Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 07.10.2015

Yine bir sonbahar dönemindeyiz ve yine bir Call of Duty oyunu bizleri bekliyor. Bu sene karşımıza çıkacak olan Call of Duty oyunu, belki de Modern Warfare serisinden sonra en çok sevilen seri olan Black Ops serisinin 3. oyunu. Yani Call of Duty: Black Ops III. Peki, Treyarch tarafından geliştirilen ve Activision tarafından dağıtımı üstlenilecek olan Call of Duty: Black Ops III karşımıza nasıl çıkacak? Serinin bir önceki oyunlarında yaşanan hatalar Call of Duty: Black Ops III ile tekrar edilecek mi? Bunun cevabını henüz bilmiyoruz fakat tekrar edebilecek bu sorunlardan 10 tanesini biliyoruz. Haydi listelemeye başlayalım!

Black-Ops-3_MP_Ruin_Prophet_-Evac_WM

En iyi içerikler her zaman ek paketler içinde!

Evet, ek paketler zaten oyun dünyasının genel problemi. Tabii oyuncular bakımından bir problem bu. Her neyse, ek paket mevzusunu en iyi şekilde kullanan firmalardan bir tanesi Activision. Bunu daha önce Call of Duty oyunlarında sayısız kez gördük. En güncel olarak da Destiny'de görmüştük. Activision, Call of Duty oyunlarında sürekli olarak en güzel, en yaratıcı ve en benzersiz içerikleri sürekli olarak ek paketler içerisine koyuyor ve ana oyunda sürekli kendini tekrar eden ögeler bulunduruyor. Bana sorarsanız Call of Duty: Black Ops III ile birlikte bu sorun düzelmeyecek. Fakat bir umut işte...

Keskin nişancı tüfekleri!

Call of Duty oyunlarını oynadığım zaman mutlaka, bir kez de olsa keskin nişancı tüfeklerini denemişimdir. Özellikle Call of Duty: Modern Warfare 2'de çok güzel kullanıyordum. Fakat Call of Duty oyunlarında bu silahlar üzerinde genel bir problem var. Keskin nişancılar harita üzerinde koştururken, taramalı silahlara sahip oyuncular harita köşelerinde kamp kuruyor. Sizce de burada bir yanlışlık yok mu? Call of Duty serilerindeki keskin nişancı tüfeklerinin bu şekilde kullanılması her ne kadar sevilse de, oyun içerisinde sürekli olarak bir dengesizliğe yol açıyor. Umarım Call of Duty: Black Ops III ile bu silahların kullanımı bir nebze zorlaştırılır.

Stronghold_Broken-Arrow_WM

Kampçılara destek vermeyin artık!

Sanırım yine bir önceki madde ile alakalı bir noktadan gideceğiz. Call of Duty oyunlarında herkes kamp yapmayı pek bir seviyor. Evet, bu yapılabilir bir taktik. Her ne kadar oyuncuların hoşuna gitmese de, Call of Duty geliştiricileri farklı ekipman ve aletler ile birlikte kamp yapan oyuncuların işlerini kolaylaştırmaya devam ediyor. Mayınlar bu durumun en büyük örneği. Kamp yapan oyuncuların sıkça kullandığı ve çok işine yarayan ekipman/aletler bana sorarsanız oyundan kaldırılmalı veya etkisi azaltılmalı. Call of Duty: Black Ops III'te kimsenin kampçılar tarafından öldürülmesi eğlenceli olmayacaktır.

Hileye son!

PC üstün ırk değil mi? Fakat ne yazık ki Call of Duty serilerinde hile olan tek platform da PC. Genel olarak tüm oyunlarda hile PC platformlarında kullanılıyor zaten. Konsollar bu yönde şanslı olsa da, Call of Duty serisi için artık daha etkili bir anti-hile yazılımı bulunmalı veya geliştirilmeli. Call of Duty: Black Ops III'ü hilecilerle oynamak kimsenin hoşuna gitmeyecektir. Eğer bunun nasıl bir durum olduğunu merak ediyorsanız, PC platformunda eski bir Call of Duty oyununu oynamayı deneyin. Hoş, o kadar eskiye gitmenize gerek yok. Call of Duty: Advanced Warfare oynamanız da yeterli olacaktır.

Black-Ops-3_Specialist-Ruin

Canlanma noktaları da problem!

Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Ghosts ve Call of Duty: Advanced Warfare oynadıysanız bu oyunlardaki yeniden canlanma yerlerinin sürekli sorun çıkarttığını fark etmişsinizdir. Özellikle herkesin tek olduğu oyun modlarında boy gösteren bu problemler, sizi sürekli olarak doğma noktanıza kitliyordu. Bu noktada Battlefield serisinin canlanma noktaları biraz daha mantıklı oluyor fakat Battlefield'ın canlanma yerlerinde kullanılan sistemleri, Call of Duty'de kullanmak da sıkıntı çıkartabilir. Çünkü haritalar Battlefield'daki gibi büyük değil. Neyse, Call of Duty: Black Ops III çıksın da bu sorunun da olup, olmadığını göreceğiz.

Daha eşit silahlar istiyoruz!

Call of Duty: Advanced Warfare'ın ASM1'ı. Call of Duty: Black Ops I'ın FAMAS'ı. Call of Duty: Modern Warfare 2'nun ACR'ı. Call of Duty: Modern Warfare 3'nin ise Type 95 ve MP7'si. Bu silahları unutmanız mümkün olamaz çünkü saydığım bu silahlar, bahsettiğim o oyunları katleden, inanılmaz güçlü silahlardı. Bu konuda oyun geliştiricileri ne yapabilir pek bilmiyorum fakat Call of Duty oyunlarında çoklu oyuncu modunu oynarken insan artık farklı farklı silahlar kullanmak istiyor. Bu problem de umarım Call of Duty: Black Ops III ile çözülür diyelim. Diyecek başka bir şeyimiz yok çünkü.

No-Fly-Zone

İnternet alt yapısı!

Türkiye'de online oyun oynamak pek bir problemli. Herkesin evinde fiber internet filan olduğunu hiç sanmıyorum. Bende de yok zaten. Türk oyuncular Call of Duty'yi düşük bağlantı hızlarıyla oynarken bir de oyun içerisinde sürekli olarak lag problemleri ile karşılaşıyorlar. Genelde Call of Duty oynarken sürekli olarak ışınlanan oyuncular görüyoruz. Bağlantılarımız kopuyor ve çok daha fazla sorun ile karşılaşıyoruz. Bu tür sunucu kaynaklı problemlerin artık düzeltilmesi gerekmez mi?

Patlayıcılar!

Patlayıcılar da Call of Duty oyunlarının büyük bir problemi. Çünkü patlayıcılar oldukça güçlü ve One Man Army gibi yetenekleri kullanarak sınırsız patlayıcılara ulaşabiliyorsunuz. Fakat Call of Duty: Black Ops II'de bu problem neredeyse yok gibiydi. Bu yüzden Call of Duty: Black Ops III için de oldukça ümitliyiz. Treyarch muhtemelen yine patlayıcılar konusunda düzgün bir yapıt çıkartacaktır karşımıza. Fakat yine de emin olamıyoruz...

Armored-Guard

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.