Avatar
Yazar: Emrah Subaşı, Editör Yazım tarihi: 28.03.2018

GDC 2018 sırasında bir konuşma yapan Valve programcılarından John McDonald, oldukça ilginç konulara değindi. Bu konuşmada Valve’nin teknoloji çalışmalarından, Steam için getirdikleri yeniliklere kadar pek çok konuya değinildi. Konuşmanın en akılda kalıcı kısmı ise VACnet projesinin kapsamı ve işleyişiydi. Yaklaşık bir yıl süren bir geliştirme sürecinin ardından, oyuncular için bir takım imkanları sağlayan projenin temelinde ise oyunları işgal eden hileciler vardı. Bilhassa şirketin kendi bünyesindeki Counter-Strike: Global Offensive oyunundaki en büyük şikayetlerin, hileciler konusunda gelmesi ile harekete geçildiği söyleniyor. Sistem için akıl almaz bir donanımsal gücün sağlandığını belirtelim.

Valve, hileciler için geliştirdiği VACnet projesi için 1700 adet işlemci aldı

Valve, yeni projesi VACnet ile hileciler göz açtırmayacak.

John McDonald tarafından yapılan açıklamalara göre 2016 yılında duydukları en büyük sorun, video oyunlarındaki hilecilerdi. Bu kapsamda yoğun iş gücü ile geliştirilen VACnet projesi hayata geçirildi. En anlayacağımız dille ifade etmek gerekirse; VACnet bir çeşit hileci avcısı olarak çalışıyor. Örnek vermek gerekirse bu sistem; Overwatch ve Counter-Strike: Global Offensive gibi oyunlarda sıkça karşılaşılan kötü davranışları rapor edilen oyuncuları değerlendiriyor. Bu kapsamda, yapılan mücadeleleri yeniden oynatarak kapsamlı biçimde izliyor.

Bu sistem; oyuncuların oyun içi davranışlarını analiz etmek, hilelerin nasıl göründüğünü öğrenmek ve daha sonra hilecileri yasaklamak için kullanılıyor. Yeni hile yöntemlerini belleğine kaydeden sistem, sonradan oluşabilecek girişimlerin izini sürebiliyor. Valve tarafında projenin işlevselliği orantısal olarak da verildi. İnsan takibiyle, hilelerin tespit edilme olasılığının yüzde 15 ile 30 arasında olduğu belirtilirken, yeni geliştirilen sistemle bu oran yüzde 80 ile 95 arasında değişim gösteriyor. VACnet’in öğrenme kapasitesiyle birlikte bu oranın yüzde 100’lere ulaşabileceği de belirtiliyor.

Valve, hileciler için geliştirdiği VACnet projesi için 1700 adet işlemci aldı

Gelelim işim mali yönüne. Valve tarafından; hile tespiti sistemi için gerekli donanımı, oyuncuların toplam oynama sürelerine göre hesaplandığı belirtiliyor. Bu hesap da detaylarıyla aktarılıyor. Şöyle ki; günde yaklaşık toplamda 600 Bin saat, 5’e 5 olarak, Counter-Strike: Global Offensive oynanıyor. Her bir maçtaki tüm oyuncuların değerlendirilmesi işlemi ise 4 dakika sürüyor. Yapılan hesaplamalara göre de günlük 2,4 milyon dakikalık işlemci çalışmasına ihtiyaç duyuluyor. Bunun için de 1700 adet işlemci alınması gerekiyor.

Valve bu işlemcileri satın aldı ve bir o kadar daha satın alınacağı belirtildi. Açıklamalara göre fazla işlemci gücü, şirketin bu konudaki gelişmesi için yeterli donanımsal güç alanının oluşmasını sağlayacak. Oluşacak mali külfet de işin bir diğer tarafı. Hilecilerin nasıl bir zarara sebep olduklarını düşmekle birlikte, yalnızca tek bir video oyunu için geliştirilen sistem de ilginç yorumların alınmasına neden oluyor haliyle. Sistemdeki işlemci güçlerini, içeriğimizdeki görseller vasıtasıyla inceleyebilirsiniz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.