Menü
https://leadergamer.com.tr/nintendo-switch-dunya-capinda-10-milyon/
Ghost of Tsushima 13 Aralık 2017 13:57

Ghost of Tsushima ekibinden ilginç detaylar geldi

Oyunun tarihsel doğruluğu, geliştirilme süreci ve daha fazlası hakkında bilgiler var.


Paris Games Week 2017 sırasında duyurulduğu ilk andan itibaren oyun dünyası üzerinde büyük bir heyecana neden olan Ghost of Tsushima, piyasaya sürüleceği güne dek merak uyandırmaya devam edecek gibi görünüyor. Oyunu hazırlayan ve inFamous serisinden tanıdığımız Sucker Punch ekibinden Kreatif Direktör Nate Fox, Sanat Yönetmeni Jason Connell, Animasyon Direktörü Billy Harper ve Yardımcı Yapımcı Ryuhei Katami, PlayStation Experience 2017 etkinliğinde katıldıkları bir panelde oyunla ilgili yeni bilgiler ve detaylar paylaştılar.

Ghost of Tsushima ekibinden ilginç detaylar geldi

Öncelikle, gösterilen fragmanın tamamının Sucker Punch ekibi tarafından hazırlandığı belirtildi. Yani izlediğimiz görüntülerdeki alanlar oyunda da mevcut olacak. Animasyon Direktörü Billy Harper, fragman hazırlamaktaki en büyük zorluğun dünyanın sesini bulmak olduğunu belirtirken söz konusu fragmandaki zorluğun Moğol Han’ının sesini bulmak olduğunu söyleyip, Japonya’daki ekibin kültüre saygısından ve özverisinden, fragmanı hazırlamaktaki zorluklardan, kullandıkları tekniklerden, her kare için büyük çaba sarf ettiklerinden bahsetti. Çekimleri dört at kullanarak hareket yakalama tekniğiyle yapmışlar ve bu çalışma sadece fragman için değil oyunun bütünü için de bir deney niteliği taşımış.

Sanat Yönetmeni Jason Connell ise proje başlandığında tüm stüdyonun yeni bir şeyler üretmek için oluşan heyecanından ve proje öncesi hazırlık aşamasında yapılanlardan bahsetti. Konferansta söz alan Kreatif Direktör Nate Fox, başka bir ülkede ve çağda yeni bir yaşam inşa ettiklerinden ötürü yapım sürecinde her gün yeni şeyler öğrendiği açıklarken Yardımcı Yapımcı Ryuhei Katami, Tsushima’nın Japonya’da belirsiz bir yer olduğunu ve kendisinin bile yeni pek çok şey öğrendiğini ekledi.

Ghost of Tsushima için iki farklı grupla iki kez Tsushima’ya giden yapımcı ekip hazırlık çalışmaları aşamasında ilginç bir olay da yaşamış. İkinci gidişlerinde Moğol İstilasını anma törenlerine katılmışlar ve Billy Harper’a göre bu muhteşem bir deneyim olmuş. Hatta tarihi bir Moğol eserini görmek üzere yerel bir liseye gitmişler. Gezi sırasında işgal yıllarında adaya hükmeden Sou klanının yaşayan bir üyesi olan Nagamasa Sou ile tesadüfen bir araya gelmişler. Birbirlerine kartvizitlerini vermişler ve bu da bölgenin yerel bir gazetesinde yayınlanmış. Böylelikle oyunun açıklama tarihinden önce dünya basınına sızdırılma riski doğmuş ama neyse ki gazetedeki haber gözden kaçmış ya da önemsenmemiş. Billy Harper, bu olay sırasında işini kaybedeceğini düşündüğünü itiraf etti.

1274 yılında Japonya’nın Tsushima Adası’na yapılan Moğol İstilası ve sonrasını konu alan ve PlayStation 4 için özel geliştirilen oyunun ekibi merakla beklenen yapımı için stüdyo dışından bir Budizm ve Şinto uzmanı dâhil pek çok kişiyle farklı alanlarda çalışıyor ve yardım alıyormuş. The Elder Scrolls V: Skyrim ve The Witcher 3: Wild Hunt sonrasında oldukça ilgi gören açık dünya aksiyon-RYO kervanına katılacak yeni oyunun her hamlesiyle oluşturduğu heyecanı körükleyecek gibi görünüyor. Konferans esnasında katılımcılara oyunu Japonca diyaloglarla oynamak isteyip istemediklerini soran Nate Fox, aldığı olumlu tepki sonrasında kendi isteğinin de bu yönde olduğunu belirten cümleler sarf etti. Muhtemelen oyunu yerel altyazı eşliğinde orijinal dilde oynama imkânı bulacağız. Veriler gösteriyor ki öncesinde inFamous serisiyle beğeni kazanan Sucker Punch ekibi alışık oldukları açık dünya temasını bambaşka ve efsanevi bir boyuta taşımak üzere hummalı bir çalışma içindeler…

Emrah Subaşı Editör