Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 11.05.2017

Mass Effect: Andromeda ile büyük bir hayal kırıklığı yaratan EA ve BioWare, ne yazık ki bu hayal kırıklığı ardından, istediğini elde edemedi. Oyun tabii ki tamamen kötü değildi, iyi noktaları da vardı fakat kötü noktaları, gerçekten önemli olan noktalardı. Bu da, oyuncuların gözünde kötü bir oyun yaptı Mass Effect: Andromeda yapıtını. Geliştirici ekip, her ne kadar güncellemeler ile oyunu düzeltmeye çalışıyor olsa da, geçti bir kere o tren. Peki, şimdi ne olacak? BioWare ve en önemlisi, EA nasıl bir yol izleyecek? Bu sorunun cevabını tam olarak bilmiyoruz ama Kotaku kaynaklarının söylediğine göre Mass Effect serisine ara veriliyor ve Mass Effect: Andromeda geliştiricileri olan BioWare Montreal ekibi de küçültülüyor.

Mass Effect

Oldukça sağlam ve güvenilir kaynaklara sahip olan Kotaku, yayımladığı habere göre, seriye ara verildiğini rapor ediyor bizlere. Tabii, bu demek değil ki, seri tamamen çöpe atıldı. Sadece bir süreliğine bu seriye ait yeni bir oyun görmeyeceğiz. Tüm bunların haricinde, EA, BioWare Montreal ekibini de küçülttü. Gelen raporlara göre BioWare Montreal çalışanlarının birçoğu, EA Motive stüdyosunda çalışmaya başladı. EA, bu çalışanların Star Wars Battlefront II oyununa yardım etmesini istiyor. BioWare Montreal stüdyosunda kalan çalışanlar da şu an sadece Mass Effect: Andromeda ile ilgileniyor.

Söylenenlerin devamına göre, EA Motive stüdyosuna geçen çalışanlar, kalıcı olarak orada kalacak. BioWare Montreal ise Mass Effect: Andromeda ardından, diğer EA stüdyolarına yardımcı edecek bir ekip haline dönüşecek. Yani bir süre boyunca bu ekipten bir oyun göremeyeceğiz. Fakat bu durum, bir noktada iyi bir şey çünkü şimdi Star Wars Battlefront II üzerinde çok daha fazla insan çalışıyor. Ayrıca BioWare tarafından geliştirilen Destiny benzeri oyun için de aynısı geçerli. Belki diğer stüdyoya aktarılan geliştiriciler, bu iki oyunun da kusursuz bir şekilde çıkmasına yardımcı olur.

Kotaku, bu konu hakkında EA ile görüşmeye çalıştı ve konu hakkında yorum yapan ilk isim, BioWare Montreal stüdyosunun yönetmeni Yanick Roy oldu. Yanick Roy, uzunca bir açıklama yaptı fakat açıklamanın geneli, sadece durumu yumuşak göstermek için yapılmıştı. Açıklamanın sonunda ise, rapor edilen bu bilgi doğrulanmış oldu. Yanick Roy, "BioWare ve Motive ekiplerimiz, Montreal'de aynı stüdyo bölgesini paylaşıyor. BioWare'den Motive'e geçen geliştiriciler, ekibin projelerine yardım edecek. Ayrıca BioWare çatısı altında geliştirilen projeler için çalışan sayımızı da arttırıyoruz." dedi.

Tüm bunların haricinde, 2017 yılında çıkacak oyunlar listemize, E3 2017 sırasında görmek istediğimiz oyunlar yazımıza, E3 2017 etkinliğinin Türkiye saatleri yazımıza ve Call of Duty WW2 çıkış tarihi, sistem gereksinimleri ve bildiğimiz her şey yazımıza göz atmanızı öneriyoruz. Mutlaka ilgi çekecek şeyler bulabileceksiniz bu linklerde.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.