Uzun süredir beklenilen o an geldi ve çattı, Devil May Cry 5 bizlere sunuldu. Ben de, Leadergamer ekibi adına oyunu oynadım tabii ki. Sonuçta, DMC 5 gibi bir oyundan bahsediyoruz. Devil May Cry 5 inceleme yazısı içerisinde de, oyunda edindiğim tecrübelerden bahsedeceğim sizlere. Tabii ki, oyunun iyi ve kötü bulduğum taraflarından da bahsedeceğim. Oyunu tek oturuşta bitirdiğimin altını çizmek istiyorum. En azından, ilk bitirişimi tek oturuşta yaptım. Bu inceleme yazısını hazırlamadan önce bir de kahve hazırladım kendime ve hemen PC başına geçtim. Oyunu anlatmak için çok sabırsızlanıyorum açıkçası. O yüzden, daha fazla lafı uzatmadan bir an önce Devil May Cry 5 inceleme yazısının detaylarına geçmek istiyorum.
Devil May Cry 5 bizlere nasıl bir hikaye sunuyor?
DMC serisi ile haşır neşir olan oyuncuların bile bazı bazı neye uğradıklarını şaşıracakları bir hikayenin oyun içerisinde bulunduğunu söyleyebilirim. Özelliklere sonlara doğru sürekli olarak kafayı yercesine şaşırdım. Hikayede, insanların kanını sömüren, diğer dünyadan gelen bir ağacı ve o ağacın sahibini yok etmeye çalışıyoruz. Fakat, hikaye esnasında o kadar çok önemli an var ki, en ufak bir tanesini bile anlatsam çok fena sürpriz kaçırırım gibi geliyor. Bu yüzden, hikaye konusunda çok fazla detaya girmek istemiyorum. Zira, Devil May Cry 5 hikayesi, kesinlikle her oyuncunun deneyimlemesi gereken bir hikaye.
DMC 5, bizlere 3 adet karakter sunuyor. Bunlardan bir tanesi Nero, bir tanesi V ve diğeri ise Dante. Oyuna, Nero ile başlıyoruz. Nero ile tanışıklığımız, Devil May Cry 4'ten beridir var. O yüzden, ona karşı pek bir yabancılık çekmiyoruz. En azından, karakter olarak. Zira, kim olduğunu biliyoruz. Ya da, bildiğimizi düşünüyoruz... Şu hikayenin sürprizini kaçırmamak ne kadar zor, bir bilseniz... V, bizlere çok yabancı olan yepyeni bir karakter. Hikaye içerisindeki yerinin çok önemli olduğunun da altını çizmem gerekli.
Devil May Cry 5 inceleme yazısına başlamadan hemen önce kendime kahve yaptığımı söylemiştim. Kahveyi hazırlarken, oyun ile ilgili hayallere daldım resmen. İtina ile hazırlanmış resmen. Oyunu bitirdikten sonra fark ettiğim noktalardan biri de, Devil May Cry 5 benim tek oturuşta bitirdiğim sadece birkaç oyundan bir tanesi oldu. Ayrıca, hikaye açısından ilgimi çeken, ara sahnelerini ağzımdan sular akıta akıta izlediğim de nadir birkaç oyundan bir tanesi olma özelliğine sahip. Normalde, pek ilgimi çekmez hikayeler fakat DMC 5, sizi hem merak ettiriyor, hem de kendisine kilitlenmenizi sağlıyor.
DMC 5 içerisinde kullanabildiğimiz karakterler hangileri ve özellikleri ne?
Devil May Cry 5 hikayesinden bahsederken aslında dile getirmiştim kullanabildiğimiz karakterleri fakat tekrar belirteyim. Bizlere, Dante, Nero ve V karakterleri sunuluyor. Oynanış açısından, her biri birbirinden çok daha farklı. Ritmleri olsun, savaşma mekanikleri olsun, inanılmaz farklılar. Dante'nin savaş stili bile alışageldiğimizin biraz dışında. DMC 4'te nasıldı tam hatırlamıyorum ama DMC 5 oynarken dövüş stillerinizi dövüş esnasında değiştirebiliyorsunuz. Bu sayede, duruma göre hareket edebiliyorsunuz. Standart olarak silah ve kılıçlarınızı da seri seri değiştirebiliyorsunuz.
