Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 29.10.2017

Geçtiğimiz haftalarda EA Games çatısı altında bulunan ve aktif olarak bir Star Wars oyunu geliştiren Visceral Games, EA Games tarafından kapatılmıştı. Bu stüdyonun neden kapatıldığı açıkça hiçbir zaman söylenmemişti ama EA Games cephesinin geliştirilen Star Wars oyunundan rahatsız olduğu belirtilmişti. Çünkü o oyun tekli oyuncu temelli, bol hikayeli, RYO tipinde bir yapıt idi. Geçtiğimiz günlerde ise Kotaku cephesinden yeni bir rapor yayımlandı ve bu raporda Visceral Games stüdyosunun neden kapatıldığı, Star Wars oyununa neler olduğu, EA Games cephesinin neler düşündüğü belirtildi.

Visceral Games

Visceral Games ekibi kendi kimliğini ilk olarak Dead Space serisi ile buldu çünkü o korku-aksiyon-macera serisinin sahibi bu stüdyo idi. Ayrıca bu stüdyonun başında oldukça efsanevi bir isim vardı: Amy Hennig. Bu isim ilk 3 Uncharted oyununun yazarlığını yapmıştı. Amy Hennig ise stüdyo kapanmadan önce yazarlık ve yönetmenlik yapıyordu Visceral Games içerisinde. Battlefield Hardline projesinden sonra Amy Hennig, hikaye temelli, çizgisel bir Star Wars oyunu geliştirmek istedi ve Ragtag isimli oyun projesi doğdu. Ragtag projesi Star Wars evrenindeki 4. bölüm ile 5. bölüm arasında geçecekti. Bu oyun Tomb Raider ve Uncharted gibi oyunlara rakip olacaktı. Fakat olamadı.

Ekim 2017 başında Visceral Games, stüdyolarının kapanma eşiğinde olduğunu öğrendi ve EA Games yöneticilerini etkileyebilmek, onların fikirlerini değiştirebilmek için hemen oyunları için bir demo hazırlamaya koyuldular. Hazırladılar da. Bu demoda oyunun ana karakterleri AT-ST tarafından kovalanıyordu, Tatooine içerisinde pusuya düşüyorlardı ve çok daha fazlası bulunuyordu. Yani geliştirilen demo gerçekten aksiyon doluydu. Fakat bu demo EA Games yöneticilerini etkilemeye yetmedi ve 17 Ekim 2017 tarihinde Visceral Games, stüdyolarının kapandığını resmi olarak öğrendi.

Stüdyo kapandıktan sonra içeride çalışan tam 80 kişi vardı ve bu 80 kişiye 3 haftalık bir zaman verildi. Bu zaman içerisinde çalışanlar portfolyolarını toplayıp, EA Games içinde ve dışında iş bakabileceklerdi. Peki, bu stüdyo neden kapatılmıştı? Geliştirilen Star Wars oyunu ana sebep olarak görünüyordu çünkü bu geliştirilen Star Wars oyunu, EA Games ekibinin Games as Service kategorisine giremiyordu. Yani o oyun gereksizdi EA Games için. Fakat Kotaku cephesine göre Star Wars oyununun durumu tahmin edilenden çok daha detaylı.

Kotaku tarafından ortaya çıkartılan raporlara göre öncelikle Visceral Games stüdyosunun durumu senelerdir kötüydü. Orada çalışanlar sürekli yeni işler arıyordu. Star Wars oyunu ise ciddi anlamda kaynaksızlık sorunu çekiyordu. Ayrıca oyunun hedeflediği şey, ne yazık ki ekibin bütçesini aşıyordu. Yani ortada para sıkıntıları da vardı. Ayrıca oyunun motoru ciddi anlamda sorunluydu, stüdyonun yönetmeni diğer çalışanlarla sürekli anlaşmazlık yaşıyordu ve stüdyo, Amerika'nın en pahalı şehirlerinden bir tanesinde yer alıyordu. Son olarak, geçmişten günümüze kadar EA Games ile Visceral Games arasında birçok sorun yaşanmıştı. Yani, hem stüdyo, hem oyun, hem de çalışanlar ciddi anlamda sıkıntı yaşıyorlardı.

Başka nedenler de vardı tabii ki. Visceral Games, Star Wars oyunları üzerinde düşünmeye başladıklarından beri EA Games tarafından sürekli olumsuz yorumlar alıyordu. Çünkü EA Games tekli oyuncu oyunlar yapmak istemiyordu. 1 sefer oynanıp, sonrasında çöpe atılan oyunlar EA Games için değildi. Şirket, Games as Service modelini istiyordu. Yani oyunlar çıkışını yaptıktan yıllar sonra bile şirkete para kazandırmalıydı. Bunun haricinde EA Games sürekli Visceral Games çalışanlarını tehdit altında tutuyordu. Ekip, senelerdir stüdyolarının kapanacağı tehdidi ile çalışıyordu. Tabii bunları Visceral Games diyor. EA Games ne diyor?

EA Games cephesinin açıklamalarına göre stüdyonun kapanma sebebi kesinlikle Star Wars oyunu değil. Şirket, senaryo temelli, çizgisel ve tekli oyuncu oyunlarını seviyor ve yapmak da istiyor. Fakat söylenene göre Visceral Games stüdyosu 2013 senesinden beri sürekli ekstra zaman tanınan bir stüdyo idi ve bu zamanları artık bitti. Mutlaka hatırlarsınız, Visceral Games zamanında Dead Space 3 oyununu piyasaya sürmüştü ve hem oyuncular tarafından, hem de EA Games tarafından büyük bir hayal kırıklığı olmuştu. Zar zor para kazanmıştı o oyun. EA Games cephesinin raporlarına göre Visceral Games ekibi 2013 senesinden beri kendilerine ayrılan ekstra zamanı kullanıyordu.

Tabii ki tüm sebepler bu kadar değildi. EA Games, Visceral Games ve Star Wars isimleri arasında senelerce geçen hikayeyi okumak isterseniz, kesinlikle Kotaku'nun raporuna göz atmanızı öneriyoruz. Bizlerin aktardığı kısım sadece

Tüm bunların haricinde, 2017 yılında çıkacak olan oyunlar ve 2018 yılında çıkacak olan oyunlar listelerimize göz atabilirsiniz. Çünkü önümüzdeki günlerde, haftalarda ve aylarda bizleri çok güzel oyunlar bekliyor. Fakat yeni oyunlardan ziyade, daha dar bir yelpazede güzel oyunlar arıyorsanız, en iyi PS4 oyunları yazımıza göz atmanızı öneriyoruz. En iyi PlayStation 4 oyunları listemiz uzun geldiyse, sizi Ubisoft ekibinden gelen sürpriz bir oyunun inceleme yazısı ile tanıştıralım: Assassin’s Creed Origins inceleme.

Son olarak, ülkemize yeni girmiş ve dünya çapında da oldukça sevilen Black Desert Online oyunu hakkında her şeye ulaşabilmek için Black Desert Online rehberi, ipuçları, hızlı seviye atlama ve daha fazlası yazımıza göz atabilirsiniz. Tabii bizlerin sosyal medya kanallarını takip etmeyi unutmayınız. Facebook ve Twitter sayfalarımızdan aktif olarak haber paylaşımları yapmaktayız.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.