Avatar
Yazar: Fatih Yavuz, Editör Yazım tarihi: 08.05.2017

 YouTube, gittikçe artan kitlesiyle beraber sistemini sürekli olarak güncelliyor. Bu güncellemeler arasında YouTube kullanıcılarını derinden etkileyen reklam kuralları da yer alıyor. Son zamanlarda YouTube, şiddetli içerikleri reklamcılık için uygun görmediği için bir çok kullanıcı, kurgusal ya da gerçek şiddet içeren videolar üzerinden para kazanamadığı için şikayet ediyor. Bu konuda en çok şikayet edilen oyun ise Call of Duty: WWII.

Yakın zamanda duyurulan Call of Duty: WWI, kısa sürede YouTube’da içerik üretenlerin en çok kullandığı isim oldu. Sürekli olarak aranması, izlenmesi ve takip edilmesi içerik üreticilerinin de daha çok video yapmasına neden oldu. Fakat YouTube, içerisinde İkinci Dünya Savaşı geçen hemen hemen her videoyu şiddetli olarak gördüğü için bu videoları ayrılan reklam gelirini kıstı. Kullanıcılar daha önce yüklediği hatta daha az izlenen videolarından daha fazla para kazandıklarını dile getirdi.

 PrestigeIsKey isimli kullanıcı 1 milyonun üzerinde abonesi ve 175 milyonun üzerinde izlenmesi ile, 2010 yılından bu yana içerik üreten birisi. İzlenmelerinin çoğunu da Call of Duty ya da genel olarak FPS oyunlarından kazanmış. Yani kullanıcının kanalı başından sonuna kadar “şiddetli” kategorisine girebilecek düzeyde. Daha öncesinde bu tür bir sorun yaşamayan kullanıcı bir hafta önce paylaştığı videodan para kazanamadığını fark etti. Ne yazık ki tek sorun bu da değildi. Kendisi YouTube’dan aldığı bir mesaj ile kanalının kapanma noktasında olduğunu da öğrendi. Yıllardır kanalında duran ve hiçbir sorun yaratmayan videolar artık sistemin gözünde “şiddetli” olarak görünüyordu. Ayrıca PrestigeIsKey, aynı tür oyun videoları üreten diğer kanalların da bu riskte olduğunu hatta bir çoğunun başına aynı olayın geldiğini açıklıyor ve takipçilerini kanalının kapanması ihtimaline karşı Patreon’a davet ediyor.

 YouTube; kaba dil, ırkçılık, cinsellik ve şiddet içerikli videoların önüne geçmeye çalışırken ve bu tür videolara verdiği reklamı kısıtlarken bir çok büyük kanal ürettiği içeriğin risk altında olmasından şikayetçi. PewDiePie dahi geçen yıla oranla kazancının büyük oranda düştüğünü söylemekte. Aynı şekilde bu tür videolar üreten kanalların bir çoğu YouTube sistemini oyun ile gerçeği birbirinden ayırt edememesi sebebiyle suçluyor. Dahası, oyunların bazılarının olgun kitleye hitap ettiği için içerdiği şiddete yalnızca filtre uygulanmasını istiyorlar.

https://twitter.com/PrestigeIsKey/status/859618179454300160

Reklam için uygun görünen videoların şiddetli videolara kıyasla çok daha fazla kazandırdığını kendi kanalındaki iki video ile kanıtlayan PrestigeIsKey, takipçilerini Patreon’a davet ettiği gibi diğer kanallar da bu tür kısıtlamalar yüzünden stratejisini değiştirmek zorunda kalabilir. Son zamanlarda içerik üreticilerinin yaşadığı bu tür sıkıntılar izleyiciler tarafından “YouTube ölüyor” gibi tepkiler aldı. Bakalım YouTube, bir çok videoda yaptığı yaş sınırlamalarını bu tür videolara da aktaracak mı yoksa şu anki stratejisine devam edip gerçekten bu medyayı öldürecek mi? Soruyu daha doğru sormak gerekirse, bakalım YouTube verdiği bu kararlar sonucunda gerçekten ölecek mi? Bence bu durumu YouTube değil, kullanıcılar ve izleyiciler belirleyebilir. Peki sizin bu konuda fikriniz nedir?

Tüm bunların haricinde, 2017 yılında çıkacak oyunlar listemize, E3 2017 sırasında görmek istediğimiz oyunlar yazımıza, E3 2017 etkinliğinin Türkiye saatleri yazımıza ve Call of Duty WW2 çıkış tarihi, sistem gereksinimleri ve bildiğimiz her şey yazımıza göz atmanızı öneriyoruz. Mutlaka ilgi çekecek şeyler bulabileceksiniz bu linklerde.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.