Nero, alışageldiğimizden biraz daha farklı. Çünkü, oyunun hikayesine göre kolu kopuyor ve yerine robot kol diyebileceğim bir kol takıyorlar. Hiç sevmedim yeni halini ama dürüst olmam gerekirse, çok güçlü. Hafif hantal ama koyduğu yerden ses getiriyor. Adam gibi adam. Sevdiceği Kyrie'yi oyun boyu görmedim. Tekrar başlamadım oyuna henüz, ilk kez bitirdim ama yok ortalıklarda. Birkaç yerde sesini duyuyoruz, o kadar. Onun dışında Kyrie'den ses yok. Şaka maka, DMC 4'teki o Nero'nun Kyrie kaçırılırken adını acı acı haykırdığı sahne neydi öyle ya?
Devil May Cry 5 inceleme yazısı içerisinde daha bol bol adını anacağımız yeni isim olan V, çok farklı kafalarda bir karakter. Nero ile Dante yakın dövüşte daha iyi hasar vuran karakterler bildiğiniz üzere. Fakat V, rakiplerine sadece öldürmek için dokunuyor. Kullandığı 3 adet yardımcısı var. Bunlardan ilki olan Shadow, sol fare tuşu ile yakından saldırıyor ve kaplan gibi bir hayvan. Griffon isimli diğer yardımcısı ise, karga benzeri bir hayvan ve sağ fare tuşu ile uzaktan saldırıyor. Bir de Nightmare var. Bu Nightmare ise, golem diye tabir edilen yaratıklara benziyor. Genellikle kontrol edemiyoruz kendisini. Sadece kısa bir süreliğine beliriyor ve ortalığı dağıtıp gidiyor. Devil Trigger özelliğinden harcıyor. Yeteneğini açarsanız, kontrol de edebiliyorsunuz.
Devil May Cry 5 içerisinde karakter nasıl geliştirilir?
DMC 5 oyuncularının en çok önem vermesi gereken noktalardan bir tanesi de, karakterlerin yetenekleri. Her karakterin kendilerine has ayrı yetenekleri bulunuyor ve her karakterin kendine has olan bu yetenekleri, sadece onlar için yükseltilebiliyor. Bunun için ise, Red Orb eşyalarından kullanıyoruz. Karakterlerin silahları, Devil Trigger formları, kılıçları, yetenekleri ve daha nice özellikleri tek tek yükseltilebiliyor. Yükseltme yapmak için ise bol bol canavar kesmeniz gerekiyor. Ne kadar bol canavar keserseniz, o kadar bol Red Orb elde edersiniz.
Red Orb eşyasından bahsetmeden önce, bir de ortak geliştirilebilen şeylerden bahsedeyim. Herhangi bir karakterinizde geliştirdiğinizde diğer karakterlerinize de etki eden şey, can ve Devil Trigger barı. Ayrıca, elinizdeki Red, Blue, Purple ve Gold Orb eşyaları da karakterler arasında her zaman kullanabileceğiniz şeyler olarak belirtilebilir. Red Orb kasmanın birçok yolu var oyunda. Bölüm sonunda skorunuza bağlı olarak değişkenlik gösteren miktarda, öylece kenarda köşede duranlar ve birtakım bitki gibi şeylerin üzerinde bulunanlar gibi birden fazla yolla elde edilebiliyorlar.
