault

Bu Sefer Neler Oluyor?

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in Metal Gear Solid V: Ground Zeroes sonrasını anlattığını hemen üst paragrafta sizlere söylemiştik. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'e adımımızı 11 Mart 1984 tarihinde atıyoruz. 16 Mart 1975 senesinde Big Boss'un koma geçirmesi ardından 9 sene sonrasını konu alan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, bizleri senaryo açısından direkt olarak aksiyonun içine atıyor. Bu noktada Metal Gear serisi hakkında bilginiz olmaması oldukça büyük bir eksi. Hatta Metal Gear serisini hiç oynamadıysanız, tek kelime anlayamayacağınız bir senaryoya sahip Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Neyse, senaryonun detaylarına pek fazla girmeyeceğim zaten. Eğer oyunu henüz oynamadıysanız spoiler vermeyelim.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in senaryosu Hideo Kojima önderliğinde Shuyo Murata, Hidenari Inamura ve Etsu Tamari tarafından yazıldı. Ayrıca oyunun seslendirme ve canlandırma kadrosunda da Troy Baker ve Kiefer Sutherland gibi efsanevi isimler de bulunuyor. Bu güzel oyunun müzikleri ise Ludvig Forssell, Akihiro Honda ve Harry Gregson-Williams tarafından bestelenmiş. Yani merak etmeyin. Oyunun senaryosunun detaylı olduğu kadar, oyunun ekibinde de oldukça detaylı bir şekilde çalışılmış. Oldukça güzel bir ekibe sahip Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Neyse, son olarak sizlere Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in kadrosundan bahsedelim ve oynanışa yavaş yavaş geçelim. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in ana kadrosu Punished "Venom" Snake, Ishmael, Benedict "Kazuhira" Miller, Huey Emmerich, Revolver "Shalashaska" Ocelot, Eli, Quiet, Code Talker, Skull Face, Paz Ortega Andrade, Zero, Dr. Strangelove ve The Boss AI'dan oluşuyor. Oyunun yan kadrosunda ise Yevgeny Borisovitch Volgin, Tretij Rebenok, D.D., Pequod ve birkaç karakter daha bulunuyor. Bunların dışında Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'i oynarken karşımıza Diamond Dogs, Cipher, XOF, Red Army, Mujahideen ve Parasite Unit grupları çıkıyor.

Senaryo kısmını genel olarak tekrar ele almak gerekirse, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in senaryosu aslında oldukça ilgi çekici. Sürprizler ile dolu. Seriye yeni başlayan isimler için bile aynı şeyler geçerli. Fakat yine de Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in senaryosu popüler kültürün kurbanı olmuş gibi göründü bizlere. En azından eski Metal Gear serilerinin senaryo düzeyini yakalayamamış bir Metal Gear Solid V: The Phantom Pain var karşımızda. Zaten oyunun tek kötü yanı da sanıyorum ki bu.

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain_E3_screenshots-7

Sonunda Açık Dünya!

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in en büyük avantajı, oyunun tamamen açık bir dünyaya sahip olması. Bahsettiğimiz bu dünya çok da büyük değil, fakat içerisinde oldukça geniş gözüken farklı farklı mekanlar bulunduran bir dünya. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes'dan 200 kat daha büyük bir haritaya sahip olan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, bu haritasının içerisinde eski oyunlarda olduğu gibi sürekli bir düşman alanı bulundurmuyor. Aksine eğer istersek bizler düşman bölgelerine girebiliyoruz. Yani oyun dünyası üzerinde sakin sakin durabileceğimiz bol bol yer var. Ayrıca bu dünya üzerinde yolculuk yapabilmemiz için bizlere arabalar ve atlar da sunuluyor. Eğer istersek düşmanların araçlarını da çalabiliyoruz. Tüm bunlar yaşanırken oyunun dinamik hava durumu teknoloji ile birlikte farklı hava şartlarını da rastgele olarak yaşayabiliyoruz.

