Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 21.01.2018

Şu an EA öncülüğünde, bir Destiny rakibi olan Anthem üzerinde çalışan BioWare, Dragon Age ve Mass Effect serisi ile oyunculardan takdir toplamıştı. Tabii bu saydığımız iki serinin de son oyunları, öyle çok başarılı bulunmamıştı ama oyunlar yine de kötü değildi. Tabii oyuncular BioWare ekibine güvendiği için, Anthem oyununa da olumlu bir şekilde bakıyordu ama bu olumlu bakış açısı, şimdi değişebilir. Çünkü, ortaya çıkan yeni bir iş ilanına göre BioWare ekibi de artık genel olarak tüm EA oyunları gibi Games as a Service modelini kullanacak. Peki, nedir bu Games as a Service?

EA çatısı altında çalışan BioWare ekibini de, "Games as a Service" mantığı ele geçirdi

Adı üstünde, dağıtımcı firmalar, video oyunlarını bir servis olarak insanlara sunmak istiyor. Bundaki amaç, sadece oyunun kendisinden ve ek paketlerinden para kazanma olanağını arttırmak. Games as a Service tipi olan oyunlar, genelde 2 veya daha fazla yıl boyunca destekleniyor ve bu süreç boyunca oyuna içerik güncellemeleri geliyor. Bu içerik güncellemeleri arasında da ekip, mikro ödemeler veya farklı yollarla daha fazla para kazanıyor. Bu bahsettiğimiz modele örnek olarak Overwatch ve Tom Clancy's Rainbow Six Siege oyunlarını verebiliriz. Tabii bu iki örnek, Games as a Service modelini benimsemiş olan, en iyi örnekler. Daha kötü örnek istiyorsanız Destiny serisine veya Need for Speed Payback oyununa bir bakabilirsiniz.

Şimdi, Games as a Service mantığını az çok anladık diyelim. Nereden çıktı bu durum? Haberimizin başında da dediğimiz gibi, ReserERA kullanıcıları BioWare ekibinin bir iş ilanını keşfetti. Bu iş ilanında ekip, Anthem oyununa Canlı Servisler Baş Yapımcı arıyordu. Bahsettiğimiz bu pozisyon, oldukça yüksek seviyeli bir pozisyon ve ekipte daha yeni açılmış bir pozisyon gibi görünüyor. Yani BioWare ve EA, Anthem oyununu daha yeni Games as a Service modeline uydurmak istemiş olabilir. Hoş, Anthem gibi bir oyun zaten bu model için yaratılmış gibi görünüyor. Orası ayrı.

EA çatısı altında çalışan BioWare ekibini de, "Games as a Service" mantığı ele geçirdi

BioWare ekibi, iş ilanında bu kişinin sadece Anthem üzerinde çalışmayacağını da belirtiyor. Bu pozisyona başvuran kişi, ilk olarak Anthem üzerinde çalışacak ve ardından başka projelere de geçecek. Bu da zaten geliştirici ekibin artık tüm oyunlarını bahsi geçen modelde piyasaya süreceğini gösteriyor. İş ilanına göre bu işi alacak olan kişi, video oyununun ekonomisini ve benzer şeylerini düzenleyecek. Bu şekilde oyuncuların, oyun ile olan etkileşiminin arttırılması gerekecek. Buradaki etkileşimden kasıt, hem oyunu satın aldıktan sonra insanlara daha fazla para harcatmak, hem de oyuncuları oyunda tutabilmek.

Bu durum, EA ekibinin para kazanması adına oldukça olumlu bir şey olsa da, oyuncular için ne yazık ki öyle olmayabilir. EA ekibinin piyasaya sürdüğü son video oyunlarına bir göz atarsanız, ne demek istediğimizi anlarsınız. Star Wars Battlefront II, Need for Speed Payback ve nicesi, mikro ödemeler ile oyuncuların iyileşmesini sağlayan oyunlardı. Bu yüzden, bahsettiğimiz oyunlar, oyuncular için pek olumlu görünmüyordu. Oyun, her ne kadar temelinde kusursuz olsa da, Games as a Service modeli, çok büyük bir rahatlıkla, kusursuz bir oyunu, en dibe çekebiliyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.