Avatar
Yazar: Oğuz Kabasakal, Editör Yazım tarihi: 04.07.2016

Yeni God of War, E3 2016'yı salladıDuyurulması bir yana, oyunun alışık olduğumuz Antik Yunan mitolojisini terk ettiğini, Kratos'un yaşlandığını, aile kurduğunu ve daha sakin bir hayat yaşamaya çalışıyor olduğunu görmemiz oyuna yapılmış en büyük değişikliklerden. Diğer değişiklikler içinde belki en önemlisi oyunun logosu ve oynanışının da değişmiş olması.

gowssww

Sağda gördüğümüz God of War'un alışık olduğumuz logosu. Yunan alfabesindeki Omega simgesi. Yunan mitolojisinde savaş tanrısı Ares'i temsil ediyor. Solda gördüğümüz ise yeni God of War'un logosu. Antik Norveç alfabesindeki Omen simgesi. Bu iki sembolün tek ortak yanı ise Latin alfabesindeki "O" harfine karşılık geliyor olması. Ancak yeni logoda net olarak görebileceğimiz farklılıklar var. Peki, ne bu farklılıklar?

İlk göze çarpan Antik Norveç sembolleri. Ona geleceğiz. Diğeri ise sağ alt taraftaki yılana benzeyen figür. Bu figür büyük ihtimalle Loki'nin çocuklarından olan, Jörmungandr isimli devasa yılana bir gönderme. Eğer öyle ise ve oyunda kendisini görürsek, mitolojideki hikayelere dayanarak Thor'un bu yılanı öldüreceğini söyleyebiliriz. Şimdi gelelim sembollere.

Bir çok mitolojide olduğu gibi Antik Norveç mitolojisinde de kullanılan her sembol bir harf olabildiği gibi, kendi başına da bir anlam taşıyor ve çoğu zaman bir tanrıyla ilişkilendiriliyor. Şimdi yılanın boynundan başlayarak saat yönünde bu sembolleri sıralayalım. Okuma kolaylığı olması için önce sembollerin adı, sonra parantez içinde taşıdığı anlam ve eğer varsa ilişkilendirildiği tanrıyı yazacağız. Ayrıca sembol veya tanrıların isimlerine tıklarsanız, o sembolle veya tanrıyla ilgili Vikipedi sayfasını görebilirsiniz.

Mannaz (Erkek birey, insanlık - Odin, Tanrıların kralı), düz ve baş aşağı duran 1'lere benzeyen sembol, Gebö (Aşk, ortaklık, affetme - Freyja, aşk ve üretkenlik tanrıçası), ortasından çizgi geçen N'ye benzeyen sembol, saat 12 konumundaki sembol Hagalaz (Göklere çıkarmak, doğal afetler - Hel, Helheim kraliçesi ve Jörmungandr'ın kardeşi), Sowilo (Güneş, bütünlük ve enerji - Baldur, aşk, barış ve saflık tanrısı, Thor ve Loki'nin üvey kardeşi), Eihwaz (Ok ve yay yapımında kullanılan Porsuk ağacı, büyü, kötülükleri önleme - Ullr, Avlanma ve okçuluk tanrısı, Thor'un üvey oğlu) ve son olarak Ingwaz (Uyum, barış, melek - Melek Ing veya Freyr, erkekliği ve üremeyi temsil eden tanrı).

Henüz anlamını tam olarak anlayamadığımız iki sembolle alakalı araştırmalarımız sürüyor. Ancak elimizdeki bilgilerle bile komplo teorileri üretmek mümkün. Özellikle de Kratos'un oğlunun Ullr olabileceği gibi ama biz komplo teorilerine girmeden biraz da oynanışa bakalım.

God_of_War_PlayStation_4_gameplay_screenshot

Ekran görüntüsünden de anlayacağınız üzere eski oyunlara nazaran Kratos'u daha yakından görüyoruz. Bu noktada Shadow of Mordor ve Rise of Tomb Raider gibi modern oyunları hatırlamadan edemiyoruz. Zaten bir çok hayranı hayal kırıklığına uğratan da bu yakınlık ve dolayısıyla Kratos'un hantallaşması durumu. Çünkü bu hayranlar God of War'a hızlı oynanış mekaniklerinden dolayı hayran (Evet, ben de onlardan biriyim.). Konu ile alakalı Santa Monica Studios'un açıklaması ise "Yeni oyundaki düşmanları olabildiğince tehditkar, büyük ve tehlikeli göstermeyi nasıl başarabiliriz? Sorusunun cevabını kamera açılarında bulduk. Bu değişikliği, oyuncunun hikayeyi daha fazla içselleştirmesi ve hikayenin daha sürükleyici hissettirmesi için yaptık." şeklinde.

Yeni God of War'daki değişiklikler olabildiğince tatmin edici. Yeni oyunun yine Antik Yunan'da geçmesini zaten beklemiyorduk çünkü son hikayeden sonra Olimpos'ta bir kuş bile kalmadı. Bu açıdan Norveç mitolojisi çok güzel bir seçim. Oynanış ve dövüş mekanikleri olarak da oyunun E3 2016'da yayınlanan ilk 10 dakikası belki tam olarak bekleneni veremedi fakat Santa Monica Studios'a bu konuda da güvenimiz tam. E3 2016'da yayınlanan oynanış videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.