Blue Orb eşyaları can barınızı yükseltiyor. Eğer 4 adet parça bulursanız, 1 can barı elde edebilirsiniz. Purple Orb, Devil Trigger barınızı yükseltiyor. Blue Orb'da olduğu gibi, 4 tane bulursanız 1 adet Devil Trigger barı yükseltebiliyorsunuz. Devil Trigger barı, White Orb ile, ya da dövüş esnasında hasar alır veya verirken dolabiliyor. En az 3 bar doluysa, karakterinizin özelini açabilir ve daha çok hasar verebilirsiniz. Gold Orb ise, eğer olur da canınızı bir şekilde sıfırlamayı başarıp ölürseniz diye var. Eğer tekrar baştan sarmak istemiyorsanız, ücretsiz olarak sadece 1 Gold Orb ile tekrar canlanabilir ve kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Yeninden canlanma mevzusu Red Orb ile de oluyor fakat o biraz pahalı.
DMC 5 dövüş sisteminden de bahseder misin?
Devil May Cry 5 inceleme yapayım deyip de dövüş sisteminden bahsetmemek olmaz elbette. Temel dövüş sisteminden bahsedeceğim sadece. Tek tek bütün karakterlerden bahsetmek çok aşırı uzun sürebilir ve gereksiz olur zaten. Oyunda, 3 adet saldırı türü var. Bunlardan ilki, yakın dövüş silahınız veya yardımcınızla saldırınız. Diğeri, uzak mesafe silahınız veya yardımcınızla saldırı. Son olarak da, Devil Trigger saldırıları var. V, Nightmare'ı çağırıyor, Nero, yeni robot koluyla saldırıyor ve Dante ise Devil Trigger formuna dönüşüyor. Düşmanlarınızdan kaçabileceğiniz bir yeteneğiniz de bulunuyor. Ne kadar geliştirirseniz bu yeteneği, o kadar rahat ve uzağa kaçarsınız. Erkekliğin onda dokuzu kaçmaktır derler. Bu oyunda çok haklılar...
Savaşın yaklaştığını hissedebiliyorsunuz oyunda. Eğer boş ve geniş bir alansa, yolunuz kapanacak ve bir grup ile kapışacaksınız demektir. Eğer eşya satın alabileceğiniz ve yetenek geliştirebileceğiniz bir nokta varsa, muhtemelen büyük bir kapışma sizleri bekliyor demektir. Zaten, büyük kapışmalardan önce can ve Devil Trigger'ınızı yenileyebileceğiniz eşyalar da sunuluyor bol bol. Eğer böyle bir durumla karşı karşıya kalırsanız, anlayın ki işler kızışacak. Ona göre önleminizi alın.
Benim en çok hoşuma giden şeylerden biri de, dövüş sisteminde düşman çeşitliliği ve onlara nasıl yaklaşmanız gerektiği konusu oldu. Her düşmana aynı şekilde yaklaşırsanız, çok feci dayak yiyebiliyorsunuz. Bazıları kalkanlı, bazıları iyi vuruyor, bazıları yavaş, bazıları büyü yapıyor, bazıları uçuyor. Anlayacağınız, fazlasıyla yeterli ve çeşitli düşman türü var oyunda. Dikkatli olmanız yeterli. Boss kapışmalarında da durum ciddileşiyor. Önce, incelemeniz ve sonradan saldırmanız en iyisi olur. Her birinin hassas noktası farklı. Sadece dikkat efendim.
Devil May Cry 5 inceleme yazında henüz bahsetmediğin diğer detaylar nedir?
Oynanış konusunda kategoriye ayırmadığım fakat yine de bahsetmek istediğim şeylerden de bahsedeyim. Sonuçta, Devil May Cry 5 inceleme yazısındayız ve bir eksik kalsın istemeyiz, öyle değil mi? Öncelikle, geliştirmelerin, seride alışmış olduğumuz şekilde sadece belirli noktalardan satın alındığını belirtmek isterim. Sonrasında, günümüzde bol bol karşılaştığımız açık dünya oyunlarından olmadığını ve bir hayli çizgisel ilerlediğini söyleyebilirim. Eğer geride bir şey unuttuysanız da problem değil, bölüme tekrar başlayabilirsiniz. Ana menüde görev seçme özelliği bulunuyor.
