Avatar
Yazar: Evrim Kılıç, Editör Yazım tarihi: 06.05.2013

Para sistemi ve etraftaki hurdaları vs. toplamak yine mevcut. Bulduğunuz silah şablonlarıyla, yeni silahlar yapabiliyorsunuz. Ayrıca elinizdeki silahların bakımı, tamiri ve geliştirilmesi de hala mümkün. Envanter karmaşası biraz olsun giderilmiş, daha önce bu konuda oldukça şikayetçi olan oyuncular vardı. Oyun silah konusunda yaratıcılığa izin vermeye devam ediyor. İsterseniz beyzbol sopasının ucuna çember testere bağlayın, kırılana kadar şöyle bir elden geçirebilirseniz, size kimse itiraz etmez. Ateşli silahları bulmak hem oyunun ileri safhalarına dayanıyor hem de yakın dövüş silahlarını bıraktıracak kadar iyi yedirilmemiş. Nişan alıp ateş edene kadar canınız çıkıyor ve zaten yakın mesafeden bile ıskalayabilmeniz gibi bir mantıksızlık var.

Riptide'ın düşmanları, Dead Island'ın düşmanlarından pek farklı değil; o yüzden oyun, zombilerle mücadelede hala tekrara düşüyor. Hala tekmeyi at, sopayla giriş taktiği tüm yaratıklarda işe yarayabiliyor. Bazen bunu daha çabuk yapmanız gerekiyor o kadar. Düşman çeşitliliği iyi olsa da böylesi bir sabit taktik üretebilme durumu, oyunu biraz baltalamış. Ayrıca düşmanlar oldukça yavaş davranıyor, bir barikatı yıkana kadar siz onları çoktan temizlemiş oluyorsunuz. Bazen bön bön bakıp onları öldürmenizi bekledikleri de olmuyor değil. Öte yandan neredeyse hepsi kodu mu oturtuyor. Darbelere denk geldiğiniz zaman sağlık paketine sarılmanız an meselesi. Hatta yeri geliyor, oyun, bir zombinin %100 isabetle fırlattığı cisim sebebiyle, sağlık barınız dolu olmasına rağmen aniden ölmeniz gibi saçmalıklara da sahne oluyor.

Dead Island Riptide İnceleme (1)Rol yapma kısmı biraz havada kalmış diyebiliriz. Genelde kalabalık gruplara deli gibi sopa sallamaktan başka bir şey yapmıyorsunuz. Oyunda zaten seçim yapmak gibi durumlar söz konusu olmuyor pek. BioShock Infinite'teki karar alma aşamaları akla geldikçe, "ben hem rol yapma hem aksiyon oyunuyum" diyen bir yapımdan daha fazlasını bekliyor insan. Kavgadan da pek kaçılmıyor açıkçası, şöyle etraftan dolaşayım da şu zombi sürüsünü atlatayım diyemiyorsunuz; çünkü genelde öyle bir 'etraf' bulunmuyor. Oyunun sizi dosdoğru sopa sallamaya gütmesi biraz can sıkıcı. Neyse ki stamina sistemi yerinde duruyor da terminatör gibi dövüşüp oyunun zevkinden iyice mahrum kalmıyoruz.

Gelgelelim oyunun grafik kısmına. Dead Island bazı hatalarla ve performans sorunlarıyla sıkıntı yaratıyordu. Riptide ile beraber bunlar aynen korunmuş ve hatta daha kötüye gitmiş diyebiliriz. Özellikle PC'de oynuyor ve bunu üst düzey bir konfigürasyonla yapmıyorsanız, sisteminizin gereksiz kasıldığını göreceksiniz. Bunu yaşarsanız kusuru bilgisayarınızda aramayın, çünkü orta ayarlarda Crysis 3 oynatan makineler, Riptide'ın köküne kadar kısılmış grafiklerinde bile zorlanabiliyor. Ayrıca yer yer kaplamaların yok olması ya da sonradan yüklenmesi, ekrandan çizgiler geçmesi filan da pek hoş değil. Açık havanın aniden bulutlanarak yağmurlar yağdırdığını (1 saniyede) görünce iyice suyu çıkmış, diyorsunuz. Bazı animasyonlar çok detaylıyken bazıları ortada yok; mesela basınçlı kapıların, dümenleri çevrile çevrile açılırken bunu gözlemleyebiliyorsunuz; ama mühürlenmiş bir kapının tahtasını kaldırdığınızı göremiyorsunuz, bunun yerine tahta yok oluyor. Suya girince ekran bulanıyor ve yeniden başlatana dek öyle kalabiliyor. Oynanmayacak halde diyemeyiz belki, fakat 1.5 yıl sonunda biraz yol kat edildiğini görmek istiyoruz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.