Oynanış üzerinde her şey yeni değil tabii ki. Artık Metal Gear serisi ile bütünleşmiş özellikler de Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ile karşımıza çıkmaya devam ediyor. Mesela gizlilik olayı tamamen bir önceki oyunlar ile aynı şekilde işlemeye devam ediyor. Çökme ve sürünme özellikleri bu gizlilik özelliğini pekiştirirken içine saklanabileceğimiz kutular da bulunuyor. Gizlilik özelliği bir yana, eğer dilerseniz patır kütür de gidebiliyorsunuz tabii ki. Bu durumda Metal Gear Solid V: The Phantom Pain hem TPS hem de FPS olabiliyor. Bunların dışında keskin nişancı tüfekleri gibi "low-caliber" olarak adlandırılan silahlarda mermi düşmesi de söz konusu olabiliyor. Ayrıca artık düşmanlarımızdan silahlar alabiliyoruz veya binaların içerisinden silahlar bulup, alabiliyoruz.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'deki düşmanlarımız karşımıza artık daha zeki bir şekilde çıkıyor. Ne yapacağını önceden anlayamayacağımız, gelişmiş ve daha zeki bir yapay zekaya sahip olan düşmanlarımız artık bizim direkt olarak peşimize düşmek yerine, öncelikle son görüldüğümüz yere gitmeyi de tercih ediyor. Artık çok daha geniş bölgeleri koruma altına alabilen, arabalar sürebilen, vardiya değişimleri yapabilen bu yapay zekalar günün belli saatlerinde uyuyor da. Bu yönden bizleri çok zevkli savaşların beklediğini sizlere söyleyebilirim. Biz oynarken çok eğlendik!

MGSV_e3_02

"Base Building" Özelliği Geri Dönüyor!

Peace Walker oyunundan bir özellik olan "Base Building" özelliği Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ile birlikte seriye geri dönüyor. Peace Walker'dan sonra büyük gelişmelere uğrayan bu özellikle artık kendi inşa ettiğimiz alanda yaşanan aktivitelere katılabiliyoruz. Mesela kendi adamlarımız ile birlikte atış talimleri yapabiliyoruz, yakın dövüş çalışabiliyoruz ve oluşturduğumuz bu alanı düşmanlara karşı koruyabiliyoruz. Tüm bunları yaptığımız zaman tabii ki hem bizim adamlarımızın hem de kendimizin seviyesi artabiliyor. İnşa ettiğimiz alanımızı güvenlik askeri ekleyerek, silahlar ekleyerek veya Cypher UAV aletleri yerleştirerek koruyabiliyoruz. Ayrıca eğer istersek çevrim içi olarak başka oyuncuların inşa ettiği alanları da dolaşabiliyoruz. Bizce inşa özelliğinin en iyi yeniliği bu olmuş.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'e dönen tek özellik base building değil tabii ki. Artık Metal Gear ile bütünleşmiş olan karton kutuya saklanma özelliği de Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ile karşımıza tekrar çıkacak. Daha önce Metal Gear Solid V: The Phantom Pain için yayımlanan videolarda gördüğümüz gibi karton kutuyu onlarca farklı şekilde, onlarca farklı özellik ile birlikte kullanabiliyoruz. Oyunun gizlilik ögeleri zaten muhteşem bir şekilde işliyor. Bunun üzerine bir de karton kutu özelliği geri dönünce oyunun gizlilik ögeleri tadından yenmez bir hal alıyor. Bunların haricinde her özellik ne yazık ki Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ile devam etmiyor. Mesela mini harita silindi ve iDroid isimli yeni bir uygulama bu haritanın yerine getirildi. Ayrıca bu iDroid isimli cihazı eğer dilerseniz telefonlarınızdan bile kontrol edebiliyorsunuz. Bir nevi yardımcı uygulama gibi düşünülebilir.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain karşımıza neredeyse kusursuz bir şekilde oynanış ögeleri çıkartıyor. Mükemmel grafikler ile birleşen dengeli ve muhteşem bir açık dünya, kullanabileceğimiz neredeyse binlerce alet edevat bulunuyor. Bunların haricinde oyunun bizlere sunduğu açık dünyada keşif yapmak ve kendimizi tüm bunları yaparken özgür hissetmek inanılmaz bir deneyim. Bu açık dünyada gizlilik ögelerini kullanarak girdiğimiz aksiyonları saymıyorum bile.

images-metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-088

Grafikler Ne Alemde?