Zorluk olarak, benim şimdiye kadar gördüğüm kadarıyla 3 adet zorluk bulunuyor. Bunlardan ilki Human ve 2.'si ise Devil Hunter. Bu 2 zorluk modu, oyunun en başından beri açık. Devil Hunter modunda bitirdim oyunu bir kere ve Son of Sparda zorluğu açıldı. Eğer Son of Sparda zorluğu da bitirilirse, daha büyük zorluklar açılabilir fakat ne yazık ki böyle bir şey varsa da bende şuan kapalı. Geliştirme yaparken satın alacağınız hareketleri, The Void özelliği sayesinde bir alanda deneyebiliyorsunuz. Sadece o da değil, direkt karakterinizi de deneyebiliyorsunuz. Hareketlerini ve kombolarını yapmayı öğrenebiliyorsunuz bu sayede.
Devil May Cry 5, oyunu öğretmek konusunda da yeterli bir iş yapıyor. Zaten çok aşırı detaylı bir mekaniği yok oyunun. Vur, patakla, ilerle ve döngüyü sürekli devam ettir. Olay, bu kadar. Ufak ufak yazılarla sizlere oyun anlatılıyor, gösteriliyor ve siz ortalığı dağıtmaya devam ediyorsunuz. Eğer Red Orb kasmak zor geliyorsa, satın alma şansınız da bulunuyor. Bu, oyunda gördüğüm tek negatif özellik fakat neyse ki zerre önemi yok. Çünkü, parayla satın alacağınız Red Orb'ları kendiniz çok daha rahat kasabiliyorsunuz. Son olarak, oyunu Devil Hunter zorluğunda bitirmemin 14 15 saatlik oynanış süresinde gerçekleştiğini de söylemek istiyorum. Fakat, bunun bir 2-3 saati ihtiyaçlar için geçmiştir diyebilirim. Yani, şöyle bir 10-11 saatlik bir ilk oynanış bekliyor sizi. Daha zor modda, daha uzun sürecektir tahminen. Benim bu oynanış süremde oyunu %100 tamamlayamadığımı da not olarak düşeyim.
Devil May Cry 5 görsel anlamda ne sunuyor ve optimizasyonu nasıl?
DMC 5, beni görsel anlamda çok fena hayran bıraktı. Zaten, bildiğiniz üzere oyun RE Engine ile geliştirildi. Yani, Resident Evil 7 ve Resident Evil 2 Remake ile bu motorun görsel kalitesine şahit olduk çoktan. Devil May Cry 5'ın da aşağı kalır bir yanı yok. Çok başarılı görsellere ve sahnelere sahip. Zaten, haberimizde paylaştığımız görsellerde de görebilirsiniz ne kadar güzel olduğunu. Animasyonlar, inanılmaz başarılı. En ufak bir sıkıntı görmedim. Her ara sahne, kendisini izletti. Hele bazı aksiyon dolu ara sahneler vardı ki, yeme de yanında yat. Karakterin kan dolu tünellerden geçmesinden sonra her tarafının kan olması, Nero'nun Mega Man'in ünlü silahı Mega Buster'ı kullandığı esnada, Mega Man gibi zıplaması gibi güzel ayrıntılar da gözümden kaçmadı.
Optimizasyon konusunda pek bir şey söylemek düşmüyor bana muhtemelen. Bunun sebebi de, DMC 5 oynadığım PC'nin cidden fazlasıyla sağlam olması. CPU olarak Intel i9-9900K, GPU olarak Asus Turbo 1080 Ti ve 32GB RAM'in bulunuyor desem, fazlasıyla yeterli olacaktır muhtemelen. Fakat, oyunun sunduğu bu görsel şölene rağmen pek bir sistem istemiyor oluşu da ayrı bir mevzu. Hemen aşağıda, Devil May Cry 5 sistem gereksinimleri listelerini sizlerle paylaştım. Bunun bir Devil May Cry 5 inceleme yazısı olması sebebiyle, hangi işlemci, hangi ekran kartı ve ne kadar RAM ile oyunu kaldırır yorumunu yapamayacağım ne yazık ki.
