Avatar
Yazar: Evrim Kılıç, Editör Yazım tarihi: 14.05.2013

Tabii ki savunmacılar bu kadar iyiyken, hücumcuların da eli armut toplamıyor; çünkü bu denge kurulamazsa şayet, bir futbol oyununun başarısız olması işten bile değil. Forvetler, defans hattını izliyor ve ara paslara hareket etmeden önce paralel koşular yaparak ya da bulundukları konumu kontrol ederek gereksiz ofsaytlardan kaçınıyorlar. Üstelik topun kontrolünü sağlamak ve kendinize yakın tutmak artık koşarken de mümkün olabiliyor (tabii oyuncu kalitesine bağlı olarak). Forvetler topu korumak için sırtlarını savunma oyuncularına dönebiliyorlar. Artık savunmacıyla yan yana koşarken topu kaybetme ihtimali, illa ki yüksek olacak diye bir kaide bulunmuyor. Top fiziği de elden geçirildiği için oyunda artık daha fazla belirsizlik hakim ve daha çok beceri gerekiyor.

Top artık yerden sert de gidebiliyor, orta yükseklikteyken yavaş da... EA Sports, geliştirdiği Pure Shot adlı özellikle birlikte, artık atılan şutları daha net görmemizi sağlamış. Yani bir oyuncu topa vurduğu zaman o top niye dışarı gitti, niye gol oldu daha iyi anlayabiliyoruz. Böylelikle her zaman gol olan açıdan vurduğumuzda dışarı giden toplara küfür etmiyoruz. Oyuncuların şut animasyonları ve tarzları da çeşitlenmiş. Ayak üstüyle, dışıyla vs. zaten FIFA 13'te de vurmaya başlamışlardı; ama bu sefer ne yaptıklarını açık açık görüyor olacağız ve bu topun gidişini etkileyecek.

FIFA 14 Ön inceleme - leadergamer (2)Menü düzeni tekrardan değişmiş. Yine kolaylık sağlayan bir arayüz oluşturulmuş. Özellikle Kariyer modundaki detaylı ekran biraz daha basitleştirilerek, teferruatla uğraşmanız engellenmiş. Oyunun online kısmında ne gibi değişiklikler olacağı ise şu an için bilinmiyor. Kariyer modunda ise Scout sisteminin yenilendiği bilgisi mevcut. Örneğin artık "Hızı 70-80 arasında bir oyuncu" yerine "Sol ayağını kullanan, hızlı bir kanat oyuncusu" şeklinde, karakteristik bir araştırma mevcut. Kendi liginizde oyuncu bulmak için tek bir Scout yetebiliyorken, Güney Afrika gibi yerlerde daha derin ve kalabalık araştırmalar yapmanız gerekecek.

Toparlamak gerekirse, FIFA 14, bir önceki oyuna göre daha çok şey vaadediyor. Belki grafiksel olarak, PS3 ve Xbox 360'ın doğal sınırlarına ulaşıldı; ama oyun içi dinamiklerde hala geliştirilebilecek pek çok nokta var. Şu an için detaylı bir platform ilanı yapılmadı; PC, PS3 ve Xbox 360 platformlarına büyük ihtimalle çıkacağını düşünüyoruz, ama PS4 ya da Microsoft'un yeni konsoluna dair herhangi bir bilgi yok. Oyunun kesin çıkış tarihi de henüz bildirilmiş değil. Bizler Leadergamer olarak takipte kalacak ve yeni gelen her bilgiyi sizlerle paylaşmayı sürdüreceğiz.

 

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.