Hatırlarsınız, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes'un PlayStation 4 ve Xbox One sürümleri arasında çok büyük bir fark vardı. Bahsettiğimiz bu fark Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ile devam ediyor. Bizler Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'i PlayStation 4 üzerinde test ettik ve grafikleri şahane bulduk. PlayStation 4'te 1920x1080 çözünürlüğünde çalışan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Xbox One üzerinde tahmin edebileceğiniz gibi 1600x900 çözünürlüğünde çalışıyor. Tabii çözünürlükler bu kadar farklı olunca, çözünürlüğe bağlı olarak oyunun 2 konsol arasındaki grafik farkı da büyüdükçe büyüyor. FPS değerlerine de bir değinmek gerekirse, Until Dawn sonrasında Metal Gear Solid V: The Phantom Pain benim için sanki bir cennet oldu. Çünkü Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, PlayStation 4 üzerinde stabil olarak 60 FPS değerlerinde çalışıyor. Oyunu oynadığım süre boyunca o FPS değerinin 1 kere bile düştüğünü görmedim arkadaş. Zaten PlayStation 4'te bir oyunun hem açık dünya olması, hem 60 FPS olması, hem de 1920x1080 çözünürlüğünde çalışması nadir bir kombinasyon. Konami, bu kombinasyonu mükemmel bir şekilde işlemiş PlayStation 4'e.

Hem PlayStation 4'te, hem de Xbox One'da Metal Gear Solid V: The Phantom Pain deneyimi mükemmel bir şekilde işlese de PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için Metal Gear Solid V: The Phantom Pain deneyimi pek de sağlıklı değil. Oyunun eski nesil sürümlerinde hem grafiksel bir kötülük yaşanırken, oyunun FPS değeri de 20 civarında geziyor her 2 konsolda da. PC sürümde Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, 4K çözünürlüğüne kadar destek verse de, konsol sürümlerine karşı ekstra özellikler bulundursa da AMD kullanıcıları için Metal Gear Solid V: The Phantom Pain oynamak şu sıralar bir eziyet çünkü AMD kullanıcıların oyun deneyimi sürekli olarak crash hataları ile kesiliyor. Konami oyunun yeni nesil konsol sürümlerinde güzel bir iş çıkartmış olsa da aynı şeyi PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için ne yazık ki söyleyemeyeceğiz. Oyunun PC sürümünün bu sorunu düzeltilebilecek bir sorun olsa da, oyuncular şu sıralar rahatsız.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain yeni nesil konsollarımızda oynayabileceğimiz, grafik ve performans açısından, en iyi oyunlar arasında 1. sırada diyebiliriz. Aynı şey PC oyuncuları için de geçerli tabii ki. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain karşımıza hem stabil bir FPS oranı, hem sorunsuz bir optimizasyon ile çıkıyor. Günümüz oyunlarının sürekli olarak bir sıkıntı ile piyasaya sürüldüğünü göz önünde bulundurursak şu sıralar Metal Gear Solid V: The Phantom Pain grafik ve performans açısından bulunmaz bir yapıt diyebiliriz.

mgstpp_tgs_04_web

Beklenen Metal Gear Oyunu mu?

Kesinlikle evet. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, eski Metal Gear oyunlarının en sevilen özelliklerini geri getirdi, olabildiğince özgür bir açık dünya sundu, görev çeşitliliği sundu, karışık ve bizleri ekran başına kitleyebilecek bir senaryo sundu. Aksiyon severler de mutlu oldu, gizlilik severler de mutlu oldu. Oynanışa önem verenler de mutlu oldu, grafiklere önem verenler de mutlu oldu, performansa önem verenler de mutlu oldu ve senaryoya önem verenler de mutlu oldu. Daha ne olsun arkadaş? Değil 100 saat, 1000 saat bile oynasanız sizi asla sıkmayacak bir oyun sundu bizlere Hideo Kojima.

İncelememizi bitirirken önemli bir not belirtmek isterim. İncelemesini konu aldığımı yapıt oldukça geniş ve derin bir yapıya sahip. Bizler bu incelememizde sizlere genel bir bakış yapmak istedik. Derinlemesine bir inceleme de zamanla sizlere sunulacaktır.

[inceleme]

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.