Avatar
Yazar: Abdulvahit Özkan, Editör Yazım tarihi: 19.11.2011

Jay Wilson, Blizzard'ın Diablo III'ün konsol versiyonunu yapmaktaki amacının "oyunun aslen konsollar için yapılmış" bir oyun olduğunu hissettirmek olduğunu söyledi.

Game Informer'ın son sayısında konuşan Wilson, eğer Diablo III konsollara da gelirse , tepeden tırnağa bu sistemler için özel olarak yapılaccağını söyledi.

Diablo III'ün yönetmeni olan Wilson "Oyunu port etmek istemiyoruz," dedi. "Oyunu konsollar için yapmak istiyoruz. Burada önemli bir fark var. Şüphesiz, pek çok şey yer değiştirdi, fakat bir port, bir PC oyununu alıp onu konsola nakletmeye çalışmaktır."

"Bizim hedefimiz ise, konsollar için yapıldığını hissettiren bir oyun yapmak. Eğer bunu yapacaksak, oyunun bir Blizzard oyuu gibi hissettirmesini istiyoruz ve bu yüzden de tepeden tırnağa geliştirdiğimiz sistem için yapacağız."

Wilson'ın söylediğine göre firma, Blizzard "ile çalışmaya istekli" başlıca konsol üreticileri ile de irtibata geçmiş, fakat Wilson online içerik de göz önüne alındığında, "görüşmelerin" biraz daha sürmesini beklediğini söylüyor.

"Herkes bir Blizzard oyununun konsollara da çıkmasını istiyor, ve [konsol üreticilerinin de] çoğu istekli," diyor Wilson ve devam ediyor "Bu yüzden umutluyum. Bundan daha fazlasını söylemek benim için zor."

Konsol üreticileri ve  fanlar Diablo III'ün oturma odalarımızı vuracağına dair yaygara koparadursunlar, böyle bir çabayı hayata geçirebilmesi için, PC yapımcısı bir konsol ekibine ihtiyaç duyacaktır. Wilson'a göre, firmanın önündeki en büyük engel de bu, yayınladığı iş ilanlarından aylar sonra Blizzard, sanat bölümünden de yardım alan "gerçekten büyük bir takım" toplamayı başardı.

"Konsolla çok deneyimi olan baş tasarımcı Joshua Mosquiera, Company of Heroes'un baş tasarımcı ve Ubisoft'ta eski yaratıcı yönetmendi." diyor Wilson. "Grubu yeni ekip arkadaşları ve Diablo III'ün çekirdek kadrosundan bazı üyelerle genişletmeye başladık. Çünkü [PC versiyonunu] bitirmeye çok yakınız, bazı gruplar görevlerini diğerlerinden daha önce tamamladılar, özellikle sanat grubu. Bu sayede bazı yetenekli sanatçıları konsol ekibine aktarabileceğiz."

"Araştırmalarımıza halen devam ediyoruz, bu yüzden resmi olarak bir ürün duyurusu yapmadık. Bunu söylüyoruz çünkü ürün duyurularımızı çok çok önemsiyoruz. Bu defa o kadar ketum davranmadık çünkü önümüzdeki en büyük engel aslında bir konsol takımı oluşturmaktı."

"- Dobra dobra - bir konsol oyunu yapacağımızı söylediğimizde insanlar bize inanmıyor. Bize neden inanmadıklarını anlayabiliyorum, çünkü bunu daha önce denemiştik. Ayrıca, konsol pazarına şu anda yaptığımız kadar daha önce hiç bu derece bir yatırım yapmamıştık ve daha önce hiç bir ürünün bu kadar uygun olduğunu hissetmemiştik.

Röportajın devamını Game Informer dergisinin son sayısından okuyabilirsiniz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.