Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 31.10.2016

Hacknoon adlı internet sitesinde yer alan bir yazıda, eskiden 2K Games bünyesinde çalışan ve ismini vermek istemeyen bir geliştirici, firma ve yakın zamanda çıkmış oyunlarıyla ilgili çok sert iddialarda bulundu. Geliştiriciye göre, Mafia III ve Evolve oyunlarının başarısız olması, hatta Irrational Games ve 2K Australia'nın şaşırtan kapanışlarının arkasında 2K Games'in başarısız kararları varmış. Firmanın, oyunların yapım sürecinde geliştiricilere sürekli oyunun nasıl olacağıyla ilgili müdahalelerde bulunduğu ve anlam verilemeyen finansal nedenlerle stüdyoları kapattığı iddia edildi. Gelin ses getirecek bu açıklamalara daha yakından bakalım.

2K Games, Mafia III

İlk olarak 2K Australia'nın neden kapandığıyla ilgili sözlerine başlayan geliştirici, "Borderlands: The Pre-Sequel, 2K Australia'nın 40 kişilik iskelet ekibiyle 18 aylık bir sürede geliştirilmiş bir oyundu. Yapım çıkışını yaptıktan sonra, 1.7 milyon kopya gibi başarılı bir satış rakamına ulaştı ve oyun için çıkan indirilebilir içerikler de bir hayli sattı. Bu başarıdan sonra 2K Games, anlam veremediğimiz bir şekilde, ekonomik nedenlere dem vurarak 2K Australia'yı kapatma kararı aldı. Yani Amerika'daki eşdeğer meslektaşlarından daha az ücret alan 40 kişilik ekip, 18 ayda 1.7 milyonluk bir satış başarısı yakalıyor ancak bu stüdyo karlı görünmeyerek kapatılıyor. Bunun neresi akıl karı size sorarım. Tamamen mantık dışı bir karardı." dedi. Bu perspektiften bakınca ve rakamlar da gerçekten doğruysa, 2K Games'in böyle bir karar alması şaşırtıcı.

Açıklamasının devamında Mafia III'e de değinen geliştirici, "Hangar 13 stüdyosu, Mafia III'ü geliştirmek için yıllarını ve firmanın 10 milyonlarca dolarını harcadı. Yapımın geliştirme süreci bittikten sonraki gelen incelemeleri ise oyunun geliştirme maliyetini asla karşılayamayacağı yönündeydi. Mafia III'ün yapım maliyetini karşılayabilmesi için en az 8 veya 9 milyon kopya satması gerekiyor. Ancak gelen raporlarda ise oyunun 1 milyonun altında sattığı söyleniyor." açıklamasını yaptı.

Firmanın X-COM serisine de bolca müdahalede bulunduğunu söyleyen geliştirici, serinin baştan yapılması ve yaratıcılık departmanının, tamamen geliştirici ekipten 2K Games'e geçmesi gibi yanlış hamleler yapıldığını belirtti. Sözlerini ise, "X-COM markasına bu kadar karışılmasından sonra, Mafia III ve Evolve için de neden bu kadar para kaybedildiğini anlayabiliyorum. 2K Games'in merkez ofisi, kendi sanat anlayışını oyunlarına dikte etmekten hiç çekinmiyor. Hissedarları, yüzlerce milyon dolarını kaybetse dahi bu tip hamleleri yapmaya devam ediyorlar." diyerek noktaladı.

2K Games, Evolve

Açıklamalar ne kadar acı olsa da, BioShock Infinite'de bölüm tasarımcısı olarak çalışmış Steve Lee, Twitter hesabından paylaştığı yazıda, bu iddiaların sahte olabileceğini söyledi. Tabii ki, herhangi bir isim verilmediği için sahte olma ihtimali de var ancak 3D Realms stüdyosunun kurucusu ve Duke Nukem gibi efsane bir serinin yaratıcısı George Broussard ise, "2K Games gerçekten çok kötü bir şirket. Bir gün ben de, 2K Games'in biz geliştiricilere ne kadar kötü davrandığından bahsedeceğim." dedi. Anlaşılan bazı isimler yazının doğru olduğuna inanmasa da, bazıları ise iddiaları doğrulayacak şekilde açıklama yapıyor. Bakalım 2K Games kanadından konuyla ilgili bir açıklama gelecek mi göreceğiz. Ayrıca George Broussard'ın Twitter üzerinden paylaştığı o yazıya da hemen aşağıdan bakabilirsiniz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.