Avatar
Yazar: Onur Demirel, Editör Yazım tarihi: 10.12.2019

Microsoft'un yeni nesil oyun platformları için iki konsollu bir strateji planladığı bildiriliyor. Bu bilgi buna işaret eden bir çok rapor göz önüne alınınca Microsoft'un stratejilerine dair yeni edinilen bir bilgi değil.  Yeni raporlar Xbox Scarlett ailesinden Xbox Lockhart’ın Xbox One X kadar güçlü olmayacağı, ancak bu açığı farklı yönleri ile kapatabileceğini ve dah bir çok bilgiyi içeriyor.

Aşağıdan Xbox'ın E3 2019 sırasında Xbox Scarlett ailesini duyurmak için kullandığı videoyu izleyebilirsiniz.

Xbox Scarlett ailesi iki cihazla kullanıcılara seçenek sunacak

Xbox Scarlett ailesi, en güçlü ve en önde gelen seçenek olan Anaconda'yı ve daha ucuz ve disk özelliği bulunmayan konsolu Lockhart'ı içerecek. Windows Central'dan gelen bir rapora göre, Anaconda 12 teraflop işlem hızını hedef alıyorken, Lockhart'ın ise sadece 4 teraflop gibi daha mütevazı bir işlem hızı hedefine sahip olacağı bildiriliyor.

Bu Lockhart'ın ham güçte Xbox One X'in (6TF) arkasında olacağına işaret etmekte. Ancak Windows Central'ın raporunda da belirtildiği üzere bu sayılar cihazın kullanıcıya sağlayacağı performansı tam olarak yansıtmıyor. Windows Central, her iki cihazın da 3.5GHz'de çalışan ancak hız değerlerinde küçük farklılıklar bulunan sekiz çekirdekli bir CPU kullanacağına inanıyor.

Raporlara göre Lockhart ve Anaconda'da teknoloji anlamında ana odaklarından biri NVMe SSD teknolojisiymiş. NVMe SSD teknolojisi yüklenme sürelerini önemli ölçüde azaltmakta hatta bazı durumlarda yüklenme sürelerini tamamen ortadan kaldırmakta. Bir dakikaya kadar yüklenme süresine sahip oyunların süreleri, bu yeni SSD teknolojisi sayesinde yalnızca saniyelere indirgenecek. Ayrıca raporlara göre en azından Anaconda, oyunlar için 13 GB RAM'e sahip olacak. Anaconda, işletim sistemi için 3GB ayırarak toplam 16GB'lık bir RAM'e sahip olacak. Xbox One X işletim sisteminin kullanımına bağlı olarak  oyunlar için "maksimum" 9 GB RAM sunuyordu.

Ek olarak, Project XCloud'un tüm Xbox sistemlerine dahil edilmesi, oyunların yerel olarak indirilmesini beklerken oyuncuları akış yoluyla oyunları oynamaya başlamasına olanak sağlayacak. Yeni nesil teknojilerin amaçları kullanıcı deneyimi daha gerçekçi hale getirmek çevresinde şekilleniyor. Kullanıcılara zaman kazandırmak, okuma hızlarını gigabayt seviyelerine çıkarmak ve aynı zamanda oyunları en yüksek kalitede ve performansta oyuncuya deneyimletmeyi amaçlamakta.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.