Avatar
Yazar: Burak Şen, Editör Yazım tarihi: 21.03.2014

Geçtiğimiz gün GDC fuarında Microsoft yeni API teknolojileri Direct X 12'yi tanıttı. DX 12 destekli oyunları 2015'in sonlarına doğru göreceğiz!

DirectX-12-header

Direct X teknolojisinin ne olduğunu bilmiyorsanız; DX,  özelikle oyun programcıları için hazırlanmış kolayca ekran kartına ulaşma ve daha basit oyun geliştirmeye yarayan bir programlama arayüzüdür. Direct X sayesinde işlemciye fazla yüklenmeden, fazla yormadan çok iyi grafikli oyunlar yapılabilir. Geçtiğimiz güne kadar, 2009'da tanıtılan Direct X 11'i kullanan oyunları oynuyoruz fakat 2015'ten itibaren işlemciye binen yükü %50 oranında azaltabilen Direct X 12'yi kullanan oyunlar oynayacağız.

Aklınızda bazı sorular olabilir, daha DX 11 tam kullanılmıyorken neden Direct X 12 duyuruldu diye. Bunun sebebinin -kendi açımdan- AMD'nin Mantle API'ini çıkartması olarak düşünüyorum. Mantle da aynı Direct X gibi çalışan bir programlama arayüzü fakat sadece bazı AMD GPU'larında kullanılabiliyor ve DX 11'den daha hızlı çalışıyor.

Direct X 12'ye gelirsek eğer, tanıtımında AMD, Nvidia, Intel ve Qualcomm gibi firmalar vardı. Nvidia DX 12'nin GTX 400 serisi ve üstü GPU'larda kullanılabileceğini söyledi. AMD kanadında ise Graphics Core Next mimarisine sahip olan kartlar DX 12'den yaralanabilecek.

Bunun yanında tanıtımda Nvidia bir ekran kartı üzerinden ,yani PC'de- Forza Motosport 5 oynandı. Sunumda bunun gösterilmesinin sebebiyse DX 12 ile oyunları port etmenin ne kadar kolay olduğuymuş.

Direct X 12 ile daha fazla teknik ayrıntı için buraya, buraya ve buraya tıklayın. Bizi takip etmeye devam edin, iyi oyunlar!

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.