Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 20.09.2016

Bilim kurgu ve uzay teması sevenler tarafından ilgiyle takip edilen uzay simülasyonu, ticaret oyunu Elite Dangerous, Win32 ve DirectX 10 desteğini kesmeye hazırlanıyor. Yapımın geliştiricisi ve Elite serisinin yaratıcısı David Braben, oyunun forumundaki paylaştığı yazıda, bu konuda oyuncuların da fikirlerini almak istediğini söyledi.

Elite Dangerous

David Braben yaptığı açıklamada, "Bildiğiniz üzere Elite Dangerous, 4K, 8K, VR gibi öncü teknolojileri içinde bulunduran bir yapım. DirectX 10, Win32 gibi eski teknoloji ve sistemlerin artık oyuna kısıtlama getirdiğini belirtmem gerek. Özellikle bir defada işleme konulacak bellek miktarı konusunda bize ciddi sorunlar yaratıyorlar." dedi. Ünlü geliştirici yazısının devamında, "Özellikle grafik kalitesi ve en üst düzey efektler sunma konusunda bu iki teknolojiyi geride bırakmanın ciddi yararlar sağlayacağını söyleyebilirim." dedi.

Büyük ihtimal yapılacak olan bu değişiklikler, oyunun görselliğini bir üst noktaya taşımak için gerekli görünüyor. David Braben, Win32 ve DirectX 10'un teknik kısmıyla ilgili bu kadar detay verirken, yazısının sonunda birkaç rakam paylaşmayı da ihmal etmedi. Oyunu Win32'de çalıştıran oyuncuların sadece %0.5'lik bir kesim olduğunu söyleyen ünlü geliştirici, buradaki bir kısım oyuncunun da Windows'un 64-bit versiyonunu kaldıracak donanımları olduğunu düşündüğümüzde aslında bu değişikliğin çok çok küçük bir kesime etki edeceğinden bahsetti. Yüzdelik rakamlar çok küçük görünse bile, bu değişikliğin birçok oyuncuyu etkileyeceğini söyleyen David Braben, "Bu değişikliği gerçekleştireceğimiz kesinleşse bile, en az 6 ay öncesinden size haber edeceğimizi bilmenizi isterim." diyerek sözlerini sonlandırdı.

Elite: Dangerous

Bu konuyla alakalı olarak, oyuncular tarafından ise olumlu tepkiler geldiğini söyleyebiliriz. Eğer oyunun görsellerinde ve kare hızlarında iyileşme olacaksa bu değişikliği destekleriz diyen birçok oyuncu bulunuyor. Elite Dangerous'un geleceği için elzem görünen bu değişikliğin tek üzeceği kısım ise 64-bit işletim sistemi ve DirectX 11 sürümünü desteklemeyen ekran kartına sahip oyun severler olacak. Büyük ihtimal gerçekleşeceğini düşündüğüm bu hamlenin, bakalım gelecekte oyuna yararları olacak mı? Aralık 2014'te çıkış yapmış oyunun incelemesine de buradan ulaşabileceğinizi hatırlatalım.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.