Avatar
Yazar: Alper Dalan, Editör Yazım tarihi: 06.03.2017

Yakın zamanda gerçekleşmiş olan Game Developers Conference 2017'deki bir sunumda, Square Enix'in yerelleştirme yönetmeni ve baş yazarı olan Dan Inoue, Final Fantasy XV'nin arkasındaki birçok yıl boyunca sürmüş olan karakter ve dünyanın yaratılması, böylesi bir yapımın aynı anda 12 ayrı dilde gelmesi konusuna girdi. Dan Inoue ve onun Square Enix'deki arkadaşları, Square Enix'in tüm dünya üzerindeki çalışanları ile yakın bir çalışma içerisinde olarak, başarılı seriyi tekrar canlandırmış olan dünyayı kurma hedefine ulaşmışlar. Final Fantasy XV'nin dünyası, gerçek dünyadan 4 farklı yerden ilham alınarak yaratılmış. Örnek olarak, Altissia, Venedik temeli olan bir yer. Bölgenin o istenilen tadını vermesi için, Dan Inoue şirketin İtalyanca çeviri ekibinden yardım almış. Ayrıca ortada bir de Prince Noctis - Kurt Cobain bağlantısı bulunuyor.

Final Fantasy XV için Prince Noctis, Kurt Cobain'den esinlenilmiş

Insomnia için ise, ekip bir kültürel karışım yapmaya çalışmış. Kültür açısından karışımları oluşturulmak istenen şehirler ise, Londra, New York, Paris ve Tokyo'ymuş. Square Enix, bu bölgelerden gördükleri kültürleri oyuna bir karışım olarak eklemeye çalışmış. Hatta, bu konu hakkında Dan Inoue, "Oyuncular, gerçeği biraz fazla hissetmiş olabilir." diye bir şaka yapmıştı. Ayrıca, geliştirici ekibin gerçek ile hayal dünyasını karıştırdığının farkında olduğunu, fakat asıl reklamın dünyayı daha tanınabilir bir hale getirmiş olmak olduğunu belirtti. Gülerek, "En azından o gece kendime böyle söylemiştim." diye de ekledi.

Dan Inoue, karakterler için farklı bir taktik izlemiş. Aslında gerçek dünyadaki insanları temel olarak kullanıp oyunlarda bir karakter yaratmaktan kaçındığını, sebebinin ise her karaktere kendi çağlarını, yaşamlarını ve hikayelerini yaşatmak istemesi olduğunu belirtti. Bu durumlardan kaçınılmamış olan karakterlerden birkaç tanesine değinmek gerekirse oyundaki Prompto ve Prince Noctis birer güzel örnek olurdu. Özellikle Prince Noctis, Nirvana'nın hayranlarını şaşırtacak şekilde Kurt Cobain'den ilham alınarak yaratılmış bir karakter. Kurt Cobain aracılığıyla, Prince Noctis'in, spot lambası altında nasıl bir rock yıldızı gibi davranacağı ayarlanmış. Dan Inoue'nin karakter konusunda kendi çerçevesinin dışına çıkarak, durum için tam oturan bir karakteri, gerçek dünyadan esinlendiği insanlara bakarak yaratması ise, birçok kişi için örnek alınacak bir tutum sayılabilir. Ayrıca Dan Inoue, Square Enix'in Final Fantasy XV'deki ana ekip olan arkadaş grubunun sohbetini nasıl ayarladıkları hakkında da konuştu. Karakterlerin birbirlerine hitap biçimleri, konuşma şekilleri tamamen doğal görünmesi ve oyuncuya bu doğallığı hissettirmesi için tasarlanmış. Ekibin bu başarısını ilerleyen zamanlardaki oyunlarda da görmek için sabırsızlanıyoruz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.