Sitemizi yakından takip ediyorsanız, benim WWE merakımı biliyorsunuzdur. TV şovları ve PPV etkinlikleri bir yana, çok uzun süredir WWE oyunlarını da oynamaktayım. Tabii şöyle küçük bir detay var; en son WWE SmackDown vs. Raw 2011 oyunu ile seriye veda edip, bir tesadüf ile WWE oyunlarına WWE 2K15 ile yeniden başlamıştım. Öyle ki, WWE 2K15'in PC sürümünde 200 saatlik kayıtlı sürem bulunmakta. WWE 2K16 ise PlayStation 4 üzerinde 600 saati aştı. Bu yüzden WWE 2K17 heyecanımı sanırım herkes şimdiden fark etmiştir. Peki, WWE 2K17'de durumlar nasıl? İncelemeye var mısınız?
Şimdiden özledik be 2K Showcase.
İnceleme yazıma direkt olarak oyunun en büyük eksikliğinden bahsederek başlamak istiyorum. Uzun bir süredir WWE 2K oyunlarında yer alan 2K Showcase ne yazık ki seriden çıkartılmış durumda ve WWE 2K17 oyununda bu mod bulunmuyor. Açıkçası bu oyun modunun oyundan çıkması birçok şeyi değiştirmiş. Bunlardan biraz sonra bahsedeceğim. Bu bahsi geçen oyun modunun tamamen çıkartılmış olması ise biraz eksiklik yaratıyor oyunda çünkü bu modda özel sinematik sahneler, gerçek görüntüler ve farklı yorumlar/yorumcular bulunuyordu. Asıl oyundan kendisini biraz koparıp, farklı bir deneyim yaşatıyordu. Peki, 2K Showcase oyundan gidince, neler değişti ve gelişti?
2K Showcase'in gidişi ile oyun içerisindeki satın alınabilir eşyalar, karakterler, arenalar ve şampiyonluklar sistemi değişti. Eskiden 2K Showcase modundaki özel görevleri yaparak yeni karakterler veya diğer şeylerden açıyorduk, şimdi ise oyun oynadıkça kazandığımız VC ile istediğimiz herhangi bir şeyi, herhangi bir limit olmadan açabiliyoruz. Mesela Edge'i mi açmak istiyorsunuz? 2K Showcase modunda olduğu gibi onun geleceği görevi beklemenize gerek yok. Ana menüden girip, direkt o karakteri açabiliyorsunuz. Bana soracak olursanız, bu oyuna yeni bir hava katmış ve, "İyi ki 2K Showcase gitmiş." dedirtti bana. Evet, aslında gitmesini istemiyordum fakat bu yeni sistem gerçekten tam yerine oturmuş.
Peki, bu satın alınabilir sistemde neler dönüyor? Geçen senenin oyunundan hatırlayacaksınız, kariyer moduna maç puanı sistemi gelmişti. Bu puan ne kadar yüksek olursa, o kadar çok VC kazanabiliyor ve kariyer modunda kendimizi geliştirebiliyorduk. Şimdi ise o puanlama modu oyunun tamamında bulunuyor. Klasik maç yapma kısmında, kariyer kısmında ve Universe modunda. Fakat bu 3 modda da kazandığınız VC birimi aynı. Yani, Universe modunda kazandığınız VC birimini, kariyer modunda kullanabiliyor; kariyer modunda kazandığınız VC birimini ise yeni şeyleri açmak için kullanabiliyorsunuz. Bu da gayet güzel bir dokunuş olmuş.
Açılabilir şeylerden bahsetmişken, WWE 2K17'nin güreşçi listesi, geçen senenin listesinden çok daha zengin. Özellikle NXT yıldızlarına çok önem verilmiş ve çok az eksik ile oyuna eklenmişler. Ana kadroda ise neredeyse hiç eksik bulunmuyor. Eksik bulunan tek kısım, eski ve efsanevi güreşçiler. Fakat bence bu konuda bir problem yok. Kimse Bam Bam Bigelow'u Universe modunda şampiyon olarak görmek istemez sanırım. Bu yüzden, bana kalırsa en popüler olan efsanevi güreşçiler hariç, tüm efsaneler seriden gitmeli. Hatta 2K Games bunun için bir istatistik uygulaması bile kullanabilir. Oyunda en az hangi güreşçi oynandıysa, onlar bir sonraki oyuna eklenmeyebilir. Böylece daha güncel isimlere de koltuk verilebilir. Fakat yine de, bu oyun kadro olarak oldukça zengin.
