Avatar
Yazar: LeaderGamer, Editör Yazım tarihi: 03.05.2013

“Aile sıcaklığında pişirilen oyunlar”

Bağımsız oyun üreten firmaların küçük olduklarından bahsetmiştik. Az sayıda birbirini çok iyi tanıyan bu kişilerin ürettikleri oyunların, yüzlerce sayıdaki birbirinden habersiz çalışanın ürettiği oyunlardan daha samimi, içten ve uyum içinde bir içeriğe sahip olması şaşırılacak bir durum değildir.

rsz_ron_carmel_and_kyle_gabler1Indie oyun sektörünün iyi bir örneği olarak Kyle Gabler ve Ron Carmel’i gösterebiliriz. Electronic Arts’ın stresli ortamından istifa eden bu iki kişi bir araya gelerek “2D Boy” bağımsız oyun firmasını kurdular. Maxis yapımlarında çalışan Kyle Gabler ve pogo.com adlı EA flash sitesinde çalışan Ron Carmel’in 2D Boy çatısı altındaki ilk oyunları sevilen ve büyük başarı yakalayan bulmaca oyunu “World of Goo” idi. Bu iki arkadaşın ismi bu günden sonra hep birlikte telaffuz edildi. Oyunun başarısı ve aldığı yaratıcılık ödülleri gösteriyordu ki arkadaşlık ve yaratıcılık oyun sektörünün ihtiyacı olan en önemli şeydi.

“Destekçilere selam…”

Indie oyunlar gelişmesinde büyük katkısı olan dağıtım metotlarından bahsetmezsek gerçekten haksızlık etmiş oluruz. Bu konuda en çok katkıyı sağlamış platformlardan biri de Steam’dir. Son olarak çıkardığı “Green Light” özelliği ile artık herkes yeterli oyuncu desteği bulduğunda oyununu Steam’e ekleyebiliyor olması bağımsız oyun üreticileri için gerçekten büyük bir adımdı.

Steam’in yanı sıra Humble Indie Bundles da bu sektörü destekleyen bir yapıya sahip. Gönlünüzden kopan miktarı ödeyip bir araya getirilmiş paket oyunları satın alabilmenizi sağlayan Humble Indie Bundles son yıllarda hem bağımsız oyun üreticilerine para kazandırıyor hem de oyun severleri uygun fiyatlarla indie oyunlarla tanıştırıyor.

rsz_1the-pitfalls-and-perils-of-kickstarterOyun geliştirmek için harika fikirleri olan ya da geçmişte kalmış oyunlarını devam ettirmek isteyen ama yeterli parası olmayan bağımsız oyun geliştiricileri için son yıllarda adeta bir ilaç gibi ortaya çıkan Kickstarter, indie oyun dünyasının büyümesini sağlayan ve sağlayacak olan en başaralı oluşumlardan biridir.

Basitçe sistemin işleyişini anlatmak istiyorum. İlk önce firma oyununu nasıl olacağını tanıtıp hedef koydukları bütçeyi açıklıyor ve çeşitli ücretlerde her birinde birbirinden farklı içerikler bulunan destek paketleri satışa çıkarıyorlar. Bu paketler ile biriken parayı Kickstarter ekibi güvenli olarak yapımcılara kaynak olarak sunuyor. Torment: Tides of Numenera, Project Eternity gibi yapımların doğmasını sağlayan Kickstarter bağımsız yapımcılar için gerçekten önemli bir oluşum.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.