Valorant 1.02 Yama Notları | Patch Notes

Valorant 1.02 Yama Notları | Patch Notes

Son zamanlarda tüm dünyada oldukça ilgi gören Riot Games ‘in çıkarttığı oynaması ücretsiz FPS oyunu Valorant kapalı betadan çıktıktan sonra tüm oyuncularla buluştu. Valorant 1.02 yama notları henüz resmi olarak Riot Games tarafından paylaşılmadı fakat bugün yani 23 Haziran günü paylaşılması bekleniyor. Şimdiye kadar bildiğimiz tek şey 1.02 yamasıyla birlikte Valorant dereceli modu gelecek.

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

Valorant 1.02 Yama Notları

Oyuna yeni gelecek olan yama ile birçok düzenleme yapılacak çünkü oyun henüz yeni yeni çıkış yapıyor. Bildiğimiz kadarıyla dereceli modu bu yama ile birlikte gelecek, daha öncesinde rütbeler açıklanmıştı fakat bu sefer renk ve isim düzenlemesi yapılarak tekrardan açıklandı. Yeni Valorant rütbeler aşağıdaki gibi oldu.

valorant rütbeler

  • Demir (Iron)
  • Bronz (Bronz)
  • Gümüş (Silver)
  • Altın (Gold)
  • Platin (Platinum)
  • Elmas (Diamond)
  • Ölümsüz (Immortal)
  • Radiant

Ajan Güncellemeleri

Viper

  • Zehir Perdesi artık duvarları delerek yakacak ve hattı üzerinde uygun olan tüm noktalara (örn. zemine) salgılayıcı yerleştirecek.,
  • – Asit Havuzu‘yla hasar almak bir oyuncunun kısa süreliğine savunmasız kalmasına sebep olacak. “Savunmasız”, alınan hasarı arttıran bir zayıflatma.
  • Zehir Küresi etkinleştirme bekleme süresi arttı: 0,5 sn. >>> 6 sn.

Jett

  • Keskin Fırtına artık Yakardöner sırasında Phoenix’i öldürmek için kullanıldığında sıfırlanacak.

Reyna

  • Ruh Küreleri artık Reyna Yakardöner sırasında Phoenix’i öldürdüğünde ortaya çıkacak.

Cypher

  • Gizli Kamera‘nın Spike’ın imha edilmesini engellemesine neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncuların bir Bubi Tuzağı üzerine Siber Kafes yerleştirebilmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Gizli Kamera‘nın Bind’de girişteki çerçevelerin dış kısmına yerleştirildiğinde ışınlayıcı kapılardan geçmesi engellendi.

Duman Ayarlamaları

  • Duman giriş ve çıkışlarındaki ekran efektlerinde ayarlamalar yapıldı.
  • Körlemesine atışlarda mermiler daha az irtifa kaybedecek.
  • Görüş kısıtlamasının yoğunluğu azaltıldı.

SİLAH GÜNCELLEMELERİ

Bucky (Sağ Tık)

  • Çömelerek yürürken isabetlilik: 3,45 >>> 4,1
  • Yürürken isabetlilik: 6,4 >>> 4,4
  • Koşarken isabetlilik: 3,5 >>> 6,4
  • Bucky’nin sağ tık atışında harekete dayalı isabetsizliğin yanlışlıkla tutarsız şekilde uygulandığını fark ettik. Bunun sebebi, kapalı beta sırasında getirdiğimiz ve oyuncuların koşarken yavaşladıkları esnada yürüme isabetliliğine geçerken uygulanan gecikmeydi. Bunun bir sonucu olarak sağ tık, koşma esnasında olması gerekenden çok daha isabetli çalışıyordu. Artık sağ tıkla koşarken isabetlilik yürümeye ya da sabit durmaya kıyasla çok daha düşük olacak. Çömelerek yürüme durumundaki isabetliliği de sağladığı kaçınma avantajıyla uyumlu olacak şekilde azalttık.

Rekabet Modu Güncellemeleri

  • Dereceli kademelerinin simgeleri güncellendi.
  • Zirvedeki kademeye yeni bir ad verildi: Işıyan.
  • Dereceli yerleştirmelerinde arkadaşlarla birlikte oynarken yaşanan beceri farklılıkları için mevcut aralık genişletildi.

