Avatar
Yazar: Yaşar Baturalp Artar, Editör Yazım tarihi: 26.06.2018

Yalnızca basit hikayelere sahip olarak değerlendirmenizin mümkün olduğu Ubisoft oyunları, hiç beklemediğiniz şekillerde politik mesajlar içeriyor. Üstelik bunu biz iddia etmiyoruz, bizzat şirketin CEO'su Yves Guillemot kendi sözleri ile bu durumu açıklıyor. Her ne kadar oyunların hiçbiri direk mesajlar taşımasa da, oyunculara alt metinler ve kendi seçimleri yoluyla bunlar iletiliyor.

Ubisoft oyunları, beklemediğiniz şekillerde politik mesajlar içeriyor

The Guardian'a konuşan Yves Guillemot, şirketin oyunları hakkında ortada olduğu açık olan ancak dile getirilmesi beklenmeyen ifadelerde bulundu. İlk The Division oyununun ardından, Tom Clancy’s The Division 2'nin aynı senaryo ile Amerika Birleşik Devletleri'nin başkentinde geçmesi belirli tartışmalara sebep oldu. Bir terör saldırısının ardından tanınamaz hale gelen dünyayı ve buradaki mücadeleleri sunacak olan oyunun mesaj içerip içermediği E3 2018'in ardından oldukça konuşulan bir konu haline geldi. Sonuçta Washington'da geçen bir oyun yapıyor, Beyaz Saray'ın buradaki halini gösteriyor ve belirli bir senaryo kurguluyorsunuz öyle değil mi?

Geliştirici Ubisoft'un CEO'su Yves Guillemot, durumun pek de göründüğü gibi olmadığını belirtiyor. Her ne kadar daha önce oyunun yaratıcı yönetmeni Terry Spier, The Division 2'nin politik mesajlar taşımadığını belirtse de şirketin görüşleri bu yönde değil. Guillemot, "Yaptığımız bütün oyunlardaki hedefimiz, oyuncuların düşünmesini sağlamak." ifadesi ile sözlerine başlıyor. CEO, sözlerinin devamında oyuncuların kendi görüşlerinin yanı sıra başkalarını da incelemeleri gerektiğinin altını çiziyor. Hatta bu noktada, Ubisoft oyunlarının birer düşünce deneyi olarak görülebilmesi bile mümkün.

Ubisoft, politik mesajlar konusunda nasıl bir yöntem izliyor?

Far Cry 5 ile kırsal kesim Amerika'sını ele alan stüdyo, The Division 2 ile birlikte bir terör saldırısı konsepti sunuyor. Yetişkinlere yönelik ve daha düşünce ağırlıklı görülen bu konular, tabii ki mesaj içeriksiz kalmıyor. Yves Guillemot'un açıklamalarına göre, geliştiriciler bu noktada verilmek istenen mesajları bir cümle haline getirmiyorlar. Oyunlar boyunca yaşadıklarınız, seçimleriniz ve size sunulanlar görüşleriniz ve dolayısıyla mesajlar üzerinde etkili oluyor. Her gün belki de yalnızca eğlence amacıyla başına oturduğumuz oyunlar, bize ve hatta insanlığa beklediğimizden çok daha fazla şey kazandırıyor olabilir.

Politikayı bir kenara bırakıp "mesaj verme" durumunu incelediğimizde, Ubisoft'un aynı çizgide kalmaya devam ettiğini görüyoruz. Guillemot'a göre oyunlar toplum, kültür ve teknoloji gelişmelerinin deneylerinin yapılması için mükemmel bir ortam. Oyuncunun aktör olduğu ve kendi fikirleri ile hareket ettiği durumlar, gerçek hayat ihtimallerine dayandırılabiliyor. Bu noktada da oyunlar üzerinden gözlemler yaparak insanlara verilen mesajı ve bunun etkilerini gözlemleyebiliyorsunuz. Guillemot, bu durumun Ubisoft için hem çok büyük bir imkan hem de altından kalkması güç bir sorumluluk olduğunu belirtiyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.