O geri döndü!
WWE 2K15'de bir baş belası olan Barron Blade vardı. Bu karakter WWE 2K16'da yoktu fakat 90 ortalama ile WWE 2K17'de geri döndü. Kariyer modunda bulunuyor tabii Barron Blade. Her neyse efendim, geçtiğimiz senenin kariyer modu inanılmaz sıkıcı ve sadece sabah akşam oyunu oynamaya dayalı idi. Bana soracak olursanız, bu durumda WWE 2K15'in kariyer modu daha zevkli idi. 2K Games görülen o ki oyuncuları pek dinlememiş çünkü WWE 2K17 kariyer modu, geçen sene ile aynı işliyor. Sadece ufak tefek düzeltmeler, yeni ara sahneler ve şov açılışları eklenmiş. Yani yine haftada 2 maç yapmak zorundasınız. Günümüz NXT şovunda, haftada 2 maça çıkan bir güreşçi var mı? Hadi, NXT'yi geçelim, ana kadroda 1 ayda TV şovlarında 8 maça çıkan bir isim var mı aralıksız? 2K Games bu konuda gerçekten kariyer modunu yine çok sıkıcı yapmış. Keşke maçları atlama gibi bir özellik de bulunsaydı.
Kariyer modunu zenginleştiren küçük bir detay bulunuyor. Evet, mod yine sıkıcı bu yeniliğe rağmen fakat seri için güzel bir adım diyebiliriz. Bahsettiğimiz bu detay, Promo özelliği. Bu özellik ile birlikte Universe ve kariyer modunda güreşçiler promo keserek kendilerini tanıtabiliyor, rakiplerini ringe çağırabiliyor, takım oluşturup, bozabiliyor veya Heel/Face arasında dönüşümler yapabiliyor. Bu noktada eminim ki eski WWE oyunlarını anımsadınız. Çünkü GM modunda da buna benzer bir özellik bulunuyordu. Her neyse, Promo özelliği en başta etkileyici gözükse de en fazla 4 gün sonra kendisini tekrar etmeye başlıyor. Çünkü karşınıza çıkan konuşma seçenekleri aynı ve seslendirme desteği yok. Şimdi diyeceksiniz, o kadar güreşçi gidip seslendirme mi yapacak. 2K Games'in diğer spor oyunlarına bakarsanız, cevabınızı alacaksınız.
Kariyer modundan biraz daha bahsetmek gerekirse, moda getirilmiş küçük yenilikler bulunuyor. Mesela en dikkat çekeni Heyman Guy görevleri. Bu görevler aslında aynen Authority sistemi ile benzer çalışıyor. Bu yüzden çok senaryo yok, içerik de öyle derinlemesine değil. Yine de yeni bir dokunuş tabii. Oyunda yapacak farklı şeyler sunuluyor size, ayrıca kariyer modunda bir tık daha hızlı ilerliyorsunuz. İlerleme demişken, artık oyunda tişörtleriniz de satılıyor. Bu tişörtleri arena içerisinde ne yazık ki göremiyorsunuz fakat karakterinizin ring içi veya giriş kostümünde bir tişört varsa, her hafta size bonus olarak VC geliyor. Tabii satışlar ne kadar başarılı olursanız, o kadar yüksek oluyor. Göze çarpan bir diğer önemli yenilik ise, artık kariyer modundaki düşmanlıkların 1 aydan daha fazla sürebiliyor olması. Benim karşıma maksimum 2 ay süren bir düşmanlık çıktı şimdiye kadar fakat ileride 3 aya kadar yükselebilen düşmanlıklar görebiliriz diye düşünüyorum.
Biraz önce şov açılışlarından bahsetmiştim. Gerçek WWE programlarında olduğu gibi artık haftalık şovlar ve PPV etkinlikleri kendi müzikleri ile ve havai fişek şovları ile açılıyor. Bu durum Universe ve kariyer modu için geçerli fakat şöyle bir problem var, bu şov girişlerini kesinlikle geçmeniz imkansız ve bu sahneler 2 dakikaya kadar uzayabiliyor. Oyunun içi zaten uzun yükleme ekranları ile dolu, eğer bu şov açılışlarının ardında da bir yükleme ekranı yoksa, 2K Games acilen bu ekranları geçmenin bir yolunu sunmalı oyunculara çünkü oyun deneyiminiz gerçekten baltalanıyor. Özellikle, zaten ağır ilerleyen kariyer modu, bu ekranlar sayesinde inanılmaz yavaşlıyor ve emin olun, bir sonraki şova geçmeye korkuyorsunuz. Aslında burada güzel bir şey denenmiş fakat ne yazık ki başarılı olunamamış.