Harita Güncellemeleri

  • Çarpışma ve Gezinme Ağı (oynanabilir yüzey) geliştirmeleri yapıldı.
  • Tüm haritalar için 50/50 kontrol şansı olan noktalar ayarlandı, detaylar aşağıda.
  • Güvenle temizlemek için yetenek kullanımı gerektiren noktaların sayısını, köşe kontrolü ve takım oyunu yardımıyla biraz azaltıyoruz.
  • Niyetimiz, temizlemesi görece daha zor olan köşelerin, halihazırda kontrol altında olan bölgeleri güçlü kılmak için kullanılmasını sağlamak. Mesela Savunucular için A Bölgesi’ne doğru giden kilit önemdeki alan, Savunucuların karşıdan gelen saldırılara karşı güçlü bir savunma kurmasına yardımcı olan noktalar ve hatta Bölgelerin kendileri bunlara örnek olarak sayılabilir.
  • Buradaki amaç bölgelerin kontrolünü güvenilir şekilde ele geçirmek için yetenek kullanımını ve takım çalışmasını öne çıkartmak. Bu durumun getireceği bir fayda da yetenek kullanımı ve çatışmaların haritanın tamamına yayılabilecek olması. Bu da oyuncuların ellerindeki tüm kaynakları devamlı ve aynı anda aynı köşe başlarında harcamasının önüne geçecek.

Haven

  • A Kanalizasyon’un alt tarafı
  • A Kanalizasyon’un girişi
  • A Lobi’deki siper, daha fazla görüş ve geçiş seçeneği sunacak şekilde yenilendi
  • Saldıran tarafta C Uzun giriş kısmı
  • A Bağlantısı
  • C Bağlantısı
  • Garaj kapıları

Ascent

  • Bahçe girişi
  • Savunan Başlangıcı girişi
  • Saldıran taraf için A Ana (Saldıranların A Ana’ya göz atabilecekleri ilave bir açı da dahil)

Bind

  • B Işınlayıcı çıkışı
  • A Hamam girişi

Split

  • Savunan Başlangıcı

Yaşam Kalitesi

  • Erken Teslim seçeneği eklendi. Artık oyuna devam etmek istemediğiniz durumlarda karşılaşmanın bitmesini beklemeden teslim olma seçeneğini kullanabilirsiniz. 1.02’nin ardından gelecek yamalarda bu özelliğe bazı işlevler ekleyerek ufak tefek cilalar da çekeceğiz.
  • Erken teslim olma oylamasını başlatmak için “/sur”, “/pes”, “/çekil” ya da “/teslim” yazmanız yeterli olacak.
  • Erken teslim olma oylamasının kabul edilmesi için teslim olmak isteyen takımdaki herkesin “evet” oyu kullanması gerekiyor.
  • Varsayılan olarak atalı F5 ve F6 tuşlarını kullanmanın yanı sıra “/evet” veya “/hayır” diyerek de oyunuzu kullanabilirsiniz.
  • Her bir takımın, yarı başına bir kere oylama yapma hakkı var.
  • Erken teslim olma oylaması, 8. turdan önce yapılamaz.
  • Oylama bir kez başlatıldıktan sonra, bir sonraki turda yapılmak üzere sıraya alınır; ancak oylamayı satın alma evresinde erkenden başlattıysanız, hemen yapabilirsiniz de.
  • Kazanan takım, onları zafer koşulu olan 13 tura götüren kazandığı her bir tur için kredisini alır. Teslim olan takım, onları zafer koşulu olan 13 tura götüren kaybettiği her bir tur için kredisini alır.
  • Oyuncuların yazılı sohbette karşı takımdakileri kalıcı olarak susturabilmesi için bir seçenek eklendi.

Performans Güncellemeleri

  • Birden fazla oyuncunun birbirine çok yakın hareket ettiği durumlarda ortaya çıkan en kötü senaryo performansında iyileştirmelere gidildi.
  • Çoklu öldürme yazıları iyileştirildi.
  • Oyuncu can çubukları iyileştirildi.
  • Sinyal oluşturma (z sinyalleri, sinyal çarkı, bir silah arkadaşı ölünce vb.) iyileştirildi.
  • Doğma Bariyeri seslerinin ara ara kare hızı çakılmalarına neden olma durumu iyileştirildi.
  • [1.01 – Düzeltme] Düşük bellekli ve yavaş HDD’li sistemlerin özellikle kötü performans elde etmesine neden olan bir hata giderildi.

Valorant Nedir?

Valorant (VALORANT olarak stilize edilmiştir), Riot Games tarafından geliştirilen, oynaması ücretsiz bir çok oyunculu birinci şahıs nişancı video oyunudur. Riot Games’in bu tarzda geliştirdiği ilk oyundur. Oyun ilk olarak Ekim 2019’da Project A kod adıyla duyuruldu. Microsoft Windows için 2020 yazında piyasaya sürülmesi beklenmektedir ve 7 Nisan 2020’de kapalı beta olarak yayınlandı. Riot Games 23 Mayıs 2020’de yaptığı açıklamada oyunun kapalı beta hali 28 Mayıs’ta sona ermiştir ve oyunun tam sürümü 2 Haziran tarihinde oynamaya açılmıştır.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.