Geçtiğimiz aylarda sizlerle incelemesini paylaşmış olduğumuz Doom Eternal isimli yapımı hatırlarsınız. Bol bol vahşet, dehşet ve eğlence bir aradaydı. Şimdi ise, Bethesda ekibi tarafından 24 saat boyunca sadece bize özel olan Doom Eternal konsept çizim galerisi paylaşıldı. Dahası da, haberimize konuk olan bu Doom Eternal konsept çizim galerisindeki görsellerin, aynı zamanda Alex Palma, Jon Lane ve Emerson Tung tarafından birtakım açıklamalara da sahip olmaları. Onları da, yine görsellerin altında sizlerle paylaştık.
Doom Eternal konsept çizim galerisi
Doom Slayer
DOOM Slayer, her yönüyle çok zorlu bir işti. Hem DOOM'daki (2016) Slayer'ın temel görünümünü genel hatlarıyla korumamız hem de yeni bir his yaratmamız gerektiğini düşündük. DOOM Eternal'daki Slayer'ın görünümünü belirlerken [1981 yapımı animasyon filmi] Heavy Metal, orijinal DOOM oyunu ve başka simgeleşmiş ilham kaynaklarından yardım aldık. id Software'da çalışmanın en sevdiğim yanlarından biri, eğer alacağımız sonuç harcadığımız çabaya değecekse gözümüzü karartıp risk almaktan korkmamamız.
-Alex Palma
Icon of Sin
DOOM oyunlarını oynamış herkes Icon of Sin'in nasıl göründüğünü bilir. Icon'ın en eğlenceli yanı, tüm o metalin altında hepimizin hatırladığı etten kemikten halinin yattığını bilerek ona teknolojik bir zırh tasarlamaktı.
-Alex Palma
Whiplash
Whiplash, bana ciddi şekilde Revenant'ı andırıyor. O ikisinin bana kuzenmiş gibi geliyor. Bu bizim ilk yılan bedenli karakter denememizdi ve başlarda bu görüntünün karaktere uyup uymayacağını kestiremiyordum. İlham kaynakları olarak Evil Dead ve Heavy Metal bu konuda çok yardımcı oldu. Şu anda Whiplash su götürmez bir şekilde hem oyuna uyuyor hem de göze çarpıyor.
-Alex Palma
Mancubus
Cyber Mancubus, üzerinde çalıştığım en eğlenceli iblis tasarımlarından biriydi. Özellikle de bana hâlâ görsel olarak korkutucu gelen orijinal Mancubus'a bir saygı duruşu olması için uğraştım.
-Alex Palma
Tyrant
Et ile metalin bu şeytani birleşimi, DOOM (1993) oyunundaki orijinal Cyberdemon'a bir gönderme. Orijinal Cyberdemon görüntüsünün ruhuna ve tasarım unsurlarına sadık kalırken aynı zamanda tasarımı günümüz oyunlarına uygun olacak şekilde güncellemeye çalıştık. Bazı dikkatli hayranlar, Tyrant'ın kafatasının metalik ve mekanik olduğunu fark etmiş olabilir. Bu da 80'li yıllarda vizyona girmiş ve katil robotların olduğu malum aksiyon filmine gönderme.
-Emerson Tung
Marauder
Marauder'ın tasarımını netleştirmekte zorlandık, çünkü DOOM Slayer'ın baş düşmanı unvanının hakkını vermek istiyorduk. Prodüksiyon aşamasındayken şeytani silahşorlardan barbarlara, hatta samuraylara kadar pek çok farklı seçenek üzerine durduk. Marauder'ın nihai tasarımı, daha sonra Sentinel ırkının kuşandığı zırhlarda da etkisini gösterdi.
-Alex Palma
Cueball Zombie
Oyuncular Cueball Zombie'nin temas anında patlayabildiğini anlayabilsin istedik, bu yüzden de bu düşmanların bombalara ve deniz mayınlarına benzer bir siluetleri var.
-Alex Palma
Soldier
Bu tasarım, DOOM'daki (1993) klasikleşmiş Zombie adama bir saygı duruşu. Oyun Yönetmeni Hugo Martin ısrarla saç renginin yeşil olmasını istedi ve yeşilin o denli komik görünmesine rağmen o kadar iyi oturmasına ben de şaşırdım. Bunu ancak bir DOOM oyununda başarabilirsiniz.
-Alex Palma
Blood Maykr
DOOM Evreni genişledikçe yeni fraksiyonlar devreye giriyor. Maykr ırkının yozlaşmış meleği Blood Maykr, DOOM'un süregelen dünyalararası savaşında Maykr'ların hâlâ oynayacak bir rolleri olduğunu gösteriyor.
- Jon Lane
Henüz internete düşmemiş olan bu Doom Eternal konsept çizimler galerisini bizlerle paylaşmış oldukları için Bethesda ekibine teşekkür ederiz. Ayrıca, eğer henüz Doom Eternal inceleme yazımızı okumadıysanız, ona da göz gezdirmenizi tavsiye ederiz. Doom Eternal inceleme yazımıza da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.