Avatar
Yazar: LeaderGamer, Editör Yazım tarihi: 09.01.2011

Deus Ex: Human Revolution'un bölüm tasarımcısı Steven Ciciola, yapımını sürdürdükleri aksiyon-RPG oyunundaki bölümlerde ne gibi şeylerle karşılaşacağımızdan bahsetti biraz.

Amerika PS Blogunda yazanlara göre Ciciola, oyunda yer alacak olan bölümlerde hep birden fazla yol ve birden fazla çözüm üretilmesini amaçlamış. Bunu hep aklında tutmuş ve sanırım bu oyunda hayata geçirecek.

"Basit olarak, yer alan bütün objeleri kullanırken veya bir bulmacayı çözerken tek bir yola başvurmak yerine birden fazla yol seçmeyi amaçladık. Yani biraz daha geniş düşündük. Neden başka yollar varken illa ki zorunlu yoldan gidesiniz ki?" dedi. "Bu aslında orjinal Deus Ex temelini hatırlatan bir özellik. Oyunun gidişatını etkileyen bir oynanış."

"Gamescom'da yapılan incelemelerden birinde Polis Merkezi bölümünden ve orada kullanılabilen 4 farklı yoldan (Dövüş, Kesme, Gizlilik, Sosyallik) bahsedilmiş. Aslında gerçek şu ki, o bölümde 4 yoldan daha fazlasını da kullanabilirsiniz. Yani o kadar fazla yol var ki, ben bile hepsini bilmiyorum. Şu kadarını söyleyeyim, oyuncular bizim bile düşünmediğimiz yollarla o bölümleri geçebilecekler."

"İlk bakıldığında, bu tür bir olay benim gibi bir bölüm tasarımcısı için oldukça sor birşey. Yani yaptığınız her bölümdeki değişiklikleri, o farklı yollara göre değiştirmek ve o yolların her birini deneyip eşit şekilde ortaya çıkarmak adama kafayı yedirtebilir adeta. Ama sonuç olarak yaptığımız şey, oyuncunun kendi isteğine göre materyalleri, eşyaları ve yöntemleri kullanıp o bölümü bitirmeleridir."

Ciciola son olarak şunu da ekledi: "Muhtemelen eklediğimiz bütün bu yöntemler ve yollar pek çok oyuncu tarafından kullanılmayacaktır. Ama hiç birşeyden kaçınmadık biz." Bu, biraz moral bozucu olsa gerek.

Deus Ex: Human Revolution, bu yılın sonlarına doğru PC,X360 ve PS3 platformları için satışa sunulacak.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.