Bambaşka bir evren.
Şimdi ise gelelim, WWE 2K oyuncularının en sevdiği Universe moduna. Bu mod da oyunun kendisi gibi bayağı bir değişmiş görünüyor fakat temel olarak ne yazık ki aynı. Düşmanlık uzunluğu ve güreşçiler seçiliyor, oyunun sizlere verdiği sinematik ekranlara göre hayal gücünüzü kullanarak ortaya bir senaryo çıkartıyorsunuz ve kendi WWE evreninizi kuruyorsunuz. Aslında oyunun en çok zaman harcanan modu bu. Bu yüzden çok çok büyük değişiklikler bekliyordum ben fakat Promo özelliği ve açılış gösterileri, oyuna eklenen tek özellikler. Tabii görsel olarak çok büyük bir sunum değişikliği var fakat bu oynanışı etkilemiyor ki. Aksine, moda alışmanızı zorlaştırıyor. Geçen seneki tasarım kullanılsaydı da, gözlerimiz kanamadan, beynimiz zorlanmadan rahat rahat girişseydik ya bu moda? Yine de geçen senenin Universe modundaki bazı hatalar gitmiş gibi gözüküyor. Özellikle şu düşmanlıkların sonsuza kadar sürme hatası.
WWE 2K17'de karşımıza sadece bu kadar oyun modu çıkıyor ne yazık ki. Sayı olarak az, içerik olarak sonsuz bu oyun modları. Peki, bu modları zenginleştirmek için neler yapılabilir? Tabii ki oyunu özelleştirmek. WWE 2K17 ile Creation Suite bir tık daha zengin bir şekilde geliyor. Öncelikle karakter oluşturmadan bahsedeyim, artık boyumuz ve kilomuz daha önemli çünkü anonslarda bunlardan bahsediliyor. Ayrıca mod içerisindeki kıyafet ön izleme hızı da inanılmaz bir şekilde hızlandırılmış. Geçen sene 10-15 saniye beklediğimiz şeyler bu sene 1-2 saniyede hemen oluşuyor. Kıyafet silme, materyal değiştirme gibi şeyler de buna dahil. Karakter oluşturmanın en güzel yanı, çok hızlı olması. Bunun haricinde öyle devrim niteliğinde veya çok çok büyük bir yenilik göremiyoruz.
Karakter yaratma haricinde, dövüş hareketlerimizi belirleme, kemer oluşturma ve arena oluşturma modları da bizleri bekliyor. Bu 3 mod da biraz iyileştirilip, geliştirilmiş. Yani çok büyük bit yenilik yok. Fakat gerileme de yok. Bu yüzden pek sıkıntı edilecek bir durum değil. Giriş oluşturma kısmı ise belki de en berbat Creation Suite özelliği çünkü inanılmaz hata dolu. Yaptınız her değişiklik neredeyse bir oyun içi hataya yol açıyor ve gelişmiş giriş oluşturma kısmını kullanamıyorsunuz bile. Özellikle giriş müziği seçimi hata dolu. Bu yüzden şimdilik en detaysız şekilde, basit giriş oluşturma kısmını kullanmak gerekiyor. Yine de, giriş animasyonları ve müzikler çeşitlendirilmiş. Eğer oyun içerisinde bulunan bir karakterin müziğini veya animasyonunu kullanmak istemiyorsanız, bu sefer birçok farklı alternatifiniz var.
Karakter girişi haricinde, artık karakterimizin maç sonu sevinme animasyonunu da seçebiliyoruz. Fakat bu öyle çok büyük bir yenilik veya detaylı bir mod değil. Beklentileriniz düşük olmalı. Beklentilerin yüksek olması gereken kısım ise, video oluşturma. Evet, artık karakterimiz için girişinde kullanmak üzere videolar oluşturabiliyoruz. Bu videolar, oyun içerisinde kaydettiğiniz anlar ile oluşturulabiliyor. Fakat o kadar detaylı uğraşmak istemezseniz, bir ton stok video bulunuyor ve hepsi eminim ki oluşturduğunuz karaktere uyacaktır. Karakterinizin bir giriş videosunun olması, o karakteri gerçekten diğer WWE karakterlerinin arasına sokuyor. O koca ekranda AJ Styles'ın videosunun veya WWE logosunun dönmesini istemezdiniz herhalde?
