Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 17.11.2017

İnternette ziyaret ettiğimiz birçok internet sitesi, kullandığımız uygulamalar ve hatta oynadığımız oyunlar bizlerin bilgilerini topluyor. Bu bilgiler ise zaman zaman reklam şirketlerine satılıyor, bazen ise bu bilgiler, bizlerin ilgisini çekebilecek reklamları karşımıza çıkartmak için kullanılıyor. İşte bahsettiğimiz bu reklamlar, şimdi televizyonlarımıza internet reklamları olarak girebilir. Federal Communications Commission tarafından yapılan yeni açıklamalara göre artık kanal sahipleri ve televizyon reklamcıları, televizyon izleyicilerin hangi programları, ne kadar sıklıkla, ne kadar saat izlediğini takip edebilecek ve izleyenler hakkında bilgiler toplayabilecek. Bahsettiğimiz bu durum, ülkemizde ne zaman kullanılmaya başlar veya hiç kullanılır mı, şu an ne yazık ki bilemiyoruz. Yine de bazı televizyon izleyicileri için bu durum oldukça rahatsız edici olabilir. Çünkü herkes, adım adım izlenmeyi istemeyebilir.

Yakında internet reklamları, televizyonlarımıza girecek

Peki, bu reklamlar yakın zamanda beynimize de girer mi dersiniz? Hatırlayacak olursanız insan beynine internet bağlandığından bahsetmiştik sizlere. Bu konuda, 'Wits Üniversitesi, elektrik ve bilgi mühendisliği bölümünde okutman ve projenin gözetmeni olan Adam Pantanowitz, 'Brainternet, beyin-bilgisayar arayüzü sistemlerinde yeni bir nokta. Kolayca anlaşılabilen, insan beyninin nasıl çalıştığı ve nasıl bilgileri işlediği konusundaki bilgiler açısından eksiklikler var. Brainternet, bir insanın kendi beynini ve başkalarının beyinlerini anlamayı kolaylaştırmaya çalışıyor. Bunu da, beyin aktivitelerini sürekli kaydederek ve etkileşime geçerek yapıyor.' şeklinde açıklamada bulundu. İşin daha da ilginçleşen kısmı ise, Adam Pantanowitz'in, projenin şu anki durumunun çok daha ileri bir seviyeye taşınabileceği. Belki de geleceğe ilk adımı attığımız günleri yaşıyoruzdur, ne dersiniz?" demiştik.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.