Daha Fazla Mass Effect 3 Bilgisi

Daha Fazla Mass Effect 3 Bilgisi

Resmi Xbox Dergisi’nin detayları hayranlarını yeteri kadar tatmin etmemiş olacak ki, Xbox World Magazine’den gelen tonla detay da Bioware forumlarında paylaşıldı.

Her zamanki uyarımız: hafiften SPOILER içeriyor.

Shepard vs. Cerberus

XWM’de yazanlara göre, yapımcılara 12 çok büyük bir sayı geldiğinden dolayı bu defa daha az takım arkadaşımız olacak.

“On iki çok büyük bir rakam.” dedi Casey Hudson. “Oldukça büyük. Daha derin ilişkilere ve daha fazla etkileşime sahip daha küçük bir takım düşünüyoruz Mass Effect 3 için. Ama, çok derin ilişkilere sahip, Ashley veya Kaidan ve Liara’yı da içeren iyi bir takım kuruyoruz. Aynı zamanda, ilk iki oyunda gördüğümüz karakterlerin hepsi oyunda şu veya bu şekilde yer alacak.”

Oyundaki karakterlerin görünüşleri, orijinallerini tasarlayan ekip tarafından biraz değiştirilmiş. Özellikle birçok karakter daha geliştirilmiş, örnek olarak da Garrus’un zırhı verilmiş. Shepard da oldukça değişmiş – özellikle ilk oyundaki zırhına kıyasla. Cerberus ağır askerleri ağır zırhları desteklerken, suikastçılar da Shepard’ın kullanabildiği biyotik özellikleri kullanabilecekler.

Cerberus’ta işler değişti ve Mass Effect 2’yi nasıl bitirmiş olursanız olun, kesin birşey var: Cerberus düşmanınız. İlk başta Shepard neden onu avlamaya çalıştıkları konusunda şüphe edecek ancak ilerleyen kısımlarda, Illusive Man döndüğünde herşeyi anlayacak.

“İkinci oyunda istemeyerek de olsa Cerberus için çalışıyordunuz. Ama biraz fazla ileri gittiler ve siz de Alliance’a döndünüz. Bu yüzden Cerberus askerleri büyük bir tehlike.” dedi Hudson. Aynı zamanda tasarımcı Corey Gaspur da “Cerberus Shepard’ın yapabildiği herşeyi yapabiliyor, bu yüzden de çok daha kuvvetli bir güçle karşı karşıyasınız.” diye ekledi.

“Böyle yaptık ki oyuncu, çatışmalar sırasında nişan almak ve ateş etmekten başka şeyler de yapabileceğini görsün.” dedi baş oynanış tasarımcısı Christina Norman. “Mobiliteyi önemli bir faktör yapmak istiyoruz. Kendi kendinize soracaksınız: ‘Savaş alanında doğru yerde miyim? Düşmanlarım nerede? A noktasından B noktasına nasıl ulaşırım?’ Sadece o güzel güvenli siperinizde duramayacaksınız çünkü düşmanlar da hareket edecekler ve bu hareketleri hem sizin hem de birbirlerinin hareketlerine göre değişecek.”

Bölgeler

Bioware, Xbox World’e Turian ana dünyası Palaven ve Quarian ana dünyası Rannoch’un Mass Effect 3’teki yeni mekanlar olduğunu söyledi. Aynı zamanda Tuchanka’ya da döneceğiz ancak oyunun asıl görülmeye değer mekanları Dünya’nın şehirleri olacak.

“Seatle/Vancouver mega şehri Shepard’ın Reaper saldırısından önce ziyaret edeceği muazzam büyüklükteki yerlerden biri olacak.” dedi bölüm tasarımcısı Don Arceta. “Eğer Google Earth’den Vancouver diye ararsanız, dizilişin tıpkı oyundai gibi olduğunu göreceksiniz, ayrıca coğrafi ögeler de oldukça benzer.”

“Oyunu Gears of War gibi oynarsanız, etrafınızdaki ögeleri kum torbaları gibi görürsünüz. Bunu istemiyoruz, herşeyin bir nedenden ötürü orada olduğunu hissetmenizi istiyoruz. Biz binaları ve mimari eserleri yıkılmadan önceki halleriyle tasarlıyoruz ve gerçekten onların nasıl tasarlayacaklarını düşünüyoruz ve işe de yarıyor.”

Mekanlar oldukça büyük ve büyük olmaları da gerekiyor, çünkü oyuncular 600 adımlık bir Reaper ile karşı karşıya gelecekler. Boşluklar da bol olmalı çünkü Shepard, ilerleyen bölümlerde 50 adımlık bir Cerberus Atlas aracını kontrol edebilmeli.

“Sanırım Lair of the Shadow Broker, artık bölümleri nasıl tasarladığımızın iyi bir göstergesi olacaktır.” dedi Hudson. “Her şey aksiyondaki ani değişikliklerle alakalı. Örneğin, dar ve uzun bir yolda koşarken birden olan bir patlamayla kendinizi çökmüş bir gökdelenin camından aşağı kayarken bulabiliyorsunuz ve bu tür sahnelerde neler olup bittiğini yakalamaya çalışıyorsunuz. Kontrolü asla kaybetmemelisiniz ve herşeyin bir anda değişebileceğini anlamalısınız.”

Yapımcı ekibe göre, Mass Effect 3’teki çatışmalar şu ana kadar Mass Effect evreni veya Unreal motoruyla yapılmış hiçbirşeyle karşılaştırılamaz.

Hayranlar İçin

Mass Effect evrenine Mass Effect 3 ile girecek olan hayranların da kendilerini hemen oyunun başında kaptırmaları bekleniyor.

Hudson’a göre ekip PS3 versiyonundaki gibi öncesini hikayeyle anlatacak ancak bu defa çizgi roman havası verilmeyecek.

Mass Effect 3, 2012’nin ilk çeyreğinde PS3, PC ve 360 için çıkacak.

Yorumlar (3)

Bir Cevap Yazın

  1. yakubum dedi ki:

    macera kaldığı yerden devam ediyor.. :D

  2. aykutaltinoz dedi ki:

    Mekan artışı bazen iyi bazen kötü olabiliyor. İyi yönü sıkılma hissetmiyoruz yepyeni bölgelerde yeni maceralar. Kötü yönü ise tam alıştım derken kursağımda kalması oluor. Bu yüzden çoğu oyunda bölümü baştan oynadığım oluyor :D

  3. yakubum dedi ki:

    evet ya bu oyunun böyle bir özelliği var bazen manitorü kırasım geliyordu ama genellde güzeldi hele araç gerçek alma falan vardı ya ne zaman yeni araç gereç açılcak deli oluyordum :D (araç gereçden kastım bazı açılan özellikler) oyunda bi de en çok sevdiğim özellik oyunun kaderini kendimiz berirlememizdi.:)