Oyun, hatadan geçilmiyor.
WWE 2K17, çoklu oyuncu modu ile de pek bir yenilik yaratmıyor. Geçen seneden hatırladığımız 3 farklı çoklu oyunculu oyun modu aynen yeni oyuna taşınmış ve değişiklik filan da yapılmamış. Ayrıca bu modların en büyük sorunu da hala devam ediyor. Tam bir performans alabilmemiz imkansız çünkü gecikme problemi devam ediyor. Yurt dışında fiberler, deli yükleme/indirme hızları ile insanlar oynarken bile gecikme problemi yaşıyorken, Türkiye'de biz nasıl oynayalım arkadaş? Şu an çoklu oyunculu oyun modları bizler için gerçekten gereksiz. .
Hatalardan bahsetmişken, yine hatalardan devam edelim. WWE 2K serisi zaten ezelden beri hatalar ile dolu idi. WWE 2K17 ile bu gelenek kesinlikle değişmiyor. Oyunun her oyun modunda, her seçeneğinde en az 3-4 adet oyun içi hata mevcut. Grafiksel hatalar da cabası. Mesela, oyun grafiklerinde kırılmalar, ringde 6 güreşçi varken oyunun inanılmaz ağırlaşması, kariyer modunda uyuşmazlıklar, Universe modunda bir güreşçinin rakipsiz maça çıkması, ara sahnelerde karakterimiz dövülse bile maç başlayınca hiç hasar gözükmemesi. Bunlar ve bunlara benzer sayısız hata oyun içerisinde bulunuyor. Özellikle PlayStation 4 üzerinde kariyer ve Universe mod kayıtlı dosyalarınız çok kolay bir şekilde bozulabiliyor. Eğer kariyer veya Universe modu ekranında iken konsolu direkt kapatırsanız veya bekleme koduna alırsanız, büyük bir ihtimalle kayıtlı dosyalarınız bozuluyor ve yeniden başlamak durumda kalıyorsunuz. Aman dikkat.
Oyuna genel olarak baktığınız zaman, gerçekten oyun motorunun acı çektiğini anlayabiliyorsunuz. 2K Games gerçekten şu oyunun iki ayağının üzerinde durabilmesi için çok fazla şeyden vazgeçip, çok detaylı ayarlar yapıyorlar. Bunun sebebi ise oyunun temelinin inanılmaz bozuk olması ve 2K Games'in bu seriyi, önem olarak en arkada tutuyor olması. Umuyorum ki 2K Games, bir sonraki oyun için oyunu en baştan geliştirmeyi cesaret edebilir. Hatta oyun motorunun bile yeniden yapılması gerekebilir. Böylece bu seri çok rahat bir şekilde kurtarılabilir. Çünkü her yeni özellik, oyunun tamamına çok büyük hatalar kazandırıyor.
Ne gibi yenilikler var?
Bol hata ve sınırsız oynanış süresi ile karşımıza çıkan oyun, oynanış açısından büyük yenilikler bulunduruyor içerisinde. Fakat bu yenilikler ne kadar iyi, ne kadar kötü, oyuncudan oyuncuya değişir bence. Mesela öncelikle oyuna yeni eklenen pes ettirme sisteminden ve iyileştirilmiş olan diğer pes ettirme sisteminden bahsetmek istiyorum. Geçen seneki pes ettirme mini oyunu bence gayet dengeli ve başarılı idi. Fakat bu sene o sistemdeki yumuşaklık tamamen kaldırılmış ve çok daha zor hale getirilmiş. Hatta yer yer kurtulması imkansız bile olabiliyor. Fakat hadi ama, standart bir pes ettirme hareketine hangi WWE yıldızı pes eder? Bence bu sistem kesinlikle değiştirilmemeli idi. Bir diğer yandan ise, oyuna eklenen yeni bir pes ettirme sistemi var. Bu 2 sistem arasında kendi seçiminizi siz yapabiliyorsunuz. Bu yeni sistemde ise basitçe, ekranda çıkan tuşlara hızlıca basıyoruz. Bu kadar.
