Avatar
Yazar: Batuhan Kavruk, Editör Yazım tarihi: 12.03.2013

Ascension'ın bütün hikayenin en başına dönmesi, dengeleri tamamen sağlamış durumda. Bu yüzden Kratos'un böyle bir kişiliğe sahip olması, savaşın öfkesini ve tadını daha henüz "tamamen" yaşayamamış olmasından kaynaklanıyor diyebiliriz. Alıştığımız Kratos gitmiş, yerine bambaşka biri gelmiş durumda. Bu bizleri mutlu etti mi peki? Kesinlikle evet. Fakat sorun şu ki; bu insanı kişiliği, Kratos'a savaş sırasında pek de yardım etmiyor. Aksine, sanki biraz güçsüzleştiriyor.

Zincirleri sallayıp durmak marifet değil; önemli olan "öfkeyi" kontrol edebilmek...

God of War: Ascension'da, zincirlerimizi sallamanın pek fayda etmediğinize tanık oluyoruz. Diğer oyunlara nazaran, Ascenion'da savaş mekanizması çok zayıflatılmış. Boss dövüşlerini şimdilik bir kenara bırakarak, daha çok ortam dövüşlerine yoğunlaşmak istiyorum.

Aceleye gelmiş. Bu konuda tek söyleyebileceğim şey bu sanıyorum ki. Oyunu oynarken, özellikle karşınızdaki adamları döverken (ya da dövmeye çalışırken) eski God of War oyunlarının verdiği tadı alamıyorsunuz. Sınırlı sayıda kombonuz mevcut. En sevdiğimiz, gökleri inleten "kare,kare,kare,kare,üçgen" hareketini yapıp da ağır çekimde yere vurabilmek için, ne yazık ki biraz beklememiz gerekiyor. Oyuna yeni eklenen Rage Bar sayesinde, düşmanlarımız kadar güçlü dövüşebilmek için biraz daha sinirlenmemiz gerekiyor. Sinir katsayımız arttıkça, yaptığımız hafif saldırılar (yani kare saldırıları) eski bildiğimiz kombolar şeklinde devam etmeye başlıyor. Aslında dışardan baktığımız zaman ortada bir sorun yok. Peki ya, normal yaptığınız saldırıların aslında adamlara etki etmiyor olmasına ne diyorsunuz?

Bunun dışında yeni gelen bir özellik ise bu oyuna gerçekten çok fazla şey katmış. Yerdeki belli başlı sihaları alabiliyorsunuz ve bunları "Yuvarlak" tuşuyla kombo aralarına sıkıştırıp, düşmanlarınızı yere yapıştırmak için kullanabiliyorsunuz. Gerek kalkan, gerek mızrak, bazen ise gerek topuz olsun, bu tür silahlar savaş atmosferine farklı tat eklemiş, tuzu ve biberini ise siz oyunculara bırakmış.

Savaş atmosferine asla sözüm yok; zaten Kratos'un olduğu bir savaşın "muazzam" olmaması gibi bir durumu yok. Kılıç efektleri müthiş, ortalık cümbüşe döndüğünde ise her şey daha da güzelleşiyor. Ama ne yazık ki Kratos, Ascension oyunun da biraz zayıf kalmış. Karşınızdaki yaratıkları döverken "İnsan olmak istemiyorum beni tanrı yapın!" diye çığlık atabilirsiniz. Lütfen dikkatli olun.

Yükselen sesler arasından ise "E tanrıların gücü nerede?" diye bir soru duyuyor gibi oluyorum. Evet, belki oyun içerisinde göreceğiniz mahkumun yaptığı gibi elimizi tanrılara doğru uzatıp "Bana yardım edin!" çağrısından sonra herhangi bir güce anında sahip olamıyoruz. Bizlere her zamanki gibi Blades of Chaos bebeklerimiz itaat ediyor. Zincirlerimizi sonuna kadar geriyoruz ve hangi şekilde silahlarımızı yakacağımızı seçiyoruz. Evet, doğru tabiriyle silah yakmak diyebiliriz. Oyun içerisinde, ekstra silah olarak Blades of Chaos'larımızı farklı tanrılara göre yakıyoruz:

Fire of Ares: Alev içerisinde düşmanlarınız ile dans edebileceğiniz Ares gücü. R2 tuşu ile özel saldırısını yapıp, düşmanlarınızı alan içerisinde yakıp şaşırtabilirsiniz.

Ice of Poseidon: Poseidon'un yardımı ile düşmanlarınızın sert savunmalarını parçalayabiliyorsunuz bu silah ile. Bunun yanında su altında da nefes alabiliyorsunuz. R2 hareketi ile etrafı tam bir tipiye dönüştürüyorsunuz.

god-of-war-ascension-previewLightning of Zeus: Hızlı ve çevik kombolar için kullanabileceğiniz Zeus gücü. Düşmanlarınızı bir baz istasyonu niteliğinde çarpabiliyorsunuz.

Soul of Hades: Yer altından çağırdığınız ruhların sizin kılıçlarınız ile birleşmiş hali. Buharlaştırmak mı istiyorsunuz? Tam adamı.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.