Avatar
Yazar: Oğuz Kabasakal, Editör Yazım tarihi: 29.06.2016

Blizzard, yeni incisi Overwatch'a yeni bir yama ile sezonluk rekabetçi modu getirdi. Uzun zamandır nasıl olacağı tartışılan yama yaklaşık 920 MB boyutunda. PC bugün yayımlanan yama konsollar için önümüzdeki hafta yayınlanacak. Ancak yamada rekabetçi moddan fazlası var.

cjyepvliqrxjoqna5gbr

Öncelikle sezonlardan bahsedelim. Oyunun rekabetçi tarafı sezonlar içerisinde oynanacak ve gerçek hayattaki -en azından kuzey yarım küredeki- mevsimlere uygun olarak ilerleyecek. Yaz, kış gibi. Her sezonun arasında yaklaşık 2 hafta dinlenme süresi olacak ve her sezon başında rekabetçi moddan kazandığımız sıralama puanları sıfırlanacak. Sıralama puanları haricindeki kazançlarımız ise elimizde kalacak. Her sezonda sıralama belirlemesi için 10 adet maç yapmamız gerekecek ve sonrasında kendi puanımıza yakın kişilerle oynayabileceğiz.

Rekabetçi modda ise alışık olduğumuz "çabuk oyun" modundan biraz daha farklı bir oynanış göreceğiz. Öncelikle bu modu oynayabilmek için 25. seviye olmamız gerekiyor. Haritalar ve oynanışları yine aynı fakat Blizzard bu noktaya "rekabetçi" aromayı katabilmek için çok çalışmış. Yük taşıma (Payload) haritalarında yükü verilen zamanda ne kadar ileriye götürdüğümüz önemli iken, saldırı (Assault) haritalarında yine verilen süre içinde belli bir noktayı elimizde tutmaya çalışacağız ama hangi takımın verilen sürenin ne kadarını kontrolde geçirdiği önemli olacak. Hibrit haritalarda ise bu ikisinin bir karışımını göreceğiz. Eğer maç boyunca bir takım diğerine üstünlük sağlayamaz ise maç, Türkçe'ye "Atan galip, yiyen mağlup." şeklinde çevirebileceğimiz uzatma (Sudden Death) aşamasına geçecek.

Önceki yazımızda bahsettiğimiz gibi yamanın en tartışılan kısımı da bu uzatma mekanikleri. Tartışmanın ana konusu ise, çok sayıda maçın uzatmaya gitmesi. Oyun direktörü Jeff Kaplan, Overwatch resmi forumunda yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Oyundan topladığımız veriler ve toplumun geri dönüşlerine dayanarak rekabetçi modda bazı değişikliklere gittik. Tüm maçların orijinal süresi 5 dakikadan 4 dakikaya indirildi ve uzatma süresi de 2 dakikadan, 1 dakika 45 saniyeye indirildi. Bu ayarlamalar sayesinde rekabetçi maçlar daha kısa süreceğinden, oyunculara daha fazla rekabetçi maç yapma imkanı sağlayacak. Aynı zamanda bu değişiklikleri oyuna eklemek çok fazla iş gücü gerektirmediğinden yama yayımlanmadan önce ekleyebildik." Jeff Kaplan ayrıca uzun vadede de bazı değişiklikler yapmak istediklerini söyledi. Bu değişikliklerin etkisini mevsim boyunca göreceğiz.

Overwatch-First-Trailer-9

Oyuna yeni yama ile gelen bir de kozmetik değişiklik var; altın kaplama silahlar. Bu silahları rekabetçi moddan kazandığımız özel para birimiyle alabileceğiz. Ancak bu silahları almak o kadar kolay olmayacak. Kazandığımız her rekabetçi maç bize bu yeni para biriminden 1 adet sağlayacak. Silah kaplamalarından bir adet alabilmek için ise bu paradan 300 taneye ihtiyacımız var. Dolayısıyla eğer iyi bir oyuncu olursak "şirinleri" bile görebileceğiz. Dalga geçiyoruz gibi algılamayın. Bize göre bu şekilde bir ödüllendirme, oyuna zaman ayıran ve daha iyi olmaya çalışan oyuncuların emeklerine karşılık güzel bir jest. Sadece o oyuncu için değil, karşısına çıkan diğer oyuncular için de güzel bir hareket. Çünkü karşımızda altın kaplama silahlı bir oyuncu gördüğünüz zaman, o oyuncunun oyuna çok fazla zaman ayırdığını bilebileceğiz. Bu durum da zamanla Overwatch topluluğunu Blizzard'ın yaratmaya çalıştığı "dürüst" oyuncu topluluğuna daha da yakınlaştıracak.

Siz yeni yama ile alakalı ne düşünüyorsunuz? Sizce, siz de şirinleri görenlerden olabilecek misiniz? 

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.