Menü
https://leadergamer.com.tr/god-of-war-mad-max-fifa-ilham-aldi/
Ubisoft 13 Şubat 2018 12:35

Ubisoft neden artık oyun değil de, çevrim içi servisler yapmaya başladıklarını anlattı

Games as a Service modeli son birkaç yıldır, birçok büyük video oyunu dağıtıcısı tarafından benimsenen bir model.


Games as a Service modeli, veya çevrim içi servis modeli, hayatımıza son birkaç senede girdi. Bu model, video oyunlarının sadece bir video oyunu olmasını engelliyor, dağıtımcı şirketlere daha fazla para kazanma fırsatı sunuyor. Oyuncular da, bir oyunu 20 saat oynayıp, sonra bırakmak yerine, 1 sene boyunca oynayabiliyor. Tabii sıkılmazlarsa. Ubisoft ekibi de bu bahsettiğimiz modeli her oyununda kullanmaya gayret gösteren bir şirket. Mesela bu durumun en güncel örneği Assassin’s Creed Origins. Eğer bu oyunun temel içeriğini %100 bitirseniz bile, Ubisoft düzenli olarak oyunculara çevrim içi görevler sunuyor. Mikro ödemeler ile oyun içi ögeler satılıyor. Bunlar küçük küçük bir şekilde Games as a Service modelini oluşturuyor.

Ubisoft neden artık oyun değil de, çevrim içi servisler yapmaya başladıklarını anlattı

Ubisoft, finansal raporlarında neden artık oyun yerine çevrim içi servisler yapmaya başladığını da açıkladı. Ubisoft ekibinden gelen açıklamaya göre Games as a Service modeli yokken oyuncular; hit ile işleyen, kullanıcıların az etkileşime geçtiği, konsol ve geliştirici odaklı, oyun deneyimine dayalı ve satış sayısının önem verildiği ürünlerdi. Fakat Ubisoft, Games as a Service modelini kullanmaya başladı ve her şey değişti. Şu an ise bu oyunlar; sürekli olarak para kazanma, yüksek kullanıcı etkileşimi, çoklu platform ve oyuncu odaklı, platform deneyimine dayalı ve yaşam boyu bir değere sahip olan yapıtlar oldu.

Games as a Service modeli ile dijital satışlar, dijital platformlar başta geliyor. Ayrıca bu model ile büyük dağıtımcı şirketler, bir yapıttan ne kadar para kazanabileceğini daha net bir şekilde tahmin edebiliyor. Tüm bunların haricinde, mikro ödemeler büyük bir artı tabii şirketler için. Mesela Ubisoft, Assassin’s Creed Origins oyununda 15 Euro fiyat etiketi ile sattığı oyun içi yanan atı örnek veriyor. Bu öge, şirkete en düşük maliyette para kazandırıyor. Ayrıca bu model sayesinde geliştirici ekipler daha fazla geliştirme süresi bulabiliyor kendi oyunları için. Bu sayede de oyunların kalitesi artıyor. Tabii tüm bunlar bahsi geçen ekibin açıklamalarına göre böyle. Biz birçok konuda Ubisoft gibi düşünmüyoruz.

Kaan GEZER Editör