Devil May Cry 5 sistem gereksinimleri (Minimum)
- İşletim Sistemi: WINDOWS® 7, 8.1, 10 (64-BIT gerekli)
- İşlemci: Intel® Core™ i5-4460, AMD FX™-6300 ya da daha iyisi
- Bellek: 8 GB RAM
- Ekran Kartı: NVIDIA® GeForce® GTX 760 ya da AMD Radeon™ R7 260x 2GB Video RAM ya da daha iyisi
- DirectX: Sürüm 11
- Depolama: 35 GB kullanılabilir alan
Devil May Cry 5 sistem gereksinimleri (Önerilen)
- İşletim Sistemi: WINDOWS® 7, 8.1, 10 (64-BIT gerekli)
- İşlemci: Intel® Core™ i7-3770, AMD FX™-9590 ya da daha iyisi
- Bellek: 8 GB RAM
- Ekran Kartı: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 6GB VRAM, AMD Radeon™ RX 480 with 8GB VRAM ya da daha iyisi
- DirectX: Sürüm 11
- Depolama: 35 GB kullanılabilir alan
DMC 5 inceleme sonucu nedir?
Geldik, bu uzun bekleyişin ardından sizlere sunmaya çalıştığım Devil May Cry 5 inceleme yazısının sonuç kısmına. DMC 5, beni her anlamda heyecanlandırmayı başardı. Oynanış konusunda sunmuş olduğu renklilik, beni benden aldı. Çizgisel olmasına rağmen ufak tefek kararlar almamız ve gizli görevler, fazlasıyla başarılı unsurlar olmuş oynanış konusunda. Hikaye açısından, ara sahne izlemekten nefret eden beni bile kendisine bağlamayı başarmış olan bir oyun söz konusu. Ara sahneler ve hikaye anlatımı o kadar harika ki... Karakterler arasındaki iletişim bile çok özenerek hazırlanmış olduğunu hissettiriyor. Görsel anlamda ise, animasyonlar ve görsel kalite açısından tam bir şölen olmuş durumda.
Fiyat etiketleri konusunda biraz sıkıntılı olduğunu belirtmek mümkün. Zira, 400 TL ile oyunun standart sürümünü satın alabiliyor olmak, pek de iç açıcı değil. Deluxe Edition sürümü ise 426 TL'ye satılmakta. PS4 için ise oyunun Deluxe Edition sürümü, 469 TL gibi bir fiyat etiketine sahip. Standart sürümü ise yine 400 TL. Xbox One tarafında da durumlar PS4 ile aynı. Bu fiyat etiketleri ise bizim için cidden çok fazla. Fakat bir oyun alacaksanız, kesinlikle Devil May Cry 5 almanızı öneririm. Ek paketlere gerek bile yok.
Devil May Cry 5 inceleme yazısının sonucunu şöyle bir toparlayalım. Fiyat etiketini bir kenara bırakalım, çünkü durum hep böyle artık resmen. Oynanış, görsellik, ve hikaye anlatımı konusunda 10 numara 5 yıldızlık iş çıkarmış geliştirici ekip. Muhtemelen hikayenin devamı da gelecektir zaten. Fakat, kim bilir kaç yıl sonra? Her neyse, Devil May Cry 5 inceleme sonucu diyorduk. Devil May Cry 5, kesinlikle her oyuncunun tecrübe etmesi gereken bir yapım olmuş. Tam bir şaheser... Ben uzun süredir bu kadar güzel hikaye odaklı çizgisel oyun oynamamıştım. Teşekkürler Capcom...