Mini oyunlardan bahsetmişken, oyunun merdiven maçları tamamen değiştirilmiş. Artık merdivenleri sadece belli yerlere yerleştirebiliyoruz ve bu oyun içi bazı hataları engelliyor. Fakat en önemli nokta, artık merdivenin ucunda duran kemeri veya çantayı alabilmek için biraz daha kompleks bir mini oyun oynuyoruz. Bu mini oyunda, kendi noktamızı, hedef noktaya vurdurmaya çalışıyoruz belli pozisyonlardan. Bu bence, oyunun yaptığı en iyi şey şu an. Merdiven maçlarına böylece güzel bir heyecan gelmiş. Heyecan gelen başka bir maç tipi ise, masa maçları. Merdiven gibi masa maçları da tamamen elden geçirilmiş ve artık masaların da canı bulunuyor ve bu can bittiğinde masa kırılıyor. Ayrıca masada yapabileceğiniz özel hareketler ve bitirici hareketler de bulunuyor.
Oynanış, WWE 2K16'ya göre biraz daha uyumlu görünüyor. Yani, oyunda yaptığınız her hareket, bir sonraki harekete göre uyumlu görünüyor ve gerçek bir maç izliyormuşsunuz gibi oluyor. Ayrıca oyuna eklenmiş olan ring arkası sahneler de oynanışa yeni bir boyut ekliyor. Hatta ring içi maçtan, ring arkasına geçebiliyoruz. Yine ring arkasından da ringe geri dönebiliyoruz. Seyirciler arasında dövüşebileceğiniz alan bile bulunuyor. Bu, gerçekten oyunun severlerinin uzun zamandır beklediği bir özellik idi. Bunun haricinde, oyun içerisinde önemli olan bir de gösteriş hareketli var. Artık "Taunt" isimli bu hareketler 3 farklı kategoride karşımıza çıkıyor. Bu kategoriler, fanları harekete geçirme, ekstra güç kazanma ve rakibi ayağa kaldırma. Bu kategoriler gerçekten, oynanış özellikleri ile birlikte "Taunt" sistemine yeni bir boyut katıyor. Tüm bu yenilikler haricinde, oynanışta tabii başka yenilikler de var fakat, incelemeyi etkileyecek, en büyük yenilikler bunlar efendim.
Bol performans sorunu.
Oyunun grafiklerinden bahsetmek gerekirse, ne yazık ki bu konuda yeni bir şey yok. Sadece değişen bir ışıklandırma sistemi var o kadar. Bu sistem de görselliği zaman zaman iyileştiriyor. Onun haricinde bu yeni sistem, yeni hatalara yol açıyor. Açıkçası grafiklerin WWE 2K16 ile neredeyse aynı olması beni rahatsız etti. Karakterlerin grafikleri olmasa bile, çevre detayları filan belki iyileştirilebilirdi. Olmaz mıydı? Grafik konusunda söyleyecek bir şey sanırım pek yok. Grafikler kadar performans da başarısız. Daha önce söylemiştim, aynı anda 6 güreşçi ekranda iken oyun inanılmaz yavaşlıyor. Karakter girişlerinde FPS düşüyor, oynanış sırasında zaman zaman performans sorunları yaşanıyor. Yani oyunun performansı da mükemmel değil. Bu yüzden oyunun sunumu bence çok zayıf. Çünkü hem grafikler, hem de performans zayıf. Ses ve müzik kısmına baktığımızda ise, oyunun müzik listesi bu sene gerçekten güzel. Her kesimden oyuncunun, her tarza kendine uygun bir müzik bulabileceği bir oyun. Ayrıca karakter müziklerini de zaten oyun içerisinde dinleyebiliyoruz. Bu da güzel bir ekstra.
Sonuç olarak alalım mı WWE 2K17'yi?
Sonuç olarak WWE 2K17'den kısaca bahsetmemiz gerekirse, serinin fanlarını kendisinde tutabilecek bir oyun bence. Fakat sıkı bir WWE takipçisi değilseniz, bu oyun sizi kesinlikle sarmayacak. Fakat sarması, hatta size WWE'yi sevdirmesi lazım. Bakın, NBA ve FIFA serilerine. Arkadaşınız ile bir kafeye gidip veya evde oturup bu 2 oyundan bir tanesini oynadığınız zaman, gerçekten güzel vakit geçirirseniz, NBA veya FIFA sevmeyen arkadaşınız içinden 1 kez bile olsa, "Ya acaba ben de alsam mı şu oyunu?" der. Çünkü bu tür oyunlar, arkasındaki markayı iyi temsil eder. Fakat WWE 2K17 için bu geçerli değil. Bence bu oyun WWE'yi ne yazık ki iyi temsil edemiyor. Fakat seriye bağlı oyuncular yine 1 senelerini bu oyunla rahatça geçirecektir.
Oyuna, Voidu üzerinden sahip olmak için tıklayınız.
[inceleme]