Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 02.02.2018

Harbiye İstanbul Kongre Merkezi’nde dün kapılarını açan Gaming İstanbul 2018, ikinci gününde de oyun severlerden büyük ilgi gördü. Fuar, 4 Şubat 2018 tarihinde, Pazar saat 18:00’e kadar devam edecek. Gaming İstanbul Marka ve Pazarlama Yöneticisi Meriç Eryürek, "Yerli oyunlar, yıllık ihracat üzerinde 500 milyon dolara ulaştı. Özellikle Türk oyun yapımcılarını desteklemek için belirli bir büyüklüğün altındaki, yatırım almamış bağımsız oyun yapımcılarına ve şirketlerine ücretsiz alan veriyoruz” dedi. 30’dan fazla yerli oyun şirketi fuardaki bağımsız oyun alanında oyunlarını tanıttı, profesyonel bilet hediyesi sayesinde yatırımcılarla tanışma fırsatı buldu

Yerli oyunlar, ihracatta 500 milyon dolara ulaştı

Yerli oyunlar, ihracatta 500 milyon dolara ulaştı

Fuar alanında dünya devi oyun şirketleri kadar, yerli oyun yapımcıları ve bağımsız oyun geliştiriciler de önemli bir alana yayılmış durumdalar. Gaming İstanbul Marka ve Pazarlama Yöneticisi Meriç Eryürek, “Türkiye’deki oyun pazarı sessiz sedasız büyüyor. Yerli oyunlar ile yıllık 500 milyon dolar ihracat rakamına ulaşan bu sektörün daha fazla desteklenmesi gerekiyor. Biz Türkiye’nin tek uluslararası oyun ve dijital eğlence fuarı Gaming İstanbul olarak Türk oyun geliştiricilerini gururla destekliyoruz. Indie (bağımsız) alanında her yıl yaklaşık 30 adet oyun geliştiriciye ücretsiz alan sağlıyoruz. Burada kendi oyunlarını tanıtma fırsatı buluyorlar. Önceki yıllarda buradan yatırım alarak dünyaya açılan oyunlar oldu. Örneğin 2016’da burada destek verdiğimiz No 70: Eye of Basir, 2017 yılında dünya devlerinin arasında kendi standını açacak büyüklüğe ulaştı.” dedi.

Eryürek, yıllık net geliri 50 bin TL’nin altındaki bağımsız geliştiricileri hedeflediklerini ve bu yıl da 30’dan fazla yerli oyuna alan sağladıklarını söylerken, bir kişiye ücretsiz B2B bileti hediye ettiklerini ve ekiplerin kalanına yüzde 70 indirimli profesyonel biletler hediye ettiklerinin de altını çizdi. Katılımcılar bu biletlerle geliştirici konferanslarına katılabiliyor, “Pitch & Match” kapsamında sektör profesyonelleriyle tanışıyor. Böylece yerli oyun şirketleri kendilerini geliştirme ve yatırım alma fırsatı buluyor.

Eğlence pazarları içerisinde Hollywood ve film sektörünü büyüklük açısından geride bırakarak tüm dünyanın dikkatini üzerine toplayan oyunlar, büyüyüşünü sürdürüyor. Dünya genelinde 110 milyar dolara ulaşan oyun pazarı, Türkiye’de de 2017 yılında 750 milyon doları buldu. Eryürek, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da en hareketli oyun pazarlarından birisine sahip olduğumuzu söylerken, Türkiye’deki oyun pazarını şu şekilde değerlendirdi: “Türkiye’deki oyun pazarının büyüklüğü 2017’de 750 milyon doları aştı. 2018 tahminleri ise yüzde 15 büyüme öngörüyor. 880 milyon doları hedefleyen bu pazarda 30 milyondan fazla oyuncu var.”

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.