Avrupa Komisyonu, Valve ve Capcom gibi markaları soruşturmaya başladı

Avrupa Komisyonu, Valve ve Capcom gibi markaları soruşturmaya başladı

Soruşturma sebebi ise, bölge kilitleri yüzünden oyuncuların farklı bölgelerden, daha ucuza oyun alamaması.

Capcom, Bandai Namco, Valve, ZeniMax Media, Koch Media ve Focus Home Interactive şirketleri, birkaç gün önce Avrupa Komisyonu tarafından soruşturulmaya başladı. Muhtemel bir şekilde Avrupa Komisyonu kanunlarını delmiş olan bu 6 oyun şirketi içerisinden 5 tanesi, aslında sadece 1 marka yüzünden soruşturulmaya sokuluyor. Yani Avrupa Komisyonu aslında temel olarak Steam sahibi Valve şirketini soruşturuyor fakar Capcom, Bandai Namco, ZeniMax Media, Koch Media ve Focus Home Interactive de yüksek bir şekilde Steam sahibi şirket ile bağlantılı olduğu için Avrupa Komisyonu, onları da soruşturuyor. Peki, bu soruşturmanın sebebi ne olabilir?

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

Avrupa Komisyonu, Valve ve Capcom gibi markaları soruşturmaya başladı

Avrupa Komisyonu, yayımlamış olduğu basın bildirisinde bu konu hakkında, “Komisyonumuz, Valve Corporation ile Bandai Namco, Capcom, Focus Home, Koch Media ve ZeniMax arasında yapılmış olan ikili anlaşmaları incelemekte. Bu incelemenin sebebi ise bölge kilitli oyunlar. Bu kilitler, müşterilerin konumlarından ötürü dijital oyun almalarına engel oluyor. Bir PC oyunu alındıktan sonra, satın alan kişi bu oyunu bir şekilde aktif etmeli, bu da bir oyun anahtarı oluyor. Bu sistem, Dünya üzerindeki birçok oyuna uygulanıyor. Kullanılan bu kodların, bölge kilitleri için kullanıldığı düşünülüyor ve soruşturmamız bu yüzden. Örnek vermek gerekirse, bir oyun kodu sadece Avrupa bölgesi içerisinde aktif edilebiliyor. Bu da, bizlerin Avrupa rekabet kanununu deliyor. Kanunun delinme sebebi ise, bölge kilitleri yüzünden oyuncuların, farklı bölgelerden daha ucuza oyun alamaması.” dedi.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.