Avatar
Yazar: Serkan Mehmedali, Editör Yazım tarihi: 22.12.2016

Hepimizin bir dönemler ucuz oyun alabildiğimiz bir yer olarak bildiğimiz G2A.com, Türkiye piyasasından çekilme kararı aldı. Dilediğiniz oyunları bir dönemler döviz ile aldığımız G2A.com, Türkiye piyasasına katıldıktan sonra Türk Lirası ile oyun satışı yapmaya başlamıştı. Fakat henüz açıklanmayan bir sebepten dolayı kendileri ülkemizden çekilmeye karar kıldı.

15542245_714140998743741_223851600080703956_n

G2A.com daha önce düzenlenen GameX ve GIST gibi fuarlara da katılarak kod veya hediyelik eşya dağıtımı yapıyordu. Son olarak GameX 2016 fuarında görülen oyun satış şirketinin çekilmesi için bir çok sebep olabilir tabii. Öncelikle Steam gibi büyük bir oyun satış platformunun da Türk Lirası kullanarak fiyat etiketi koyması ve düzenli olarak yaptığı indirimler ile oyuncuların kalplerine taht kurması G2A'nın popülerliğini düşürdü.

Bunun yanı sıra satışların düşmesini ve piyasadan çekilmesini gerektiren en büyük sebep ise, Steam,Uplay, Origin ve Battle.net gibi oyuncu platformlarının bölge ayrımı protokolünü uygulaması. Steam ve Uplay'in bölge protokolünü uygulamadan önce genel olarak oyuncular G2A üzerinden bir oyunu Rus rublesi ile çok düşük bir fiyata satın alarak hesaplarında aktive edince oyuna sahip olabiliyorlardı. Söz konusu protokolden sonra alınan tüm anahtarlar, Uplay'de oyunu Rusça dili ile indirmenize, Steam'de ise direkt olarak bu kodun sizin bölgenize uygun olmadığı mesajı ile karşılaşmanıza sebep oluyordu. Tüm oyuncular kendi bölgelerine uygun oyunları satın almaya kalktıklarında ise ya daha pahalı, ya da aynı fiyat ile karşılaşıyorlardı. Oyuncular hızlı bir şekilde G2A'yı terk edip, saydığımız oyuncu platformlarının indirim dönemlerini beklemeyi daha mantıklı buldular.

G2A

Çekilmelerine sebep olabilecek bir diğer ihtimal ise, allkeyshop ve Kinguin gibi sitelerin rekabet sağlamasıyla kendi müşteri kitlesinin dağılması. Kinguin özellikle profesyonel maçlara ve yayıncılara reklam vererek daha çok göz önünde bulunuyor. G2A'da hemen hemen aynı reklam ağırlığına sahip olsa da, League of Legends, Counter Strike: Global Offensive ve Overwatch gibi oyunları oynayan tanıdık yayıncılara Kinguin daha fazla reklam veriyor. Bu yayıncıları izleyen oyuncuların seri bir şekilde akın etmesine sebep oldu çünkü Kinguin aynı şekilde Counter Strike: Global Offensive'de var olan oyun içi envarter satışlarına da izin veriyor. Toplanan bakiyeyi nakit olarak çekemeseniz de, rahatlıkla sitesinde satışta olan oyunu satın alabilme imkanı sağlıyor. Allkeyshop ise arama motoru olan Google'da bile ucuz oyun anahtarı yazmanızla birlikte karşınıza çıkacak ikinci sayfa oluyor. İlki G2A da olsa, bu tamamen reklam olmasından kaynaklanıyor. Aynı şekilde allkeyshop, tüm internet ortamında oyun anahtarı satan siteleri toplayarak size liste şeklinde en pahalısından en ucuzuna kadar sıralıyor. Diğer satış siteleri ise sadece kendi sayfalarındaki anahtarları vitrine koyuyorlar.

Tüm durumlar böyleyken ve özellikle ülkemizde oyun fiyatları hemen hemen bir 65" televizyonun ilk taksidiyle aynı fiyattayken oyuncular bulabildiği en ucuz fiyat etiketine gidiyor. Steam, Uplay ve Origin gibi sistemlerin yaptığı indirimler de bazen akıl almaz hale geliyorken normal olarak G2A gibi sayfalara gelen talepler ve kullanıcılar azalıyor. Hatta azalma o kadar fazla oluyor ki, servisinizi çekmek durumunda da kalabiliyorsunuz. G2A'nın tamamen batmış olduğu anlamına gelmiyor bu fakat hepimizin görmeye alıştığı ve fuarlarda indirim kodlarını dağıtırken çalışanları ile yaptığımız tatlı sohbeti özleyeceğiz anlamına geldiği kesin.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.