AMD kullanıcıları, sakın yeni Windows güncellemelerini indirmeyin

AMD kullanıcıları, sakın yeni Windows güncellemelerini indirmeyin

Spectre ve Meltdown düzeltmeleri için gönderilen Windows güncellemeleri, AMD işlemcili bilgisayarları kullanılmaz hale getiriyor.

Son birkaç haftadır birçok akıllı telefon ve bilgisayar kullanıcıları, Spectre ve Meltdown problemleri ile uğraşıyor. Bu problemler, onlarca senedir telefonların, bilgisayarların veya diğer cihazların içerisinde bulunan çiplerde ortaya çıkan bir güvenlik sorununu temsil ediyor. Spectre ve Meltdown problemleri sayesinde, kullandığınız cihazda %30’a kadar performans düşüşü görebiliyorsunuz. Şu an dünya üzerinde milyarlarca cihazın etkilendiği bu problem, en az AMD kullanıcılarını etkilemişti. Fakat Windows, AMD işlemcili kullanıcıların bilgisayarlarına da bu problemleri düzeltecek güncelleme göndermişti. Görülen o ki, bu güncellemeler sorunu düzeltmekten ziyade, komple bilgisayarınızı elinizden alıyor.

AMD kullanıcıları, sakın yeni Windows güncellemelerini indirmeyin

Ortaya yeni çıkan raporlara göre, Spectre ve Meltdown düzeltmelerini içeren güncellemeyi indiren AMD işlemcili bilgisayar kullanıcıları, bu güncelleme ardından bilgisayarlarını tekrar açamıyorlar. Bu durumun sadece birkaç kişinin başına geldiğini düşünebilirsiniz ama durum, düşündüğünüzden daha ciddi bir boyutta. Öyle ki, Windows ve AMD acil bir adım atarak, bu güncellemelerin dağıtımını durdurdu. Yine de bu güncellemeler sizin bilgisayarınıza gelmiş olabilir, indirmeye başlamış olabilirsiniz. Bu sebepten ötürü sizleri uyarmak istedik.

Peki, hangi güncellemeler bu büyük problemi yaratıyor? Ortaya çıkan raporlara göre January 3, 2018—KB4056897 (Security-only update), January 9, 2018—KB4056894 (Monthly Rollup), January 3, 2018—KB4056888 (OS Build 10586.1356), January 3, 2018—KB4056892 (OS Build 16299.192), January 3, 2018—KB4056891 (OS Build 15063.850), January 3, 2018—KB4056890 (OS Build 14393.2007), January 3, 2018—KB4056898 (Security-only update), January 3, 2018—KB4056893 (OS Build 10240.17735) ve January 9, 2018—KB4056895 (Monthly Rollup) güncellemeleri bu problemi çıkartıyor.

Eğer sizler şimdiden bu probleme yakalandıysanız, direkt olarak Windows ekibinden destek almanızı öneriyoruz. Bu konuda da, eğer Windows 10 kullanıcısı iseniz buraya, Windows 8.1 kullanıcısı iseniz buraya, Windows 7 kullanıcısı iseniz de buraya göz atmalısınız.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın