Avatar
Yazar: LeaderGamer, Editör Yazım tarihi: 03.05.2013

“Başarının kaynağı…”

Peki, neydi bu bağımsız oyunları bu kadar başarılı kılan? Bana göre Indie oyunların en önemli özelliği baskıdan uzak, yaratıcılık ve özgürlüğün tavan yaptığı yapımlar olarak karşımıza çıkması. Bildiğiniz üzere birçok seri haline gelmiş oyunun devam etme nedeni yapımcıların kendi isteklerinden çok, yayımcıların paraya olan açlığıdır. AAA klasmanına dâhil, arkasında büyük yayımcı desteği olan, seri haline gelmiş oyunların büyük bir kısmının en başarılı oyunu, ilk oyundur. Bunun nedeni yayımcı firmanın ilk oyunda aldığı başarıyı kısa süre içinde ikinci ve üçüncü oyunu çıkararak da ulaşmak istemesinden kaynaklanmaktadır. Geliştiricileri zamanla kısıtlayan ve adeta ne yapmalarını söyleyen yayımcılar yüzünden her yıl seriye yeni oyun çıkaran kalıplaşmış oyunlardan yenilik beklemenin bence otobüs durağında tren beklemekten bir farkı yoktur.

1280-indie-game-the-movieAma indie oyunlarda bu zaman kısıtlamalarının ve baskıların hiç birini göremezsiniz. Belki de bu yüzdendir ki hayal gücünü en çok zorlayan, yaratıcı oyunlar bağımsız olarak gelmektedir. Onlar denemekten korkmaz ya da belli bir tarihe kadar, belli bir içeriği hazır etmeye çalışmazlar. Bağımsız bir birey gibi kendilerinin patronudurlar. Sektöre yeni akımlar kazandırıp adlarını duyurmak için kendilerini istedikleri gibi yönlendirirler.

Indie oyun başarısının diğer bir nedeni ise geliştiricilerin kendilerini kanıtlamak istemeleridir. Sektöre daha yeni giriş yapmış genç beyinler ilk olarak bağımsız olarak kendilerini ve fikirlerini göstermeyi seçerler ya da zaten sektörde olup yayımcı firmaların baskısından sıkılmış geliştiriciler bağımsız oyun üretmeye yönelir. Sonuçta bağımsız oyun üretmek için bir araya gelen insanlar hayal güçleri kadar güçlüdürler.

PixelxCore+IG+Original+Music+pixelxcore_400pxGenç oyun geliştiricilerine en iyi örneklerden biri kesinlikle Tyvon J. Thomas’dır. Daha sekiz yaşında oyun tasarımcısı olmayı kafaya koyan Thomas on üç yaşında da ilk oyununu geliştirmeye başlamıştı. Daha sonra on sekiz yaşında PixelxCore Independent Gaming şirketini kuran genç bağımsız birçok yapımın yanı sıra SNK, Konami, Capcom, Nintendo, Team Ninja ve Arc System Works için tasarım çalışmalarında bulundu.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.